DY med Tromsø-Alta og Bardu-Bodø

Re: DY med Tromsø-Alta og Bardu-Bodø

Et kjapt Google-søk finner jeg en eneste artikkel om nedleggelsen av BDU-BOO, så det har vel ikke vært så veldig høy etterspørsel.

Bare vel året etter at ruten mellom Bardufoss og Bodø ble etablert, kutter Norwegian nå ut denne mellomlandingen i Nordlandsbyen. Alle flyavganger mellom Bardufoss og Gardermoen blir direkteruter fra 25. mars og hvertfall til og med 27. oktober.

Informasjonssjef Åsa Larsson i Norwegian sier til 9310.no at kabinfaktoren (antall reisende, red.anm.) ikke har noe å gjøre med at Bodø nå kuttes ut på strekningen Bardufoss-Oslo.

- Vi bytter til sommartidstabeller i slutten av mars og da ser trafikkprogrammet litt annerledes ut enn det gjør på vinteren.

- Vi har baserat trafikkprogrammet vårt etter den etterspørselen vi har på disse rutene, men det er korrekt at vi øker de ukentlige flyvningene over Bardufoss fra 25. mars, sier Larsson til nettavisa.
http://9310.no/nyheter/art.php?art=20530

Ja, det gjorde jeg, men ser nå at jeg ordla meg litt feil.

Det jeg mente er at det ikke er så stor nok etterspørsel til å drifte denne ruten sommerstid.
Det har jo heller ikke vært mange som har skrevet noe om at de ikke får bestilt BDU-BOO nå i sommer (f.eks på Norwegians Facebookprofil).

Henter opp igjen denne.

Noen som kjenner til om de har planer om å starte opp igjen mellom BDU og BOO ?

Back