Keypoint
ScanFlyer Airborne
Re: DYs priser på IC og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner)
Greit regnestykke, men det er utelatt ekstrainntekter som bagasje/sete/WiFi/Mat osv.. Dette øker inntektene mye, uten særlig merkostnad for selskapet. Selve den lave grunnprisen på billetten er jo et godt eksempel på en såkalt Loss Leader. Jeg vil anta at folk på langreiser er mye mer betalingsvillig for dette også, så at resultatet kan gå godt i pluss er jeg ikke i tvil om...
Det borde alltså vara möjligt att tjäna pengar på att flyga lowcost longhaul
Detta är en mycket enkel och amatörmässigt uträkning, så jag kommer säkert att få skäll här på forumet för det, men det skiter jag i"
Greit regnestykke, men det er utelatt ekstrainntekter som bagasje/sete/WiFi/Mat osv.. Dette øker inntektene mye, uten særlig merkostnad for selskapet. Selve den lave grunnprisen på billetten er jo et godt eksempel på en såkalt Loss Leader. Jeg vil anta at folk på langreiser er mye mer betalingsvillig for dette også, så at resultatet kan gå godt i pluss er jeg ikke i tvil om...
Last edited: