DYs Dreamliner - på innsiden

Re: DYs Dreamliner - på innsiden

Kjosern klarer sikker tå presse en hundrelapp for strøm/underholdning også

Akkurat som han gjorde med WiFi ombord, husker ikke i farten hva det ble til slutt men det ble sagt ved introduksjonen at det skulle være gratis i en oppstartsperiode. Gadd vite hva det koster nå. . . . . :up:

Akkurat som han gjorde med WiFi ombord, husker ikke i farten hva det ble til slutt men det ble sagt ved introduksjonen at det skulle være gratis i en oppstartsperiode. Gadd vite hva det koster nå. . . . . :up:

Det er gratis.

Mht interiøret synes jeg setene foran er det mest "tvilsomme" her. Det har tidligere vært uttalt at man skal ligge 50 prosent under SAS-biz, men her ser jo det ut som om det er Eco Extra som er det mest sammenlignbare.

Last edited:

skjermer i taket, strømuttak og wifi holder vel lenge for underholding?

er det virkelig mange norske bedrifter som lar sine ansatte fly på beste klasse? I Norge er sjefen konge om han flyr på economy med alle andre. Flyr han på business er han en drittsekk.

er det virkelig mange norske bedrifter som lar sine ansatte fly på beste klasse? I Norge er sjefen konge om han flyr på economy med alle andre. Flyr han på business er han en drittsekk.

Tja, hvem har sagt at bare sjefen skal fly på bedre klasse?

En bekjent av meg jobbet i et firma der de begynte å reise en del med SAS til USA. Vedkommende syntes det var tungt og slitsomt å fly economy og samtidig være effektiv når de kom frem. Samtidig syntes de det ble for dyrt å fly business. De kjente ikke til Economy ekstra så etter et lite tips testet de det og gikk deretter over til dette.

Det var mao ikke et statusorientert valg, men en kvalitets-/effektivitetsvurdering.

Kundegruppen for øverste klasse har absolutt blitt redusert, men mulighet til å kjøpe seg opp fra laveste klasse er det definitivt marked for.

Nå vet jeg ikke hva du mener med beste klasse, men om du mener C er svaret JA!
Reise i jobbsammenheng er ikke kos eller luksus, det er snakk om effektivitet og produktivitet.

Når jeg reiser for jobben er hovedfokus alltid:
- Sove godt på turen slik at jeg er opplagt når jeg kommer frem
- Jobbe effektivt når jeg er våken

To-tre timer etter flyet lander sitter jeg mest sannsynlig i mitt første møte, og da er M mindre fornuftig. Alternativet er ankomst dagen før, og det betyr mindre tid med familie eller mindre tid på jobb...

Er det noen som vet hva kapasiteten er på on-board wifi? Har en følelse av at med en gang noen setter på youtube så blir det ikke mye igjen til alle de andre.

Sånn var det iallefall når jeg kjørte buss med wifi !

Er det noen som vet hva kapasiteten er på on-board wifi?

Wizard gjorde en liten observasjon i en annen tråd ...

Vad gäller hastighet så finns det väl flera flaskhalsar. SAS köper 12 mbit/s från satelliten, frågan är hur snabb uppkoppling satelliten har. När 10 eller 50 eller kanske 200 flygplan ska koppla upp sig mot samma satellit finns risken att det går långsamt.

När jag flög Norwegian TFS-ARN förra veckan så var det typ 0.01 mbit större delen av flighten. Vid 23 tiden hade många NAX flighter landat och helt plötsligt kom jag upp i 2-3 Mbit/s. Frammåt midnatt när det bara var 2 NAX i luften kom jag upp i 7-8 Mbit/s.

Wizard gjorde en liten observasjon i en annen tråd ...

Interessant, tenkte ikke over at flaskehalsen kunne være i satelitten. Man skal nok ikke så langt inn i fremtiden før man tenker seg en hverdag hvor folk forventer at dette skal fungere 100% i høy hastighet, så man får arbeidet osv om bord.

Faktisk kunne det nesten være verdt å droppe on-board underholdning og kun satse på god wifi-kapasitet, så kan kundene ta med seg sitt eget utstyr ombord, istedet for å bruke milliner på at kunder kan spille sjakk med hverandre.

Back