• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

DY fra NCE - Gammelt eller nytt fly?

kristian

ScanFlyer Blue
Jeg skal reise hjem fra NCE med DY i sommer. Er det noe mønster i om de stort sett bruker gemmelt eller nytt materiell dit? Lurer på om jeg kan vente meg ett av de nye flyene
 
Tenker du her på om de bruker 737-300 eller 737-800? Og siden det er flere flyplasser i dette landet som har flygninger til Nice med Norwegian så kanskje det er en fordel at du forteller hvor du skal fly til?
 
Ser ut som det er en del 800 på OSL-NCE-OSL
Her er en oversikt hentet fra acarsd.org for OSL-NCE-flighter etter 16. juni og til idag

ACARS mode: 1 Aircraft reg: LN-NOC [Boeing B738]
Message label: ** Block id: @ Msg no: 333d
Flight id: DY1410 [OSL-NCE] [Norwegian.no]
Message content:-
SBS-1 Callsign: NAX1410
----------------------------------------------------------[ 03/07/2008 18:55 ]-

ACARS mode: 1 Aircraft reg: LN-NOD [Boeing B738]
Message label: ** Block id: @ Msg no: 0708
Flight id: DY1408 [OSL-NCE] [Norwegian.no]
Message content:-
SBS-1 Callsign: NAX1408
----------------------------------------------------------[ 02/07/2008 07:39 ]-

ACARS mode: 1 Aircraft reg: LN-KKB [Boeing B733]
Message label: ** Block id: @ Msg no: 07c3
Flight id: DY5406 [OSL-NCE] [Norwegian.no]
Message content:-
SBS-1 Callsign: NAX5406
----------------------------------------------------------[ 01/07/2008 07:54 ]-

ACARS mode: 1 Aircraft reg: LN-NOD [Boeing B738]
Message label: ** Block id: @ Msg no: 3c3c
Flight id: DY1410 [OSL-NCE] [Norwegian.no]
Message content:-
SBS-1 Callsign: NAX1410
----------------------------------------------------------[ 30/06/2008 20:04 ]-

ACARS mode: 1 Aircraft reg: EC-IOR [Boeing B733]
Message label: ** Block id: @ Msg no: 06ee
Flight id: DY1404 [OSL-NCE] [Norwegian.no]
Message content:-
SBS-1 Callsign: NAX1404
----------------------------------------------------------[ 29/06/2008 08:14 ]-

ACARS mode: 1 Aircraft reg: EC-IOR [Boeing B733]
Message label: ** Block id: @ Msg no: 0506
Flight id: DY1402 [OSL-NCE] [Norwegian.no]
Message content:-
SBS-1 Callsign: NAX1402
----------------------------------------------------------[ 28/06/2008 07:37 ]-

ACARS mode: 1 Aircraft reg: LN-NOD [Boeing B738]
Message label: ** Block id: @ Msg no: 0216
Flight id: DY1408 [OSL-NCE] [Norwegian.no]
Message content:-
SBS-1 Callsign: NAX1408
----------------------------------------------------------[ 27/06/2008 08:20 ]-

ACARS mode: 1 Aircraft reg: LN-NOD [Boeing B738]
Message label: ** Block id: @ Msg no: 3392
Flight id: DY1410 [OSL-NCE] [Norwegian.no]
Message content:-
SBS-1 Callsign: NAX1410
----------------------------------------------------------[ 26/06/2008 18:13 ]-

ACARS mode: 1 Aircraft reg: LN-NOD [Boeing B738]
Message label: ** Block id: @ Msg no: 057d
Flight id: DY1408 [OSL-NCE] [Norwegian.no]
Message content:-
SBS-1 Callsign: NAX1408
----------------------------------------------------------[ 25/06/2008 07:41 ]-

ACARS mode: 1 Aircraft reg: LN-KKM [Boeing B733]
Message label: ** Block id: @ Msg no: 10e4
Flight id: DY1406 [OSL-NCE] [Norwegian.no]
Message content:-
SBS-1 Callsign: NAX1406
----------------------------------------------------------[ 24/06/2008 10:38 ]-

