Dyr på fly, regler/erfaring.

Re: Dyr på fly, regler/erfaring.

Hvis de sliter såpass mye som de gjør så får de sende mail til WF/DY/SK etter bestilling og si at de er ekstremt allergiske. Fruen har en rasekatt og har flydd til TRF en del ganger, har et par ganger fått beskjed om å finne seg en annen flyvning siden det er en person med hyperallergi som har sendt inn forespørsel om at han ikke kan være i samme kabin som dyr.

Problem solved, det tar allergikere 1 minutt å fylle ut et slikt skjema. Hvis de ikke gidder det og havner i samme kabin som en katt e.l får det være deres eget problem.
Så du mener det kun er de som har hyperallergi (som risikerer å dø) og som sier ifra om dette til flyselskapet som ikke skal plages? Som sagt så er ca. 1 av 7 allergiske mot hunder, så selv om ikke alle disse vil merke hunden så vil det garantert være flere av passasjerene som vil få plager om det kommer en hund med på flyet.

Hvorfor skal det være nødvendig for allergikere å varsle flyselskapet når det garantert er flere på flyet som vil bli plaget av hunden?

Så konklusjonene er at 15% ikke tør å bevege seg utendørs, eller fly. Eller så er problemet i praksis så lite at den gjelder kun noen få. Jeg registrerer bare faktiske forhold og det er at så og si ingen har nevnt dette problemet i etterkant av flyvninger at de var i samme kabin som en hund eller katt. Det flyr svært mange dyr i kabinen, men de fleste (men ikke alle) er ganske diskre med disse. Det er svært sjelden at noen nevner at de er allergiske mot dyr, eller spør om det er dyr ombord. Alt dette i sum får meg til å tro at dette er et problem for en svært liten del av befolkningen, og at noen her prøver å blåse dette opp. Bevis meg gjerne i mot, men da må det med empiriske data, ikke at du kjenner noen som kjenner noen.

Etter flere år som CRO (Complaints Resolution Officer) for et par amerikanske flyselskaper har jeg vært borte i mange slike tilfeller. Og de fleste av de som er så hypersensitive at de ikke kan sitte i samme kabin som en hund, kan heller ikke oppholde seg i en flyplassterminal, hvor hunder regelmessig brukes til bagasjesøk, tolleroppgaver og annet.

Som jeg skrev et par poster over, er guttungen testet og funnet allergisk mot hunder, men han har ingen plager med å bo i hus med to store prakteksemplarer ...

Så du mener det kun er de som har hyperallergi (som risikerer å dø) og som sier ifra om dette til flyselskapet som ikke skal plages? Som sagt så er ca. 1 av 7 allergiske mot hunder, så selv om ikke alle disse vil merke hunden så vil det garantert være flere av passasjerene som vil få plager om det kommer en hund med på flyet.

Hvorfor skal det være nødvendig for allergikere å varsle flyselskapet når det garantert er flere på flyet som vil bli plaget av hunden?

1 av 7 er kanskje allergiske for dyr, men det er en forskjell fra å være hyperallergisk og få tett/rennende nese hvis man dytter ansiktet inn i pelsen til en katt/hund.

Så ja, jeg mener at folk som ikke kan være i samme kabin som et dyr bør si ifra. Jeg synes dine kommentarer er ekstremt generaliserende og du fremstiller det som om mange i kabinen irriterer seg over at det er et dyr i kabinen. Hva noen synes om at det er dyr i kabinen er meg revnende likegyldig.

<mod>
Som både allergiker (bjørkepollen, hunder og lekser) og moderator kan jeg melde at det i økende grad viser seg at over 6 av 10 forummedlemmer er allergiske for tema som er litt for langt utenfor en turbinkjerne av tema.

Vi lar dette med allergi være nok belyst her, og ønsker alle som vil ta videre allergidiskusjoner lykke til videre hos naaf.no.

-A
</mod>

Noen som har erfaring med smådyr på fly? (kanin, marsvin bla). Jeg har to små marsvin som jeg gjerne skulle hatt med meg på flyet hjem i sommer. Har et lite transportbur til dem som passer under setet. Ser ikke problemet, de er jo innelåst i buret, akkurat som hund som får være med inn i kabin.

Noen som har erfaring med smådyr på fly?

Mange selskaper tillater stort sett bare hund og katt som kjæledyr i kabinen. En god del selskaper aksepterer ikke gnagere. Skal du ha med dyr så må du uansett kontakte flyselskapet og få det akseptert. Vær oppmerksom om du bytter flyselskap underveis. Har faktisk opplevd at dyr måtte sendes til veterinær siden dyret ikke fikk reise med passasjeren til endelig destinasjon.

Back