Dubaitråden

Re: Dubaitråden

Jeg er i gang med å planlegge tur til Sør-Afrika i mars 2017 og kommer nok til å velge Emirates på denne turen også og da frister det med noen dager i Dubai på hjemturen. Fikk jo ikke sett så mye på pinseturen min dit, to dager er ikke mye i en så stor by og varmen gjorde jo at jeg "kastet bort" mye av den ene dagen på å ligge ved bassenget på hotellet.

Planen min er å ta nattfly fra JNB til DXB med ankomst på morgenen torsdag 30/3 og å fly hjem til Norge søndag 2/4, altså får jeg torsdag, fredag og lørdag i Dubai. På de to tidligere besøkene mine i Dubai har jeg bodd på Jumeirah Creekside Hotel og jeg har vært superfornøyd begge gangene, men denne gangen har jeg lyst til å prøve et annet hotell i en annen del av byen. Skulle ønske lommeboka tillot et opphold på et av hotellene på Madinat Jumeirah, men det blir med drømmen.

Har vurdert disse:
Dusit Thani (rom med utsikt til Burj Khalifa): http://www.dusit.com/dusitthani/dubai/
Rove Downtown Dubai (rom med utsikt til Burj Kahlifa): http://www.rovehotels.com/hotel/rove-downtown-dubai/stay/
Jumeirah Emirates Towers: https://www.jumeirah.com/en/hotels-resorts/dubai/jumeirah-emirates-towers/

Tips tas i mot med takk - budsjettet mitt er ca 2.000 kr/natt.

En kveld på Shimmers eller en annen restaurant på Madinat Jumeirah står definitivt på planen. Og kanskje afternoon tea eller noen drinker på Burj Al Arab. Og om jeg ikke ender med å bo på Jumeirah Creekside Hotel kommer jeg nok til å ta turen til The Irish Village Pub en kveld.

Jeg bodde på Jumeirah Emirates Towers nå i helgen og hotellet var som vanlig fantastisk. Det følger med strandaksess til Zero Gravity og Jumeirah beach Hotel.

Hotellet er virkelig value for money og jeg tror selv de minste rommene er på nesten 50 kvadrat. Hotellet har også noen meget bra restauranter blanta annet Hakkasan og Rib Room.

De to siste gangene jeg har bodd der har de oppgradert meg til Executive Tower Suite som er skikkelig Heffner.

Jeg bodde på Jumeirah Emirates Towers nå i helgen og hotellet var som vanlig fantastisk. Det følger med strandaksess til Zero Gravity og Jumeirah beach Hotel.
Hvor nyttig er det egentlig å ha adgang til en beach club som ligger flere kilometer unna? Er det ikke bedre med et hotell som ligger rett på egen strand?

Hvor nyttig er det egentlig å ha adgang til en beach club som ligger flere kilometer unna? Er det ikke bedre med et hotell som ligger rett på egen strand?

Absolutt bedre med hotell og strand i ett, men da koster det omtrent det dobbelte med samme hotellstandard.

Absolutt bedre med hotell og strand i ett, men da koster det omtrent det dobbelte med samme hotellstandard.
Blir jo endel taxi da, sel vom det ikke er for dyrt i Dubai. Men det verste er jo den ekstra tiden man bruker for den er jo ikke gratis.

Blir jo endel taxi da, sel vom det ikke er for dyrt i Dubai. Men det verste er jo den ekstra tiden man bruker for den er jo ikke gratis.

Det tar 15 minutter med taxi og de har gratis shuttlebus på hotellet hvis man skal danske litt.

.

Skal bo på dette hotellet i en uke i midten av desember. Er det sånn at vi kan velge om vi vil dra til Zero Gravety eller til Jumeirah Beach hotel?

Har informert hotellet at vi er der for å feire madamen som blir 40 dagen etter ankomst, så håper på noe "goodwill" fra hotellet. Upgrade hadde vært nice...men skjer vel ikke.

Hotellet er virkelig value for money og jeg tror selv de minste rommene er på nesten 50 kvadrat. Hotellet har også noen meget bra restauranter blanta annet Hakkasan og Rib Room.

De to siste gangene jeg har bodd der har de oppgradert meg til Executive Tower Suite som er skikkelig Heffner.
Takk for svar :) Vet du om de tilbyr 24-timers innsjekking på Jumeirah Emirates Towers? Jeg ankommer DXB kl 5:15 på morgenen 30/4 og etter en natt på fly hadde det vært greit å ha muligheten til sove noen timer etter ankomst på hotellet. Har vært en service jeg har satt pris på de to gangene jeg har bod på Jumeirah Creekside. Om Emirates Towers ikke tilbyr det blir det Creekside denne gangen også.