ACARS mode: 1 Aircraft reg: LN-NOD [Boeing B738]
Message label: ** Block id: @ Msg no: 0507
Flight id: DY1410 [OSL-NCE] [Norwegian.no]
Message content:-
SBS-1 Callsign: NAX1410
----------------------------------------------------------[ 23/06/2008 17:55 ]-

ACARS mode: 1 Aircraft reg: LN-KKW [Boeing B733]
Message label: ** Block id: @ Msg no: 0102
Flight id: DY1404 [OSL-NCE] [Norwegian.no]
Message content:-
SBS-1 Callsign: 1404
----------------------------------------------------------[ 22/06/2008 08:39 ]-

ACARS mode: 1 Aircraft reg: EC-IOR [Boeing B733]
Message label: ** Block id: @ Msg no: 06a2
Flight id: DY1402 [OSL-NCE] [Norwegian.no]
Message content:-
SBS-1 Callsign: NAX1402
----------------------------------------------------------[ 21/06/2008 07:36 ]-

ACARS mode: 1 Aircraft reg: LN-NOD [Boeing B738]
Message label: ** Block id: @ Msg no: 01e2
Flight id: DY1408 [OSL-NCE] [Norwegian.no]
Message content:-
SBS-1 Callsign: NAX1408
----------------------------------------------------------[ 20/06/2008 07:49 ]-

ACARS mode: 1 Aircraft reg: LN-NOD [Boeing B738]
Message label: ** Block id: @ Msg no: 0021
Flight id: DY1410 [OSL-NCE] [Norwegian.no]
Message content:-
SBS-1 Callsign: NAX1410
----------------------------------------------------------[ 19/06/2008 18:27 ]-

ACARS mode: 1 Aircraft reg: LN-NOD [Boeing B738]
Message label: ** Block id: @ Msg no: 0693
Flight id: DY1408 [OSL-NCE] [Norwegian.no]
Message content:-
SBS-1 Callsign: NAX1408
----------------------------------------------------------[ 18/06/2008 07:50 ]-

ACARS mode: 1 Aircraft reg: LN-KKU [Boeing B733]
Message label: ** Block id: @ Msg no: 107a
Flight id: DY1406 [OSL-NCE] [Norwegian.no]
Message content:-
SBS-1 Callsign: NAX1406
----------------------------------------------------------[ 17/06/2008 10:36 ]-

ACARS mode: 1 Aircraft reg: LN-NOC [Boeing B738]
Message label: ** Block id: @ Msg no: 016a
Flight id: DY1410 [OSL-NCE] [Norwegian.no]
Message content:-
SBS-1 Callsign: NAX1410
----------------------------------------------------------[ 16/06/2008 18:30 ]-
 
...Nice er solgt både som -300 og -800, litt avhengig av hvilke dager det er. De er stort sett smekk fulle uansett. Er du "uheldig" får du fly med LN-NOC, den er jammen sliten innvendig.
 
Takk for info! Jeg mener OSL-NCE-OSL. Glemte at de også flyr til andre byer til NCE

Vil en 737-800 alltid bety et av de nye flyene med skinnseter?

Når det gjelder setekartene ser det ut til at avgangen jeg er booket på har 32 rader uten at det spesifiserer om det er 800 maskin. Men vil 32 rader alltid være det?
 
Husker ikke nøyktig hva 300-ene til DY har, men er det ikke en eller annen plass på 20-tallet med seterader?! 25 rader +/- noen (de tar under 150 pax hvertfall)
 
32 rader = -800 ja, alle unntatt LN-NOB (31 rader) har det.
-300 har mellom 24 og 26 rader alt etter konfig.

LN-NOB, LN-NOD og LN-NOF er nye med skinnseter, mens LN-NOC er (vel)brukt med blå stoffseter.



*slått på målstreken av MDew ja....*
 
Er avgangen fra OSL til NCE førtkommende onsdag satt opp med maskin enda eller er det for tidlig? Håper på LN-NOD eller andre av de nye og ikke LN-NOC da
 
Back
Top