• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

DY1258 OSL-AMS snur og returnerer. 28. feb

Twin Otter

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Ser på radaren at DY1258 har snudd over Oslofjorden og returnerer tydeligvis til Gardermoen. Kan ikke se hvilken squawk-kode flyet har. Det burde vel egentlig stått i oversikten til venstre (se vedlegg).


Edit: Nå ser jeg at squawk-koden er satt til 6140. Men hvorfor jeg ikke fikk opp det før nå vet jeg ikke.
 

Attachments

  • dy1258.JPG
    dy1258.JPG
    92.7 KB · Views: 139
Last edited:
Re: DY1258 OSL-AMS snur og returnerer.

Svar på facebook DY1258 OSL AMS gikk tilbake til OSL på grunn av mindre tekniske problemer. Etter et flybytte til KKM gikk den til AMS som DY6058 PHJ
 
DY1258 Gardemoen-Amsterdam 19.15 tirsdag 28.feb. Da vi kom opp i en viss høyde var det en øredøvende lyd i kabinen, pipende skrikende. Folk holdt seg for ørene. Kapteinen informerte oss hele veine, ikke noe alvorlig, men det satt skitt og snø i pakningen døra,og trykkforandring utgjorde lyden. Da vi var vel en halvtime i lufta, fikk vi igjen beskjed at dette var såpass ubehagelig at vi måtte returnere til Gardemoen. Ingen dramatikk, nytt fly sto og ventet på oss. Melding til de som irriterte seg over dette, oppsøk terapaut for klarer dere å irritere dere over dette har dere behov for hjelp. De aller flest var blide og tok dette helt ok. Da vi landet på Gardemoen igjen, meldte kapteinen at han ville være tilgjengelig for spørsmål, og så gikk han gjennom kabinen og gjorde seg tilgjengelig. Tusen takk til en flott besetning, som alle var blide og hyggelige. Særlig hun lyse i fremre del av kabinen. Men hennes mørkhårede kollega bør lære seg at selv om man er sliten og trøtt, så må man vise vennlighet og ikke se surt på passasjerer når de spør om noe. Du forsurnet litt.
"Nina Terese Andresen" Ifra Norwegian på Facebook
 
Back
Top