• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

DY øker frekvensen på RYG - BOO/TOS

sukram

ScanFlyer Gold
DY øker frekvensen på RYG - BOO/TOS

DY øker/har økt på ruten Rygge - Bodø/Tromsø. Som eneste innenlandsrute går denne nå daglig, inkludert lørdager. Tyder på at ruten går forholdsvis bra.
 
Re: DY øker frekvensen på RYG - BOO/TOS

Hvorfor gidder folk i Oslo å reise til RYG for å reise nordover? De kan jo heller likesågodt reise fra OSL.
 
Re: DY øker frekvensen på RYG - BOO/TOS

DY øker/har økt på ruten Rygge - Bodø/Tromsø. Som eneste innenlandsrute går denne nå daglig, inkludert lørdager. Tyder på at ruten går forholdsvis bra.

Hva er egentlig økningen, at den også går på lørdager? Hyggelig at Norwegian gjør det bra på Rygge - og interessant hvordan selskapet har endret rutemønster fra primært utenlandsruter til primært innenlandsruter fra denne flyplassen.
 
Re: DY øker frekvensen på RYG - BOO/TOS

Hvorfor gidder folk i Oslo å reise til RYG for å reise nordover? De kan jo heller likesågodt reise fra OSL.

Hva i all verden mener du egentlig med dette?
Som du kanskje har hørt om, er det en del større byer og tettbebodde områder i Østfold og søndre Akershus. Kan vel hende at de synes det er praktisk å reise fra Rygge i stedet for å reise gjennom Oslo og opp til Gardermoen!!!
Flott at det går bra og at trafikken bygger seg opp :)
 
Re: DY øker frekvensen på RYG - BOO/TOS

Hvorfor gidder folk i Oslo å reise til RYG for å reise nordover? De kan jo heller likesågodt reise fra OSL.

Og bor man sør/øst i Oslo er reiseveien til Rygge 10-15 minutter lenger enn til OSL. Når man da ofte får billigere billetter fra Rygge, så skjønner jeg hvorfor folk gidder!
 
Re: DY øker frekvensen på RYG - BOO/TOS

Cheezus gutter, finn dere et kart og slå opp Østfold...
 
Re: DY øker frekvensen på RYG - BOO/TOS

Hva er egentlig økningen, at den også går på lørdager? Hyggelig at Norwegian gjør det bra på Rygge - og interessant hvordan selskapet har endret rutemønster fra primært utenlandsruter til primært innenlandsruter fra denne flyplassen.

Ja, det var lørdagsavgangen jeg siktet til, men ser at jeg vel fikk det tydeligst frem i trådtittelen og ikke teksten. Litt snodig at BOO/TOS går på lørdager, men at BGO og TRD, som på hverdagene har to daglige avganger, ikke har lørdagsflyvninger.
 
Re: DY øker frekvensen på RYG - BOO/TOS

Hvorfor gidder folk i Oslo å reise til RYG for å reise nordover? De kan jo heller likesågodt reise fra OSL.

Alex: Ser du bor i Drammen og kjøreavstanden fra Drammen sentrum er faktisk kortere til RYG enn til OSL (83 km mot 91 km i følge Gule Sider), og bortimot garantert køfritt i motsetning til dersom om man skal gjennom Oslo. Kollektivt er det selvfølgelig en del enklere til OSL.
 
Re: DY øker frekvensen på RYG - BOO/TOS

Dessuten bor det 500.000 mennesker i søndre Akershus og Østfold tilsammen, mer enn f.eks i hele Hordaland eller Rogaland. Bare Fredrikstad/Sarpsborg har over 100.000 innbyggere som gjør det til Norges 4. største byområde.

Skjønner godt at Rygge gjør det bra:) Fin flyplass dessuten!
 
Re: DY øker frekvensen på RYG - BOO/TOS

Dessuten bor det 500.000 mennesker i søndre Akershus og Østfold tilsammen, mer enn f.eks i hele Hordaland eller Rogaland. Bare Fredrikstad/Sarpsborg har over 100.000 innbyggere som gjør det til Norges 4. største byområde.

Skjønner godt at Rygge gjør det bra:) Fin flyplass dessuten!

Med fare for å gå vesentlig off topic. Men hvor har du det fra? Stavanger har et sted mellom 110000 og 120000 innbyggere og er sammen med Sandnes enda større.
 
Re: DY øker frekvensen på RYG - BOO/TOS

Som vel da blir Norges 3. største?
 
Re: DY øker frekvensen på RYG - BOO/TOS

Dessuten bor det 500.000 mennesker i søndre Akershus og Østfold tilsammen, mer enn f.eks i hele Hordaland eller Rogaland. Bare Fredrikstad/Sarpsborg har over 100.000 innbyggere som gjør det til Norges 4. største byområde.

Skjønner godt at Rygge gjør det bra:) Fin flyplass dessuten!


Men nå bor det vel ikke 500.000 i Østfold og Søndre Akershus tilsammen. Østfold har ca 270.000 innbyggere og tar man de sørlige kommunene i Akershus eller som man kan si "sogner til Rygge (Ski, Oppegård, Nesodden, Ås, Frogn, Vestby, Enebakk, Aurskog-Høland) så blir det totalt ca 400.000


Med fare for å gå vesentlig off topic. Men hvor har du det fra? Stavanger har et sted mellom 110000 og 120000 innbyggere og er sammen med Sandnes enda større.

Rogaland har ca 425.000 innbyggere, mens Hordaland har ca 470.000.
 
Re: DY øker frekvensen på RYG - BOO/TOS

tilbake til topic!!! *på med moderatorhatten*
 
Re: DY øker frekvensen på RYG - BOO/TOS

Køene er vel ikke så lange på Rygge som Gardermoen! Sikkerhetskontroll osv.
 
Re: DY øker frekvensen på RYG - BOO/TOS

Bare en liten oppklaring til Someones tallmagi:
Av Rogalands rundt 422 000 innbyggere så var det pr. 1.1.2009 96 647 som befant seg på nordsiden av fjorden (Boknafjorden) og dermed sognet til en annen flyplass (HAU). For de fire nærkommunene til SVG Stavanger, Sandnes, Sola og Randaberg var tallet 216 993.
 
Re: DY øker frekvensen på RYG - BOO/TOS

DY øker/har økt på ruten Rygge - Bodø/Tromsø. Som eneste innenlandsrute går denne nå daglig, inkludert lørdager. Tyder på at ruten går forholdsvis bra.

En mulig forklaring på at Norwegian ikke velger å fly fra Rygge til Bergen, Stavanger og Trondheim på lørdager, er at de bruker veldig mye kapasitet på utenlandstrafikk denne dagen - de to flyene de har på Rygge skal jo betjene Alicante og Malaga på lørdager.
 
Re: DY øker frekvensen på RYG - BOO/TOS

En mulig forklaring på at Norwegian ikke velger å fly fra Rygge til Bergen, Stavanger og Trondheim på lørdager, er at de bruker veldig mye kapasitet på utenlandstrafikk denne dagen - de to flyene de har på Rygge skal jo betjene Alicante og Malaga på lørdager.

Absolutt og samme "tegninga" fra DY ser vi jo på andre flyplasser. Men interessant at når de først fikk skvisa inn en innenlandsavgang, så gikk denne til TOS/BOO. Ville nesten tro at det heller var Bergen el Trondheim som fikk denne.

Forøvrig er Norges største metropolitan area som følger:

1. Oslo
2. Bergen
3. Stavanger/Sandnes
4. Trondheim
5. Fredrikstad/Sarpsborg
 
Back
Top