CK
ScanFlyer Mile High Club
Lavprisselskapet Norwegian er inne i en dyp punktlighetskrise: Hittil i oktober har nesten hvert annet fly vært forsinket.
http://www.aftenposten.no/reise/article2050366.ece
Lavprisselskapet Norwegian er inne i en dyp punktlighetskrise: Hittil i oktober har nesten hvert annet fly vært forsinket.
Originally posted by Vede
Nå skal ikke jeg beskylde Northport for alt dette her, men mesteparten av forsinkelsen skyldes de. Så vi får se om dette endrer seg betrakelig når Røros Flyservice tar over.
Originally posted by MartinL
Not good! Rart de ikke så varsel lampene da de byttet til Nordport tidligere.
Originally posted by Whatever
Jeg flyr en del Norwegian fra Sola til Gardermoen. Og jeg må si det at Norport på Sola gjør en mye bedre jobb og sender flyene ut på rute, enn hva Northport gjør på OSL. På Sola vet de hva de driver med, virker ikke som om de gjør det på OSL.
Originally posted by EB
Har de lagt inn for lite tid pr stopp?
Originally posted by CK
Originally posted by Whatever
Jeg flyr en del Norwegian fra Sola til Gardermoen. Og jeg må si det at Norport på Sola gjør en mye bedre jobb og sender flyene ut på rute, enn hva Northport gjør på OSL. På Sola vet de hva de driver med, virker ikke som om de gjør det på OSL.
Du vet at det er to forskjellige selskaper? Norske Norport (ex-BU-ansatte er det vel?) er på SVG og BGO mens det er tidligere Finnair-eide Northport som er på OSL.
Originally posted by OJB
Originally posted by EB
Har de lagt inn for lite tid pr stopp?
Nei , det har de ikke. Det er 20min alle plasser innenlands og 35min på OSL.
Nå er det mange som står i terminalen på OSL og studerer Northport når DY maskiner blir håndtert.
Her er det en del hoderisting kan jeg fortelle. Mange av de ansatte "guttungene" i selskapet oppfører seg høyst uproffesjonelt , særlig med håndtering av baggasje.
Måten de hiver og stuer baggasje på traller er lite tillitsvekkende. Baggasje faller av traller på vei inn i terminalen på grunn av dårlig lastede og overfyllte traller.
Til tider virker lasting og lossing av fly dårlig koordinert blant stuerne.
Her skulle de hatt ex-bu stuerleder J.Stokke på FBU til å ta dem i skole.
Nå er det jo ikke bare fair å skylde på "gutta på gølvet" , det er ledelsen som må ta hovedansvaret for at det hat utviklet seg slik at de mister kontrakten med DY.
Likevel må "grasrota" ta ansvar sine handlinger og.
De bør være klar over at de fra tid til annen blir avbildet av "pax" i terminalen.
Not good! Rart de ikke så varsel lampene da de byttet til Northport tidligere. Skal ikke slenge meg inn i diskusjonen om hvem som er best, men man kan ikke vente seg et topp produkt når man presser leverandører så til de grader ned i pris. Det samme ville skjedd med Swissport og Widerøe.
Selv om de er et lavpris selskap så finnes det en kryssnings grense hvor kvalitet og pris møtes!
Originally posted by Olebno
Not good! Rart de ikke så varsel lampene da de byttet til Northport tidligere. Skal ikke slenge meg inn i diskusjonen om hvem som er best, men man kan ikke vente seg et topp produkt når man presser leverandører så til de grader ned i pris. Det samme ville skjedd med Swissport og Widerøe.
Selv om de er et lavpris selskap så finnes det en kryssnings grense hvor kvalitet og pris møtes!
Unnskyld MartinL, men hva har Swissport og Widerøe med saken å gjøre ????:shake
Ole B