Originally posted by Someone
"Samtidig vil flyselskapet øke antall tillatte kilo på håndbagasjen fra dagens åtte til 15 kilo, og senke billettprisene"
Men på 2 av 3 DY flight jeg har tatt har det vært begrensninger på carry-on bagage pga plass......
Originally posted by TOS
"Samtidig vil flyselskapet øke antall tillatte kilo på håndbagasjen fra dagens åtte til 15 kilo, og senke billettprisene"
Men på 2 av 3 DY flight jeg har tatt har det vært begrensninger på carry-on bagage pga plass......
Tillatt volum øker ikke - bare vekt.
Originally posted by TOS
Hvilket gjør nesten hele saken til ren svindel. Man skal mer enn en liten sekk eller veske for å få plass til 15kg
Originally posted by TOS
Originally posted by TOS
Hvilket gjør nesten hele saken til ren svindel. Man skal mer enn en liten sekk eller veske for å få plass til 15kg
Vel, min trillekoffert kan fort bli over 15 kg iallefall. Jeg antar at om DY selv pålegger begrensninger på hva folk kan ta inn (men som tilfredsstiller maks 15 kg og volumkravet) så betaler man ikke for det.
Ja det er ikke noe problem, men når jeg har reist har de nektet ALLE trillekofferter 2 av 3 ganger pga fullt fly.
Originally posted by Farmer
Gavepakke til nettverksselskapene som nå kan bruke dette for hva det er verdt på å differensiere produktet ;-)
Originally posted by tpn
Nå vil vel mange av dere si at det er det er konkurranse, og de som ikke klarer å overleve i markedet ikke har livets rett. Men jeg syns det har gått noe langt.
Originally posted by Falcon
Jaja, da får man mer drit i cabin, og flyplass-security blir sikkert veldig happy. Eller spekulerer NAS i at folk må sjekke inn ting man tidligere kunne ha i håndbagasjen...? Vi får se hva som skjer.
Originally posted by ph-ndr
Originally posted by Falcon
Jaja, da får man mer drit i cabin, og flyplass-security blir sikkert veldig happy. Eller spekulerer NAS i at folk må sjekke inn ting man tidligere kunne ha i håndbagasjen...? Vi får se hva som skjer.
Dette blir da ikke noe problem. Takket være sjampo-terroristene i UK så kommer jo snart del to av begresningene på kabin-baggasje, hvor størrelse og vekt på kabin-baggasje blir bra begrenset uansett.
-A
Ref Luftfartstilsynet så blir maks dim på handbag 56x45x25 cm. Det sies ingen ting om vekten. Det vil også kunne gjøres unntak for større cll av høy verdi el skjøre varer som ikke egnes som innsjekket bagasje.
S
Originally posted by Egil
Ref Luftfartstilsynet så blir maks dim på handbag 56x45x25 cm. Det sies ingen ting om vekten. Det vil også kunne gjøres unntak for større cll av høy verdi el skjøre varer som ikke egnes som innsjekket bagasje.
S
Finner ikke dette på Luftfartstilsynet ??
Får ofte spørsmål fra kunder ang. disse dimensjonene når jeg er på jobb, men har ikke fått beskjed om nye dimensjoner...
Egil
Originally posted by Egil
Finner ikke dette på Luftfartstilsynet ??
Får ofte spørsmål fra kunder ang. disse dimensjonene når jeg er på jobb, men har ikke fått beskjed om nye dimensjoner...
Egil
Nærmere om begrensningene i tillatt størrelse på håndbagasje
Videre på listen over forbudte gjenstander i vedleggets punkt 4.1.1.1 tilføyes ny bokstav g. Håndbagasje større enn 56cm x 45cm x 25cm er ikke lenger tillatt som håndbagasje. Størrelseskravene tilsvarer krav fastsatt av IATA og sammenfaller derfor med de kravene mange luftfartsselskaper opererer med allerede i dag når det gjelder tillatt størrelse på håndbagasje.
Det kan gjøres unntak for overdimensjonert håndbagasje som er verdifull eller skjør og som av den grunn ikke er egnet sendt som innsjekket bagasje. Slik overdimensjonert håndbagasje skal imidlertid være gjenstand for gjennomsøking.
Bestemmelsen når det gjelder begrensning i størrelse på håndbagasje trer i kraft i EU 6. mai 2007.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.