SAS-aksjoner i Danmark fra 28. februar og utover (statustråd)

Re: SAS-aksjoner i Danmark fra 28. februar og utover (statustråd)

Tid for faglig møte igjen...

Fra VG (http://direkte.vg.no/studio/nyhetsdoegnet)...

Flere SAS-flygninger fra Kastrup ble fredag kveld påvirket av at bakkemannskaper la ned arbeidet, melder NTB.

– Våre lastere har gått på et fagforeningsmøte. Det er selvfølgelig ingen lovlig aksjon, og vi kjente ikke til dette møtet, sier Malin Selander, pressesjef for SAS Sverige.

På sitt nettsted har SAS orientert sine passasjerer om man forventer forsinkelser og kanselleringer som følge av streiken på Københavns flyplass.

Enkelte flygninger ble innstilt og utsatt i løpet av fredagskvelden.

Blant dem som er rammet er norske Helene Wie Ludvigsen (30) som er på vei til Gøteborg.

- Flyet mitt skulle egentlig gå 20.40. Det ble utsatt flere ganger, før det til slutt ble kansellert, sier Ludvigsen som nå har stått i kø siden klokken 23 til VG.

- Jeg er forberedt på en lang natt. Vi har fått vann, men det er ikke mye informasjon å få, forteller hun.

Foreløpig er det vanskelig å si om flere ruter rammes.

– Det er veldig vanskelig å forutse hva som skjer lørdag. Nå konsentrerer vi oss om å hjelpe kundene som er på Kastrup i dag, sier Selander.

Foto: HELENE WIE LUDVIGSEN

Fredagspils?? ;)

Kim

Da hadde jeg utrolig flaks i går kveld, for første gang i historien fløy jeg DY frem og tilbake fra CPH[emoji3]

Det er ryddet!

Moderatorene minner om:

Moderatorene minner om at det står «status» i tittelen på denne tråden.

...

Så hjelper vi hverandre å holde denne tråden til status.

De som begynner å diskutere fagforeningspolitikk her, vil bli sperret ute fra tråden.

Last edited:
Back