DYs Dreamliner - på innsiden

Re: DYs Dreamliner - på innsiden

Ser nice ut!!

Litt vanskelig å se hva det blir med IFE, men det kommer vel.

Om man skulle vært veldig forut for sin tid, så hadde jeg vel sagt at man kunne stille med strømuttak/USB utgang i alle seter, samt WiFi til alle. Da hadde jeg hatt alt jeg trengte på en flyvning, uansett hvor lang den ble.

Evt. kunne man hatt en samling pad/pod's til utleie, for de som ikke har slikt..
Kanskje en streaming tjeneste ombord på flyet, der man kunne se noen filmer, eller leie de siste hotte filmene..

Det måtte jo være en enorm besparelse, som igjen kunne gitt billigere billetter?!
 
Re: DYs Dreamliner - på innsiden

Gjett om jeg gleder meg! Endelig skal jeg bli kvitt jetlag og muskelsmerter når jeg flyr oversjøisk! :D

"Materialvalget skal blant annet gjøre det mulig å øke trykket i kabinen slik at det tilsvarer lufttrykket på lavere høyder.

Dette gjør at oksygenmengden i kabinen skal kunne økes, noe som ifølge Norwegian vil redusere jetlag-symptomer som hodepine og muskelsmerter."
 
Re: DYs Dreamliner - på innsiden

Oi, dette var en kjedelig flykabin. Greit at det skal spares på penger og slikt, men å ha en grå og rød kabin ser jo ikke ut, etter min mening.
 
Re: DYs Dreamliner - på innsiden

Oi, dette var en kjedelig flykabin. Greit at det skal spares på penger og slikt, men å ha en grå og rød kabin ser jo ikke ut, etter min mening.

Er grått og rødt billigere enn andre farger? Kabinen gir et lyst og fresht uttrykk, og synes det er fint at de skiller seg ut fra 737 med noe annet enn mørkt blått. Grått passer også bedre til rødt enn mørk blått. Men setene lengst framme så litt kjedelige og lite elegant ut. Men det er jo vanskelig å få et helt fullstendig bilde ut fra et bilde.
 
Re: DYs Dreamliner - på innsiden

Er grått og rødt billigere enn andre farger? Kabinen gir et lyst og fresht uttrykk, og synes det er fint at de skiller seg ut fra 737 med noe annet enn mørkt blått. Grått passer også bedre til rødt enn mørk blått. Men setene lengst framme så litt kjedelige og lite elegant ut. Men det er jo vanskelig å få et helt fullstendig bilde ut fra et bilde.

Om det koster mindre eller mere vet jeg ikke, men det ser billig ut. Grått og rødt passer sammen ja, men det gir ikke meg et intrykk av "høy kvalitet" da jeg syns det ser kjedelig, trist og en tanke øst-tyskland ut, om du skjønner hva jeg mener. Men igjen, smaken er som baken, nemlig delt ;)
 
Oi, dette var en kjedelig flykabin. Greit at det skal spares på penger og slikt, men å ha en grå og rød kabin ser jo ikke ut, etter min mening.

Enig. Helhedsindtrykket er godt nok kedeligt, trist og ikke særligt imødekommende. Det bliver for klinisk efter min mening. Men mon ikke de fleste er ligeglade med det.
 
Re: DYs Dreamliner - på innsiden

Man trenger da ikke fargerike seter når man har discobelysningsfunksjonalitet i taket? ;) Synes det ser lyst og fint ut - og i nutidens minimalisme-ånd kan man vel slå til med et "less is more"? ;)

- Artig med fotografier i kabinen. En flott Sonia Henie på skøyter får vel assosiasjonene vekk fra Øst-Tyskland? ;)
 
Last edited:
Re: DYs Dreamliner - på innsiden

Man trenger da ikke fargerike seter når man har discobelysningsfunksjonalitet i taket? ;) Synes det ser lyst og fint ut - og i nutidens minimalisme-ånd kan man vel slå til med et "less is more"? ;)

- Artig med fotografier i kabinen. En flott Sonia Hennie på skøyter får vel assosiasjonene vekk til Øst-Tyskland? ;)

Tja eller "more is better", som jeg foretrekker ;)

Får håpe Sonia greier å lyse opp kabinen, så jeg slipper å tenke på DDR når jeg prøver ut DY på LH :)
 
Re: DYs Dreamliner - på innsiden

Dersom det vi ser her er deres business, kommer de veldig til kort mot sine konkurrenter til NYC
 
Re: DYs Dreamliner - på innsiden

Dersom det vi ser her er deres business, kommer de veldig til kort mot sine konkurrenter til NYC

Det har vel ligget i kortene at deres "business" blir mer som en premium economy, så det er vel ingen overraskelse?
 
