Düsseldorf 29/7 - 2014

Re: Düsseldorf 29/7 - 2014

Takk for flotte og interessante bilder! Likte spesielt det siste, Iraqi A321 i den nye dekoren.

Så du noen ANA B787-8 og Air China A330 når du var der?

Beste hilsen Espen

Takk for flotte og interessante bilder! Likte spesielt det siste, Iraqi A321 i den nye dekoren.

Så du noen ANA B787-8 og Air China A330 når du var der?

Beste hilsen Espen

Hei, tusen takk for kjekke kommentarer. Gir meg et ekstra puff til å fortsette med hobbyen. Det fototekniske er ikke det viktigste for meg. For meg er det dokumentasjonen som er det kjekkeste.

ANA mener ejg at jeg så i bussen på vei ut til mitt eget fly på vei hjemover. Men jeg er usikker på om det var en Dreamliner. Fikk ikke tatt bilde dessverre. Men Air China så jeg hvertfall ikke.

Flott serie, men litt lite kontrast kanskje? Elller mulig det bare er hos meg

Flott serie, men litt lite kontrast kanskje? Elller mulig det bare er hos meg

Takk for kommentar og innspill Vede!

Hvilken hensikt har det å justere på kontrasten? Hva er det som gjør bildene bedre av å justere dette? Kun opptatt av å lære her.

Her kommer de siste bildene fra Düsseldorf i denne omgang. Syntes det var kjekt å få det nye fargeskjemaet til Iberia Express på brikka.

EC-LVQ - Airbus A320 by nsalthe, on Flickr

SX-DGR - Airbus A320 by nsalthe, on Flickr

D-ABMF - Boeing 737-800WL by nsalthe, on Flickr

Antagelig et av dagens høydepunkt med Emirates.

Air Berlin vs Emirates by nsalthe, on Flickr

A6-ECL - Boeing 777-300ER by nsalthe, on Flickr

Avslutter med et bilde av en Swiftair maskin. Flotte maskiner dette her. Bare noen dager tidligere var det en annen av disse maskinene som gikk ned over Mali.

EC-KCX - MD83 by nsalthe, on Flickr

Takk for titten! Neste spottetur går til Amsterdam i september. Da blir det nok en god del blått og en god del jumboer håper jeg.

Takk for kommentar og innspill Vede!

Hvilken hensikt har det å justere på kontrasten? Hva er det som gjør bildene bedre av å justere dette? Kun opptatt av å lære her.

Ikke så flink å forklare, men om du justerer kontrasten opp så vil du få en større forskjell mellom det lyse og det mørke. Da vil de liksom ikke "gli" inn i hverandre eller skille seg lite ut. Du får fremhevet flyet litt mer på en måte. Lek deg litt med det så ser du fort forskjeller. Men pass på det er lett å overdrive og tar en for mye kan det fort se bra ut ved første øyekast, men det er egentlig ikke det.

Tok meg friheten til å ordne kontrasten på det ene bildet slik du kan se forskjellen. Men det kan oppleves forskjellig fra skjerm til skjerm pga. innstillingene, men hos meg ser dette endel bedre ut.

Attachments

• 14718375659_ef13b82ec3_b.jpg
    14718375659_ef13b82ec3_b.jpg
    45.5 KB · Views: 101
  • 14718375659_ef13b82ec3_b2.jpg
    14718375659_ef13b82ec3_b2.jpg
    53.1 KB · Views: 100
Düsseldorf 29/7 - 2014

Tok meg friheten til å ordne kontrasten på det ene bildet slik du kan se forskjellen. Men det kan oppleves forskjellig fra skjerm til skjerm pga. innstillingene, men hos meg ser dette endel bedre ut.

Ja det var jo litt forskjell der ja. Der ser jeg forskjellen godt. Takk for tipset! Jeg skal ta det med meg videre. Tusen takk!

Back