FDP-limit er den samme uavhengig om basen er OSL eller LPACrew-base pa LPA og problem er löst... Sa enkelt er dette...
Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
FDP-limit er den samme uavhengig om basen er OSL eller LPACrew-base pa LPA og problem er löst... Sa enkelt er dette...
Ja, hvordan løser de ikke BOO-LPA?
Tviler på at kundetilfredsheten er særlig høy for de 86 kundene som måtte innom et flyplasshotell etter 3-4 timer i lufta..![]()
Er ikke rullebanen langt nok til en full lastet 738 på HAU ? Siden de også var nedom SVG.
Da visste de allerede at dette lå i grenseland allerede på SVG, og kanskje fått lagt litt om på ting og tang.
Det er noen detaljer i denne tråden som er litt unøyaktig. Crewet på denne flighten starter dagen på OSL med rute til HAU. Deretter skal de gå tur-retur LPA. Når de da må om SVG for fuel og blir stående litt i kø der går tiden ut.
Det er nok flere pax ombord enn 86. Det var Startour som hadde det antallet. Ving har også pax ombord og jeg tror at de fyller resten av pax-kapasiteten.
SK flyr også -800 til LPA, men de bruker maskinene med 150 seter og har etter det jeg har observert ikke måtte lande underveis for fuel.
Mulig det var headvinds, som gjorde at de behøvde en X mengde fuel, og som da førte til at de hadde behov for - la oss si - 2300 meter bane for avgang. HD har 2000m, ergo må man fly til Sola for å fylle tanken og nok rullebane tilgjengelig... bare en tanke?Syns det høres veldig rart at et fly fra HAU må ned å tanke på SVG. SVG ligger da under et kvarter flytid lengre sør. Har det vært for lite drivstoff tilgjengelig på HAU til å fylle tankene tilstrekkelig til LPA?
Syns det høres veldig rart at et fly fra HAU må ned å tanke på SVG. SVG ligger da under et kvarter flytid lengre sør.
Flyet fra Haugesund var nedom på SVG for fuel. Der sto det en liten time. Og det er jo verdifull tid tapt.
Dette flyet gikk jo tur\retur OSL på morgenen først, og crewet kom vel kanskje på der for og fly tilbake til Haugesund, før turen nedover til Las Palmas?
Crewet starter arbeidsdagen i HAU for denne slingen.
De flyr opp fra Oslo kvelden før.
Mulig det var headvinds, som gjorde at de behøvde en X mengde fuel, og som da førte til at de hadde behov for - la oss si - 2300 meter bane for avgang. HD har 2000m, ergo må man fly til Sola for å fylle tanken og nok rullebane tilgjengelig... bare en tanke?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.