Dubaitråden

Re: Dubaitråden

Hei,

to ting jeg lurer på:
1. Noen som kjenner et bra frokost sted på dxb? Lander 0645 og skal vente på en venn som kommer inn to timer senere. Går ut fra at de ikke har en velkomstlounge for A*.
2. Er det airside passasje mellom terminal 3 og de andre? (Gjelder avreise)

Takk

1. Noen som kjenner et bra frokost sted på dxb? Lander 0645 og skal vente på en venn som kommer inn to timer senere. Går ut fra at de ikke har en velkomstlounge for A*.
Har flere ganger havnet på samme lounge på DXB ved hjelp av Diners-kortet. Det er nesten i enden av terminalbygget. Skal koste 125 kroner, men har enda ikke blitt belastet av Diners for besøket i januar. Mener den heter noe slikt som "Dubai International Hotel First Class Lounge". Åpent 24 timer og det er bare å spørre om man ikke finner det man ønsker blandt det brede utvalget.

Noen som ver hvordan luftfuktigheten er varslet å være neste uke i Dubai? Ser det er like under40 grader. Stemmer Yr sine tempersturprognoser bra for DXB.
.

Rundt 40 grader stemmer nok greit, var 33 eller 38 grader ute klokken to, litt avhengig av hvilken værmeldingstjeneste man brukte. Luftfuktigheten er høy! ;)

For de de som eventuelt skulle lure på om man bør velge Radisson Royal eller Radisson BLU Downtown, må jeg bare si styr unna Downtown og gå for Royal, selv om prisen er litt høyere. Bodde på Royal i fjor, men bestemte oss for å prøve Downtown nå. Dårlig valg; hotellet ligger midt mellom en trafikkmaskin og en byggeplass, personalet virker dårlig trent og bruker laaang tid på alt, og det lukter røyk på mitt ikke-røyker rom. Det var heller ingen anerkjennelse av Concierge-status ved innsjekk, og noen rabatt på mat og drikke hadde de ikke hørt om. Til sammenligning ble jeg oppgradert til hjørnerom med gullstatus på Royal i fjor, og Royal fremstår mange hakk freshere og mer classy.

Last edited:

Noen som ver hvordan luftfuktigheten er varslet å være neste uke i Dubai? Ser det er like under40 grader. Stemmer Yr sine tempersturprognoser bra for DXB.

Været her nå er etter norsk standard helt j***ig, men til å være Dubai unormalt komfortabelt. Mor og jeg tok et par pils i hagen ved 1900 tiden i går kveld og det var levelig (NB! litt vant til varmen) Akkurat nå 16.15 er det 44 grader og 18% luftfuktighet.

Ser det var noen hotellforespørsler her også og vil som vanlig sterkt anbefale å tenke beliggenhet fremfor kjede/standard - spesielt ved ferie. Ti av gutta (gjengen fra Las Vegas turen) kommer ned på bursdagen min og da har jeg inlosjert de det ikke er plass til blant unger osv hjemme, i Moevenpick hotel JLT som er meget billig og ok beliggenhet (vel og merke uten strand).

Ser også at moderatorene har fjernet noen av de voldsomme oppgulpene som kom om UAE for en stund siden som er bra da dette er under Reiseforum og ikke terapi ;)

Last edited:

Vil bare legge til at vi bodde på Moevenpick første gang vi var der for noen år siden og var meget fornøyde... Vi holder oss langt fra beaches ( vannskrekk og ingen kan svømme :cry: ).

Neste, 5 gang ( ser bort fra min Bonusfeber tur ) i oktober, annen gang Conrad.
Grei for fruen til butikker og jeg til øl på Address hotel. Best av alt gratis med HH poeng.:up:

Noen som har noen anbefalinger for transport fra DXB til Radisson Blu Sharjah resort?

Taxi er helt kurant så lenge du ikke trenger barnesete. Trafikken i Sharjah kan være slitsom, vi ble sittende i kø klokken ett om natten. Er det ikke kø tror jeg du bruker mindre enn 20 min fra dxb.

Det er jeg klar over. Noen som har peiling på hva taxi vil kosste ca?

Hører rykter om at endel flyselskaper skal eller nylig har byttet terminaler I DXB. Noen som vet status, og om Lufthansa får nye fasiliteter?

Hei! Skal på første tur med Mini (6 mnd) og trenger transport med barnesete fra flyplassen til hotell.

Har sjekket blacklane.com og "Ladies And Families Taxi". Noen med erfaringer eller andre tips?

Skal du være garantert barnesete ville jeg booket fra hotellet. Har ikke alltid fått barneste selv om det er bestilt hos Blacklane.

Kan ikke huske å ha sett barneseter i taxi, men har ikke forsøkt dametaxi.

Hei! Skal på første tur med Mini (6 mnd) og trenger transport med barnesete fra flyplassen til hotell.

Har sjekket blacklane.com og "Ladies And Families Taxi". Noen med erfaringer eller andre tips?
Har aldri vore der, men er der nesten ikkje like greitt å ta med eige? Litt ekstra å dra på, men då har du eit godt sete og slepp å tenke på slikt. Dette synst eg funka fint med ungar mindre enn året. Etter der blir det strax værre...

Jeg har noe som heter unblock-us for å bruke amerikansk Netflix i Norge. Er dette en "god nok" VPN slik at facetime vil virke på min MAC i Dubai?

Hva er billigste VPN-alternativ dersom jeg trenger VPN i 10 dager?

Jeg har noe som heter unblock-us for å bruke amerikansk Netflix i Norge. Er dette en "god nok" VPN slik at facetime vil virke på min MAC i Dubai?

Hva er billigste VPN-alternativ dersom jeg trenger VPN i 10 dager?

Kan ikke svare for det første, men ang billigste vpn så kan du sjekke ut Hide My Ass og Overplay. Litt forskjellig hvem som er rimeligst da noen av de har kampanjer av og til.

Gode erfaringer med IPvanish. feks tv2sumo i hd i bangkok for 1 år siden. Kan ikke skjønne at facetime ikke skal fungere :)
Ipvanish har app til iphone/ipad også som fungerer kjempebra.

Last edited:
En dag i Dubai (lang transfer) - er det nok til å få et inntrykk av byen?

Jeg hadde egentlig ikke tenkt å reise til Sør-Afrika før i september/oktober, men nå ser det ut til at jeg kan få til en tur ved påsketider. Jeg har tidligere fløyet med Lufthansa eller en kombinasjon av Lufthansa og South African til Johannesburg via Frankfurt, men på datoene jeg kan reise i år er Emirates via Dubai definitivt billigst.

På hjemturen er det mulig med en 23 timers layover, med ankomst i Dubai lørdag morgen og avgang til Oslo søndag morgen. Ettersom jeg er fascinert av Dubai tenker jeg at det kan være en mulighet til å se litt av byen. Det jeg tenker er å ta inn på et hotell i nærheten av flyplassen og å bruke dagen på en "hop on - hop off" sightseeing buss. Er tre ting jeg tenker å gå av bussen får å se litt mer av: Burj al Arab, Burj Khalifa og kanskje souq'en (markedet). Er det realistisk å rekke på en dag?

Og hvordan er det å være alene som kvinne i Dubai? Har hørt litt varierende ting, så setter pris på tilbakemeldinger. :)

Back