Faren min var på tur med jobben til Roma med SAS denne uken. Turen var business og billettene tilsvarende dyre. (9500 t/r). Jeg hadde på forhånd fortalt at han bare kunne glemme en god og gratis frokost/lunsj og heller ikke ville sitte i en separat business- kabin. Derimot trodde jeg at passasjerer med så dyre billetter fikk tilgang på SAS- loungen på OSL. Men det var ikke riktig. Der var det ingen adgang. På meg virker det litt rart av SAS.
Jeg kan se logikken i inndelingen i forretnings- og fritidsdestinasjoner for de ulike destinasjonene. Selv om jeg er hoppende uenig i den totalt manglende servicen begge steder på economy. Og jeg skjønner at LPA, AGP, ALC o.l kan kalles feriedestinasjoner. Men med steder som Roma, Barcelona og Praha er det vel ikke så selvsagt. Tross alt en del business- trafikk til disse stedene vil jeg tro.
Jeg kan se logikken i inndelingen i forretnings- og fritidsdestinasjoner for de ulike destinasjonene. Selv om jeg er hoppende uenig i den totalt manglende servicen begge steder på economy. Og jeg skjønner at LPA, AGP, ALC o.l kan kalles feriedestinasjoner. Men med steder som Roma, Barcelona og Praha er det vel ikke så selvsagt. Tross alt en del business- trafikk til disse stedene vil jeg tro.