DY med Tromsø-Alta og Bardu-Bodø

Re: DY med Tromsø-Alta og Bardu-Bodø

Fortsatt ingen som har tidene på disse flygningene ?
 
Re: DY med Tromsø-Alta og Bardu-Bodø

DY0261 ALF - TOS 123456x 07:05 - 07:40 (733)
DY0268 TOS - ALF 12345x7 21:35 - 22:10 (733)

DY0389 BDU - BOO x23456x 06:30 - 07:10 (73H)
DY0398 BOO - BDU 123x5xx 21:35 - 22:15 (73H)

Kilde: Amadeus
 
Last edited:
Re: DY med Tromsø-Alta og Bardu-Bodø

Blir ruta:
ENDU-ENBO-ENGM

Hva skjer med morgenavgangen (0650) fra Bodø til ENGM? Blir denne i tillegg?
 
Re: DY med Tromsø-Alta og Bardu-Bodø

Ja, denne blir i tillegg.

Nei disse to rutene slås sammen. Frem til 28. mars flys morgenflyet fra Bodø som DY201 med avgang 06.50. 29. mars endres denne til DY389 med avgang 07.30. Dette er samme rute som morgenavgangen 06.30 fra BDU.

Tilsvarende for kveldsflyet, noe som betyr at det er slutt på nattstopp i Bodø fra slutten av mars.
 
Re: DY med Tromsø-Alta og Bardu-Bodø

Ser nå ut som siste avgang Bardufoss-Bodø er 24. mars?
Etter det er det direkte BDU-OSL på denne avgangen.
 
Re: DY med Tromsø-Alta og Bardu-Bodø

Det er i såfall gode nyheter!

Blir 3 ekstra avganger hver uke BDU-OSL også
 
Re: DY med Tromsø-Alta og Bardu-Bodø

Det er i såfall gode nyheter!

Blir 3 ekstra avganger hver uke BDU-OSL også
Det er dårlig nytt for de som reiser Bardufoss-Bodø, men dette tyder jo på at det kanskje ikke er så mange av de.
 
Re: DY med Tromsø-Alta og Bardu-Bodø

Det er dårlig nytt for de som reiser Bardufoss-Bodø, men dette tyder jo på at det kanskje ikke er så mange av de.

Bodø-stoppet har ødelagt hele ruta. I mange tilfeller må man fly Bardufoss-Bodø, sitte der og vente i noen timer på ett annet fly til Oslo, siden direkteavgangen har vært utsolgt videre
Prisene har også blitt skyhøye

Men for de få som flyr Bardufoss-Bodø er det jo så klart dårlig nytt
 
Re: DY med Tromsø-Alta og Bardu-Bodø

Det er dårlig nytt for de som reiser Bardufoss-Bodø, men dette tyder jo på at det kanskje ikke er så mange av de.

Noen som kjenner til snittpax mellom BDU og BOO på ruta?
 
Re: DY med Tromsø-Alta og Bardu-Bodø

Noen som kjenner til snittpax mellom BDU og BOO på ruta?

Skal prøve å sjekke snittpax men når jeg kom med OSL-BOO igår var det ca 25 pax som ventet på BOO-BDU.

Ser også at KKN-TOS har siste avgang i mars. Betyr det at både BDU-BOO og KKN-TOS direkte legges ned for sommeren (alltid)?
 
Re: DY med Tromsø-Alta og Bardu-Bodø

KKN-TOS har vel i utgangspunktet alltid vært tenkt å være en vinterrute for å fortsatt tilby rute til KKN tiltross for at det på vinteren er mindre etterspørsel.
 
Last edited:
Re: DY med Tromsø-Alta og Bardu-Bodø

Skal prøve å sjekke snittpax men når jeg kom med OSL-BOO igår var det ca 25 pax som ventet på BOO-BDU.

Ser også at KKN-TOS har siste avgang i mars. Betyr det at både BDU-BOO og KKN-TOS direkte legges ned for sommeren (alltid)?

Flott. Det var overraskende mange faktisk. Med tanke på at så mange kommer på og går av på sørtur, så er vel billetter rimelige.

Som sagt i annen post, KKN-TOS ble slått sammen vinterstid da etterspørselen ikke er i nærheten av sommer. Disse avgangene, som SAS flyr paralelt, har stor andel Hurtigrutepax, og der synker aktiviteten betraktelig utenfor sommersesongen.
 
Re: DY med Tromsø-Alta og Bardu-Bodø

kanskje litt ot, men det hadde vært kjekt om DY hadde åpna nye ruter fra TOS til steder man faktisk vil dra til...
 
Re: DY med Tromsø-Alta og Bardu-Bodø

kanskje litt ot, men det hadde vært kjekt om DY hadde åpna nye ruter fra TOS til steder man faktisk vil dra til...

