DY IC i 2011

Status
Not open for further replies.
Re: Dy IC i 2011

....ja.......og liten tvil om at Dreamlinerne kommer herifra..:p eller rettere sagt litt oppe i gata her......
 
Re: Dy IC i 2011

Men Norwegian har hidtil vurderet, at selskabet ikke havde tilstrækkeligt mange føderuter til at kunne igangsætte en operation med daglige afgange

Hub hub hub ... :lol:

De står ikke på leveranselista til Boeing ihvertfall ...
 
Re: Dy IC i 2011

Hmmm, uansett blir det vanvittig spennende å følge med fremover :)
Jeg ville tro at en offentliggjøring av eventuell oppstartdato burde være like rundt hjørnet...?
 
Re: Dy IC i 2011

Var vel et lignende hylekor angående Thai og Oslo også. Vi får se....
 
Re: Dy IC i 2011

Var vel et lignende hylekor angående Thai og Oslo også. Vi får se....

Naa har SleskeKjos vaert ute ett par ganger foer og hylt ulv om dette for aa ta knekken paa Feel Air, da fikk vi en laaaaaaaaang traad om temaet og da var han i Seattle for aa skrive under.. Det er vel snart ett aar siden?

La han proeve seg paa NYC. Hadde vaert artig aa se han svi av alle de millionene han har tjent paa aa bygge en butikk med stor suksess i loepet av ett blunk.
 
Re: Dy IC i 2011

Naa har SleskeKjos vaert ute ett par ganger foer og hylt ulv om dette for aa ta knekken paa Feel Air, da fikk vi en laaaaaaaaang traad om temaet og da var han i Seattle for aa skrive under.. Det er vel snart ett aar siden?

La han proeve seg paa NYC. Hadde vaert artig aa se han svi av alle de millionene han har tjent paa aa bygge en butikk med stor suksess i loepet av ett blunk.

Er vel alltid slaskene som kommer lengst, er det ikke? ;)

Enig at det drar seg litt ut, og han vel må vel komme med noe mer konkret snart. Men nå sier han selv at det er langdistanse lcc som kan være det neste. Det kan koste hardt, men nå har han et marked over hele Skandinavia og det er vel nå muligheten finnes?

Nå vil ikke jeg dra igang en diskusjon angående dette, men SAS IC vet jo knapt hva de skal gjøre, og kaller det en satsning med å sette 2 fly som de satt på bakken ifjor? Derfor er vel iår eller neste år man må prøve å ta opp konkurransen. Now or never..

Får se hvordan Iceland Express funker med LCC til EWR...
 
Last edited:
Re: Dy IC i 2011

jaja, vi får vel se om det blir mer enn bare prat denne gangen.
 
Re: Dy IC i 2011

En gunstig effekt (hovedeffekten?) av disse utsagnene er at Kjos skaper positiv oppmerksomhet rundt selskapet. Han får profilert Norvegian som et selskap med ambisjoner, uten å betale en eneste annonsekrone.
 
Re: Dy IC i 2011

Ble det ikke sagt at årsaken til det ikke ble IC i år var pga slots på JFK? At de hadde stengt banen i sommer og null slots ut derfra?

Mener bestemt å huske de hadde 2 spesifikke A330 maskiner klare.
 
Re: Dy IC i 2011

Ble det ikke sagt at årsaken til det ikke ble IC i år var pga slots på JFK? At de hadde stengt banen i sommer og null slots ut derfra?

Mener bestemt å huske de hadde 2 spesifikke A330 maskiner klare.

Har de amerikanske selskaber fortrinsretter til slots på JFK, eller bliver eksisterende operatører tilgodeset i uddelingen af slots?
Jeg noterer mig nemlig at DL har kunnet starte flere ruter op ud af JFK, mens eksempelvis DY ikke har kunnet få slots.
Nogen der har en god forklaring?
 
Re: Dy IC i 2011

Delta har vel redusert sin innenlandstrafikk fra JFK i forbindelse med sammenslåingen med NWA, så her er det kanskje snakk om overføring internt av disse slotene?
 
Re: Dy IC i 2011

....ja.......og liten tvil om at Dreamlinerne kommer herifra..:p eller rettere sagt litt oppe i gata her......

Ja, det er vel der de kommer fra... Jeg synes uttalelsene til Kjos høres ut som det samme vi har hørt før, de ønsker seg Dreamliner, men vil starte med noe annet.
 
Re: Dy IC i 2011

jaja, vi får vel se om det blir mer enn bare prat denne gangen.

Ja indtil nu har der ihvertfald været rigtig meget snak og meget lidt handling ;) Men det giver da lidt gratis PR hver gang medierne hopper på den.

På den anden sige, så skal der også til at ske noget- for hver gang han i bedste MOL-stil taler om IC uden at gøre noget ved, så mister han altså også troværdighed.

Men hvis der er realitet i disse udtalelser, så bliver det da spændende at følge og se hvordan DY vil tackle omkostninger til hub-struktur, IC-produktion osv osv. De er i hverfald godt på vej væk fra den oprindelige LCC-strategi.
 
Re: Dy IC i 2011

For å si det sånn så ligger det noe i luften etter det vi leser. Norwegian ble jo dømt nedenom og hjem når ryktet om CPH base var i luften også.
 
Re: Dy IC i 2011

Men hvis der er realitet i disse udtalelser, så bliver det da spændende at følge og se hvordan DY vil tackle omkostninger til hub-struktur, IC-produktion osv osv. De er i hverfald godt på vej væk fra den oprindelige LCC-strategi.

Ja der er da ingen tvivl om at DY flytter sig mere og mere henimod at blive et traditionelt netværksselskab.
Jeg tør også godt spå om at vi ser dem i en af alliancerne indenfor max. 5 år.
 
Re: Dy IC i 2011

DET tror jeg neppe ... men at de i konsept naermer seg nettverksselskapene er jeg enig i. Men det maa de ogsaa skal de ha noe haap om aa lykkes med IC-satsingen. Kjos er ikke dum, saa aa kaste seg ut i det uten solid feed er neppe aktuelt.
 
Re: Dy IC i 2011

Har de amerikanske selskaber fortrinsretter til slots på JFK, eller bliver eksisterende operatører tilgodeset i uddelingen af slots?
Jeg noterer mig nemlig at DL har kunnet starte flere ruter op ud af JFK, mens eksempelvis DY ikke har kunnet få slots.
Nogen der har en god forklaring?

Jeg leste en artikkel for en måneds tid siden om at selskaper som allerede er etablerte på IC-ruter til og fra USA har prioritet på slots over nye selskaper som Norwegian og Feelair.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top