Er det i det hele tatt noen som "trenger" billige billetter? Er ikke de strengt tatt kun et virkemiddel for å skape unødvendig reiselyst?
Men tilbake til emnet om priser. Lokketilbud er da ikke noe nytt i markedsføring. Prøv å dra på elkjøp og kjøp vaskemaskina som er annonsert til 1999 kr, de vil ikke selge den til deg, det er begrenset antall og lang ventetid. Dra på Bmw og kjøp den de annonsere fra 349000 og se hva sluttprisen blir. Men når DY reklamere for New York 1999 kr så gjør det at folk kikker innom DY først. Selv om den prisen ikke er tilgjengelig på den avgangen man hadde tenkt seg ender det oftest med kjøp alikevel selv om man da betaler litt mere en man hadde tenkt.
Helt enig. Jeg har inntrykk av at de aller fleste vet/skjønner at det bare er et lite antall av de billigste billettene på hver flyvning.Jeg gir faktisk folk litt mer kred enn som så.
De som tror at noe flyselskap fyller flyene med kun annonserte priser er så blåøyde å dumme at det er direkte komisk.
Eksemplet over med elkjøp er veldig dekkende.
Alle burde forstå at annonserte priser er det veldig få av, hos alle i alle bransjer.
Men mener jo kanskje DY burde roe longhaul snakket litt, i alle fall til de vet når de kan få levert et fly.
Joe, forsåvidt enig i det. Men faren er at man sier "vi starter opp ganske snart" nok ganger. Så mister man troverdighet.
F.eks om SAS skulle annonsere San Fransisco igjen, er det nok mange som ville være skeptiske til dette. Noe med ulv-ulv effekten.
SAS har gått på den et par ganger, og føler nå at DY er i ferd med å gjøre det samme.
Kjos er visjonaeren - han snakker tabloid til et publikum uten kunnskap. Han sier til sine medarbedere hva han vil at selskapet vil levere, og saa er det opp til disse, hvorav opptil flere er ex-SAS, aa oppfylle sjefens oensker. Og med et par Dreamlinere registrert i Karibien med polske piloter og thai kabin, vil de ha et klart kostnadsforsprang. Men hvis noen tror at det vil finnes 2000-kroners billetter i boetter og spann, tror jeg de vil faa seg en brutal oppvekking ... Snittprisen maa vaere langt hoeyere enn dette hvis de skal tjene penger, og da maa noen ogsaa betale dette ...
Jag hittade detta på ett annat flygforum ang priset till New York, jag kan inte detta men det kan vara en indikation på hur många biljetter DY kommer sälja för 2000 kr
" SV: Norwegian longhaul.
Det är ca 6 000 km (600 mil) mellan Oslo och New York.
Kostnaden för Norwegian att frakta 1 passagerare (eller 1 stol i dagsläget) 1 km är ca 0,40 NOK (enligt bolagets egna siffror och detta skall vara inkl bränsle, räntor, amorteringar, personalkostnader, osv osv), så blir uträkningen:
6 000 x 0,40 = 2 400 kr x 2 = 4 800. Det är den kostnaden det kommer att kosta för bolaget att frakta 1 passagerare tur och retur OSL-NYC genomsnittskostnad.
Detta är en mycket enkel och amatörmässigt uträkning, så jag kommer säkert att få skäll här på forumet för det, men det skiter jag i"
Spennende regnestykke , men det snakkes jo så mye om at man må ha X antall maskiner og en størrelse på operasjonen for å få ned kostnadene , så IC operasjonen med Karbonrør (787) må vel også opp i X maskiner før man får ned kostnaden .
http://e24.no/boers-og-finans/tror-kjos-vil-gjoere-det-dyrere-aa-fly/20024811Da Norwegian først lanserte planen for å starte med oversjøsflygninger, var målet å komme i gang i løpet av 2011 - og selskapet åpnet sågar for å starte allerede i 2010.
I etterkant har det vist seg at dette var vel optimistisk, og Norwegian erklærer full retrett.
- Når er dere klare med «Norwegian Atlantic»?
- Vi kommer til å begynne salget av billetter ved slutten av 2012, forteller Kjos til E24.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.