Reiser til Dubai søndag men sliter litt med tannpine om dagen. Har noen Ibux 600mg som hjelper meg,men har hørt at visse vanlige smertestillende her ikke er så greit igjennom tollen der. Vil disse bli ett problem og jeg må oppsøke ett lokalt apotek?

Reiser til Dubai søndag men sliter litt med tannpine om dagen. Har noen Ibux 600mg som hjelper meg,men har hørt at visse vanlige smertestillende her ikke er så greit igjennom tollen der. Vil disse bli ett problem og jeg må oppsøke ett lokalt apotek?

Har dessverre ikke noe svar på om du får med deg 600 mg Ibux gjennom tollen i Dubai, men jeg kjøpte en eske smertestillende som inneholdt 600 mg Ibuprofen reseptfritt på et apotek på DXB på vei fra security til gate i april. Så om du ikke tar sjansen får du i alle fall kjøpt tilsvarende lokalt.

Var i Dubai for et par uker siden og hadde med mitt vanlige lille reiseapotek som bl.a inneholder ibuprofen 600 + diverse andre reseptbelagte medikamenter. Ingen som viste noe interesse for dette gjennom sikkerhetskontroll eller toll.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Har dessverre ikke noe svar på om du får med deg 600 mg Ibux gjennom tollen i Dubai, men jeg kjøpte en eske smertestillende som inneholdt 600 mg Ibuprofen reseptfritt på et apotek på DXB på vei fra security til gate i april. Så om du ikke tar sjansen får du i alle fall kjøpt tilsvarende lokalt.

Nope - det er ikke noe problem. De gir beng i de fleste medisiner som ikke får deg til å glemme Gud. Blant annet antibiotika får du kastet etter deg uten resept.. Ræd trekant derimot er ikke greit - nervetabletter, sovetabletter osv kan blir meget ubehagelig.

Her er en liste:

http://www.uaeinteract.com/travel/drug.asp

Reiser selv til Dubai imorgen og er litt paracet avhenging for tiden. Usikker på hva tollmyndighetene i Dubai synes om dette, så tok kontakt med fastlegen min som skrev legeerklæring på bruken.

Da bør vel alt være i orden hvis en toller begynner å sjekke bagasjen?

Nå er det min tur til å stille et spørsmål i denne tråden..

Vi blir jo ikke plukket opp på flyplassen lenger og ser nå på alternativene fra DXB. Noen som har prøvd Uber fra flyplassen? Fungerer dette greit? Hvordan finner men Ahmadabrdramantrhapakhan i alt kaoset?

Vi må da i såfall ha Uber XL - noen som har prøvd det?

Dubai Taxi med små barn skjer ikke - den er litt for risky.

Heisann!

Bodde på Fairmont The Palm sist jeg var i Dubai, men nå vurderer jeg å bo på Anantara The Palm i Oktober når jeg skal dit!

Noen som har bodd der, og noen som vet om de noen ganger kjører kampanjer med tilbud der? Har funnet 6 netter Deluxe Lagoon Access til NOK 32000 nå, men håper dette skal bli billigere...

Jeg er Black-member hos Discovery (GHA), og Anantara er i den kjeden så frister å se om oppgraderinger går igjennom.

All info mottas med takk!

Kim

Noen som kan si noe om hvorvidt det er lurt med marhaba når man ankommer 22:45 på kvelden? Vil gjerne veldig kjapt fra flyplass til hotellet...

Noen som kan si noe om hvorvidt det er lurt med marhaba når man ankommer 22:45 på kvelden? Vil gjerne veldig kjapt fra flyplass til hotellet...

Regner med du skal lande på T1 (høres ut som Lufthansa sin ankomst)
Da er det en god investering da køene kan ta fra 10 minutter til halvannen time.

Takk for svar! Det er LH sin ankomst ja. Dnata eller Marhabaservices? Spiller sikkert ingen rolle.

Blir noen dager på Raffles før vi legger kursen mot Jumeirah Al Naseem :)

Dubaitråden

Takk for svar! Det er LH sin ankomst ja. Dnata eller Marhabaservices? Spiller sikkert ingen rolle.

Blir noen dager på Raffles før vi legger kursen mot Jumeirah Al Naseem :)

Har benyttet Marhaba Bronze meet & greet til AUD 90,-. Absolutt verdt pengene.

Sent from my iPad using Tapatalk

Back