Å bruke volum på tanken for å regne ut hva flyet bruker på en tur, er ikke den beste måten å regne på. Du kan google etter fuel calculator 737, så finner du flere enkle måter å regne ut hva du bruker på en gitt tur, med en gitt last.
Information is irrelevant. Hva de fyller har da ingenting med forbruket å gjøre. De skal fremdeles ha igjen reserves, og i sjeldne tilfeller (som regel ikke i Norge, dog) fueler man også opp for å ta en retur/neste tur ut igjen.
Tja. Regner du forenklet og at flyet skal fly med samme reserve på neste tur så fyller man aldri reserve annet enn på første flight fra fødestuen fordi reserven ikke brukes opp.
Bildet er jo ikke så enkelt, som du selv påpeker, da blir det "videregående fuelforbruk" og mer enn det jeg kan. Faktorer som vekt, motvind/flytid, alternates, holding, innflygingstraseer, været på ankomstplassen m.m. gjør sitt til at forbruk og reserve varierer.
Helt korrekt. Jeg kom til å tenke på det etter at jeg postet, men jeg orket ikke endre det. Uansett så var meningen å poengtere at LN-KRF's regnestykke var ganske på tur.