Dette stemmer ikkje. Eg er allergisk, hadde ikkje lagt inn varsel om dette, likevel blei ein hund sendt i lasterommet pga det. Eg er naturligvis glad for det, og syns det var korrekt avgjerd. Synd om eg skulle blitt dårlig i høyden.
Digresjon: Prioriteres dyr?! Merkelig prioritering spør du meg, menneskene som betaler for flighten. Syns det er merkelig i dag at dyr i det heile tillates i kabinen.
Kan også legge til, at det brukes samme kode i systemet for "dyr i kabin" og "allergi" -noko som gjer det umulig å sjekke inn via nett som allergikere. Håplaust!
Det var forsåvidt riktig før, men i dag så brukes koden ALGC (Allergic to pets in cabin) og ikke PETC (Pet in cabin) for allergikere. Dette gjelder SK. Om det er annerledes i forhold til å sjekke inn på nett vet jeg ikke, men det burde det være.
Men hvis det er noen på kundesenteret som ikke legger det inn, så må dere klage, det skal de gjøre. Det er dessverre blitt håpløst for oss som jobber på stasjonene siden det virker som alle jobber helt tilfeldig etter at dette er outsourcet, men det er for seint å løse dette på gate. Reisebyråer som bruker Amadeus kan også legge dette inn.
Uansett så er det sjeldent at det har vært både allergikere og dyr på samme fly.
Dette stemmer ikkje. Eg er allergisk, hadde ikkje lagt inn varsel om dette, likevel blei ein hund sendt i lasterommet pga det. Eg er naturligvis glad for det, og syns det var korrekt avgjerd. Synd om eg skulle blitt dårlig i høyden.
Digresjon: Prioriteres dyr?! Merkelig prioritering spør du meg, menneskene som betaler for flighten. Syns det er merkelig i dag at dyr i det heile tillates i kabinen.
Heisann!
Enig med zico77, her burde man kunne lagt inn slik info i profilen så man hadde sluppet alt styret!
Flere ganger vi har prøvd å varsle på forhånd når vi skal reise, og ikke èn gang har dette gått an på tlf direkte til 05400. Så er det dyr på flightene våre når fruen er med, får vel da SAS velge om de skal de-boarde en EBG og Diamond pga en liten katt eller hund.. Gleder meg til å ta den diskusjonen. f.eks på vei til Washington eller SFO i Business..
Kim
Valget falt på en Flat Coated Retriever, som da skal hentes 15/16 mai. Blir litt langt å kjøre, så da det dukket opp ett jobb møte i tigerstaden noenlunde rette datoer då var det easy choice.
Jeg hadde fornøyelsen av å sitte ved siden av en svær redningshund fra TOS til OSL i fjor. Flyet var smekk fullt og jeg hadde reservert et vindusete. Hund og eier hadde fått tildelt B sete på samme rad. Vel, en av flyvertinnene kom bort til meg og spurte om jeg kunne bytte mitt A sete til B sete da hunden måtte ha vindusplass. Selv om to timer i midten ikke fristet sa jeg selvsagt ja til det. Men det ble en trang fornøyelse med fullt fly en svær hund ekstra på raden vår.Videre så har vi tjenestehunder som f.eks. sniffere, lavinehunder. Disse går normalt i lasterommet, men ved uttrykning så tillates de i kabinen.
Hvis sannsynligheten er tilstedet for at du må sende en 8-10 uker gammel valp i lasterommet så bør du virkelig revurdere det med å fly. Jeg ville nok aldri tatt den med inn i kabinen heller p.g.a. hensynet til andre passasjerer.
Når det gjelder bur så finnes det mange fine reisebur, men de blir fort veldig små for en Flat.
Forøvrig, gratulerer så mye med valg av rase. Fantastiske hunder, hilsen stolt eier av en syv mnd gammel Flat![]()
Kaniner går vel under "Dagerous Gods" kategorien og DY driver ikke med DG. Så da kan ikke kanin eller andre gnagere være med.
Men, hos Norwegian er det ikke mulig å få med kaniner. Noen som vet hvorfor det er slik? Jeg har spurt. De svarer at "Vi tar bare med hunder og katter". Når jeg spør "Hvorfor det?" så svarer de at "Det er sånn det er". Jeg kan ikke begripe at det er noen forskjell på kaniner og katter inni en kasse.
Jeg må innrømme at jeg aldri har tenkt på kaniner som "dangerous". Joda, det hender at de klorer.... Men oppfølgingsspørsmålet blir da: Hvorfor er en kanin i en kasse farlig, mens en hund i en kasse ikke er farlig..??..
(Og litt pirk til slutt - kaniner er ikke gnagere - de er haredyr - selv om biologi neppe har noe å si i denne forbindelsen)
Basse-HAU:
Hva med tog? Forstod det slik at du skulle hente hunden i Oslo-området? Hentet selv en hund i Lund i Sverige, tok toget til Gøteborg og togturen bød på absolutt null problemer. Sannsynligvis bedre for en liten valp enn fly?!
Tok fly fra GOT til OSL med innlagt hotel pga forsinkelse, men det var heler ikke noe problem.... Men 'øffkørs, det er forskjell fra hund til hund!
Lykke til med henting av valp uansett! Og husk, du kommer til å bli stoppet av mange som vil hilse på! Ble selv stående en 10-15 minutter i sikkerhetskontrollen på GOT! Men det kan jo ha en sammenheng med at det bare var kvinnelige vektere på jobb den kvelden!
EDIT: la merke til nå at du bor i Nordfylket. Kanskje tog er litt mer ut da?!![]()