• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Dyr tur, men ikke lounge

litt-amatør

ScanFlyer Gold
Medlem
Faren min var på tur med jobben til Roma med SAS denne uken. Turen var business og billettene tilsvarende dyre. (9500 t/r). Jeg hadde på forhånd fortalt at han bare kunne glemme en god og gratis frokost/lunsj og heller ikke ville sitte i en separat business- kabin. Derimot trodde jeg at passasjerer med så dyre billetter fikk tilgang på SAS- loungen på OSL. Men det var ikke riktig. Der var det ingen adgang. På meg virker det litt rart av SAS.

Jeg kan se logikken i inndelingen i forretnings- og fritidsdestinasjoner for de ulike destinasjonene. Selv om jeg er hoppende uenig i den totalt manglende servicen begge steder på economy. Og jeg skjønner at LPA, AGP, ALC o.l kan kalles feriedestinasjoner. Men med steder som Roma, Barcelona og Praha er det vel ikke så selvsagt. Tross alt en del business- trafikk til disse stedene vil jeg tro.

Kan ikke se at noen har blitt lurt her, dette er vel vanlig økonomi flexbillett som ikke gir adgang til lounge. Samme pris via CPH, men litt mer tax.
At det ikke selges business class billetter med direkteflyet er en annen sak, men hadde de gjort det hadde den vært dyrere.

T/R Oslo-Roma i business koster ca. 11000 enten det er med SAS eller f.eks. Lufthansa.

Back