Ser DY1890 EI-FHK har avbrutt turen til LCA og har flydd i holding over Bærum akkurat nå. Jeg hører og ser den gjennom skydekket her jeg bor i 5700 fot. Brenner fuel for retur til OSL.
DY1890 ble kansellert. LN-DYD gikk som DY8403. Så vel - der var det jo aldri noe flybytte, men heller ikke damage .. De gjør det vanskelig. TC er sikkert greit nok, men her blir det vel egentlig RO, hvis man skal være helt korrekt ....
NAI for NAX for NAX for NAX? EI-FHK er vel en NAI-maskin selv om den gikk på NAX rutenummer?
Vil dtte være noe som DY kan claime som utenfor selskapets kontroll....? Det gjør de nemlig gjennom svaret de ga min nevø, etter klageskjema sendt inn med krav om kompensasjon etter EU261...
Vil dtte være noe som DY kan claime som utenfor selskapets kontroll....? Det gjør de nemlig gjennom svaret de ga min nevø, etter klageskjema sendt inn med krav om kompensasjon etter EU261...
Det er vel et standardsvar som de normalt prøver seg med.
Mange lar seg avskrekke med slikt svar fordi "det er jo flyselskapet som har greie på dette..."
I de sakene jeg har vært i befatning med har det alltid lønnet seg å kjøre så langt som mulig. Det være seg både forsikring og denne type klager.
Det flyselskapet ikke ønsker er at en slik sak kommer til behandling i klagenemnda
En avgjøresle der skaper presedens for tilsvarende situasjoner senere
Norwegian tilbyr av og til en "godwill kompensasjon" som er lavere enn kravet.
Normalt prøver flyselskapet seg helt til nemnda begynner å etterspørre dokumentasjon.
Da kommer meldingen om at de etter ny vurdering likevel aksepterer kravet og betaler ut
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.