Re: DYs Dreamliner - på innsiden

Dette er jo skikkelig Retro - det er SAS 767 anno 1989 - akkurat slik så 767-300ER`ene til SAS ut innvendig når de ble levert i 89....stilig at DY hiver seg på Retro linjen
 
Re: DYs Dreamliner - på innsiden

Det har vel ligget i kortene at deres "business" blir mer som en premium economy, så det er vel ingen overraskelse?

Har jeg ikke fått med meg. Mener jeg har lest at de skulle sette inn Lie flat så folk kunne sove med mindre service.

Overrasker meg at de ikke putter inn ett lite antall skikkelige seter ihvertfall sånn at man kan vinne kunder som flyr business og betaler godt. Ett business sete tjener mye mer på plassen det opptar enn det ett økonomisete gjør.

Med en slik approach, er man ikke med i gamet engang og de som får lov til å fly business i jobben, vil selvsagt fly med andre
 
Re: DYs Dreamliner - på innsiden

Har jeg ikke fått med meg. Mener jeg har lest at de skulle sette inn Lie flat så folk kunne sove med mindre service.

Overrasker meg at de ikke putter inn ett lite antall skikkelige seter ihvertfall sånn at man kan vinne kunder som flyr business og betaler godt. Ett business sete tjener mye mer på plassen det opptar enn det ett økonomisete gjør.

Med en slik approach, er man ikke med i gamet engang og de som får lov til å fly business i jobben, vil selvsagt fly med andre

Jeg hadde iallefall et inntrykk av at det var snakk om en slags business light, som jeg har tolket som premium economy (men jeg skal innrømme at jeg ikke har fulgt nevneverdig mye med på akkurat den debatten).

Det er forsåvidt greit at man mister passasjerer som får lov til å fly business i jobben, men som mange har påpekt så er det litt essensielt at man har frekvens i tilbudet om man skal tiltrekke seg businessreisende. Over dammen er det vel også slik at det er tradisjon for å selge t/r-billetter, slik at mix & match mellom flyselskaper slik man kanskje gjør i større grad intra-Europeisk blir noe mindre aktuelt. Så det spørs vel hvor mange av de godt betalende businessreisende DY hadde regnet med å kapre fra andre flyselskaper med større nettverk og høyere frekvens.
 
Re: DYs Dreamliner - på innsiden

Det har vel (som vanlig) vært veldig mange signaler og ikke minst forskjellige tolkninger ut fra dette.

Samtidig har det da vært påpekt atskillige ganger fra mange at DY aldri klarer å konkurrere om businesskundene, så at det nå blir feil at de ikke har businesseter på nivå med andre, blir litt merkelig.

Har vel inntrykk av at Premium Economy er noe flere og flere satser på, og det har jo vært fremholdt at f.eks. SAS sitt tilbud mht pris-kvalitet er utmerket.

Ser man på charterselskapene så snakkes det i alle fall om at de litt beredere setene lengst framme blir tidligst utsolgt. Den typiske fritidsreisende vil vel kunne betalte et par lapper per vei for litt ekstra komfort.

Og fremfor alt har det vel en viss sammenheng med at DY vil framstå som et lavprisselskap for folk flest - der å komme fram til reisemålet til en billig penge er overordnet bling og chamapagne. Og kanskje er direkterute viktigere for en del enn bredere sete og mer mat. Og at man har et differensiert tilbud der en kan velge etter egen lommebok og preferanser må da være utmerket. Det kan da ikke være et mål at DY skal bli lik alle andre.
 
Last edited:
Re: DYs Dreamliner - på innsiden

Har jeg ikke fått med meg. Mener jeg har lest at de skulle sette inn Lie flat så folk kunne sove med mindre service.

Ja, jeg har lest det samme i en eller annen avis (DN, kanskje?). Men det ser nå ut til at det blir ok med benplass foran i kabinen. Hva med monkey class, det stod vel ikke noe om hva pitch blir?
 
Re: DYs Dreamliner - på innsiden

Synes det så meget tiltalende ut eg, men så liker eg enkle og ryddige design... Kjedelig sier noen, flott sier eg... Det som bekymrer meg mest, er "første mann til mølla"... Norwegian reklamerer med superbillige billetter, og da burde de også gått ut med hvor mange av max seter som selges for rimelige 2000,- for en NY-tur... Eg har ikke tall på hvor mange ganger eg har prøvd slike super-kampanjer, men ikke vært i nærheten av utrops-pris når eg kommer til "kassen"... Selvsagt finnes nok av andre selskaper som også holder på med slikt...


H
 
Re: DYs Dreamliner - på innsiden

Det vil variere - som det gjør hos alle. Tilbudssalg er 'først til mølla' enten du kjøper en flyreise eller en bukse.
 
Back
Top