DY har faatt sin Boeing customer code

Status
Not open for further replies.
Konstruksjonsnummeret (c/n) må ikke forveksles med linjenummeret (l/n), som er det faktiske produksjonsnummeret, eller slot'em om du vil, på samlebåndet.

Man får tildelt c/n når bestillingen er fast og derfor ser man ofte store hopp i numrene.

Eksempel SAS B737-883:

c/n 28323 SE-DYA hadde l/n 625 og first flight 24/07/00
c/n 28324 SE-DTT hadde l/n 767 og first flight 25/01/01
c/n 28325 SE-DYM hadde l/n 1014 og first flight 09/11/01

synes vi går litt off det opprinnelige topic her.
Takk til MOW som klarte å snuse opp at JP er customer-coden til Norwegian.

Det synes jeg også, men med den koden, så kan jeg jo skjønne at ryktene om flygninger til Japan oppstår :colgate:

Kvalitetsinformasjon fra ATL! Grazias!

Absolutt. Glimrende.

Konstruksjonsnummeret (c/n) må ikke forveksles med linjenummeret (l/n), som er det faktiske produksjonsnummeret, eller slot'em om du vil, på samlebåndet.

Man får tildelt c/n når bestillingen er fast og derfor ser man ofte store hopp i numrene.

Eksempel SAS B737-883:

c/n 28323 SE-DYA hadde l/n 625 og first flight 24/07/00
c/n 28324 SE-DTT hadde l/n 767 og first flight 25/01/01
c/n 28325 SE-DYM hadde l/n 1014 og first flight 09/11/01
Ok. Takk for oppklaringen :)

Det kan være hvor mye drømmer man vil, men vi var lei av å snakke om SK sine IC-planer fra OSL hver annen måned. Fra nå av der DY sine IC-planer fra OSL vi skal snakke om annen hver måned! ;)

-A

Jag försöker vänja mig vid tanken :smile2 Men i all denna euforiska verklighetsflykt behövs en och annan bitch slap från sura glädjedödare för att diskussionen inte helt och hållet ska tappa kontakten med verkligheten.

Forskjellen er:

DY er i et hjørne, de har ingen interessante, store destinasjoner nordover, vestover og tildelt østover, det meste ligger mellom syd-vest og syd-øst med noen mindre unntak om man ser utenfor lokamarkedet i Skandinavia. Da får man tenke nytt. Som tråden viser, mangen har tro på at det burde være liv laget for noe slikt, tiden får vise.

-A

Detta är ett norskt forum - klart att många vill tro att det är möjligt.

Fint att tänka nytt, men jag tror chanserna är rätt små, lönsamheten är liten och priset högt om man misslyckas. Den risken tror jag inte Norwegian är beredd att ta.

Men siden (satt på spissen) ingen av disse har noen interesse for å se København likevel, men derimot Norge, kan en jo raskt gjøre seg noen tanker. Bergen skal heller ikke undervurderes som snuhavn. Terminalfasiliteter har man også. Ulempen vi har er at ved å starte cruiset utenfor Norge, kan man selge tax-free-varer ombord.

Lad mig pointere at København som by er en ganske populær destination blandt Krydstogtgæster og at mange vælger at forlænge deres ophold i forbindelse med deres krydstogt og derved bor på hotel i København 1 eller 2 nætter før eller efter deres cruise.

Bemærk også at mange at de cruises der udgør fra CPH desuden ikke sejler mod Norge, men har Østersøen og Baltikum som destination.

Så jeg må konstatere at du tilsyneladende ikke ved hvad du snakker om, når du udtaler om dette emne.

Lidt info om krygstogtsæsonen 2009 i København fra business.dk i dag:

Krydstogtsrekord i København på trods af krise

332 anløb i København og et forventet passagerantal på 620.000.

mange vælger at forlænge deres ophold i forbindelse med deres krydstogt og derved bor på hotel i København 1 eller 2 nætter før eller efter deres cruise.

Noe annet ville da være galskap - det er veldig greit å ha et lite buffer i tilfelle forsinkelser. Og når en først reiser et sted for å være med en båt, vil det for meg virke nokså meningsløst å ikke benytte anledningen til å kikke på stedet. Det sagt er København i europeisk målestokk en uinteressant by. Rett nok ikke like uinteressant som Oslo, men uinteressant likefullt.

Bemærk også at mange at de cruises der udgør fra CPH desuden ikke sejler mod Norge, men har Østersøen og Baltikum som destination.

Uten at det endrer på noe av det jeg har sagt.

Så jeg må konstatere at du tilsyneladende ikke ved hvad du snakker om, når du udtaler om dette emne.

Nuvel.

http://www.business.dk/article/20090401/transport/704010078/
332 anløb i København og et forventet passagerantal på 620.000.

Fremdeles bare litt større enn Bergen, altså, og dermed er vel Danmark fremdeles en cruisedverg sammenlignet med Norge.

Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back