Hva tenker du da på? Syns DY har greit med ruter fra TOS. Når nå både KKN, ALF, BOO og TRD direkte i tillegg til OSL.
 
Re: DY med Tromsø-Alta og Bardu-Bodø

Hva tenker du da på? Syns DY har greit med ruter fra TOS. Når nå både KKN, ALF, BOO og TRD direkte i tillegg til OSL.

Sia det må uttrykkes i klartekst: det var en med overlegg litt flåsete og spøkefull måte å uttrykke at nye DY-ruter ikke er så interessante når de går til "WF-destinasjoner". Ergo, jeg blir ikke imponert av internruter i Nordnorge, det jeg derimot hadde latt meg imponere over er ruter til større byer eller enda bedre: ut av landet.

Edit: beklager uklarheten igjen, med "WF-destinasjoner" mener jeg flyplasser på mindre steder i Nordnorge, der jeg har vært hundre ganger før.
 
Re: DY med Tromsø-Alta og Bardu-Bodø

Sia det må uttrykkes i klartekst: det var en med overlegg litt flåsete og spøkefull måte å uttrykke at nye DY-ruter ikke er så interessante når de går til "WF-destinasjoner". Ergo, jeg blir ikke imponert av internruter i Nordnorge, det jeg derimot hadde latt meg imponere over er ruter til større byer eller enda bedre: ut av landet.

Jeg regner med at du var hyppig gjest på DYs rute til London da...?;) Både DY og SAS har forsøkt seg på direkteruter fra Tromsø til f.eks. London, uten at dette har vist seg å være bærekraftig. Når man ikke klarer å få mer enn 60-70% kabinfaktor til London så tror jeg at det blir vanskelig med andre destinasjoner. Problemet er at TOS er så langt nord at selv en direkterute til London okkuperer flyet for en stor del av dagen, og DY mente sikkert at de hadde bedre bruk for flyet på and destinasjoner. Man skal kanskje ikke se bort fra at litt mer marginale ruter kan komme tilbake når flere fly skal fases inn (selv om jeg mistenker at satsningen vil komme andre steder).

SAS flyr vel sommerstid til ARN, som jo er et flott sted, og så har vi jo eksotiske Murmansk og Arkhangelsk (hvis denne fortsatt går..).
 
Re: DY med Tromsø-Alta og Bardu-Bodø

så har vi jo eksotiske Murmansk og Arkhangelsk (hvis denne fortsatt går..).

I høyeste grad. Men prisene er helt hinsides sunn fornuft, da Nordavia har i praksis nesten monopol på ruten. Skal man til MMK er andre alternativer fly/hurtigruta/buss til Kirkenes og buss derfra, til ARH er det i praksis ingen alternativer (hvis man ser bort fra omveien via LED eller MOW). De hadde litt konkurranse fra BT (og det sier sitt at folk var villige til å ta den omveien bare de slapp Nordavias priser), men nå er vi tilbake på starten.
 
Re: DY med Tromsø-Alta og Bardu-Bodø

SAS flyr vel sommerstid til ARN

Litt OT men det gjør de, og for S12 øker rutetilbudet med 50% iforhold til S11.

Det blir avgang D135, foreløpig satt opp med 736, men regner med at dette oppgraderes enkelte dager ved behov.
 
Last edited:
Re: DY med Tromsø-Alta og Bardu-Bodø

Jeg regner med at du var hyppig gjest på DYs rute til London da...?;) Både DY og SAS har forsøkt seg på direkteruter fra Tromsø til f.eks. London, uten at dette har vist seg å være bærekraftig. Når man ikke klarer å få mer enn 60-70% kabinfaktor til London så tror jeg at det blir vanskelig med andre destinasjoner. Problemet er at TOS er så langt nord at selv en direkterute til London okkuperer flyet for en stor del av dagen, og DY mente sikkert at de hadde bedre bruk for flyet på and destinasjoner. Man skal kanskje ikke se bort fra at litt mer marginale ruter kan komme tilbake når flere fly skal fases inn (selv om jeg mistenker at satsningen vil komme andre steder).

SAS flyr vel sommerstid til ARN, som jo er et flott sted, og så har vi jo eksotiske Murmansk og Arkhangelsk (hvis denne fortsatt går..).

Det var jeg, jeg dro også noen ganger til/via Riga før den ruta fikk regularitet på linje med hurtigbåter av plast...

Stockholm går som det suser, og jeg trur at spesielt som sesongruter skulle flere destinasjoner være mulige. Fatter også at det har med avstand å gjøre, men TOS ville ikke vært den minste norske flyplassen KLM hadde flydd til om de hadde satt opp TOS-AMS. For eksempel.
 
Back
Top