Drivstofftank 737-800

flysas94

ScanFlyer Blue
Hei. hvor stor er egentlig drivstoff tanken til en boeing 737-800? skal prøve å rekne ut hvor mye flyet bruker på en tur =)
 
Re: drivstofftankt 737-800

Hei. hvor stor er egentlig drivstoff tanken til en boeing 737-800? skal prøve å rekne ut hvor mye flyet bruker på en tur =)

http://www.google.com/search?hl=no&...+capacity+737-800&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=

Å bruke volum på tanken for å regne ut hva flyet bruker på en tur, er ikke den beste måten å regne på. Du kan google etter fuel calculator 737, så finner du flere enkle måter å regne ut hva du bruker på en gitt tur, med en gitt last.
 
På en flytur mellom OSL og TOS bruker en B738 å laste opp 6800 til 7200 kg fuel totalt, alt ettersom hvordan vinder de har på cruise osv.

Så deler du det på pr tank, som da blir 3400kg i hver tank left/right tank.

Turen OSL-TOS er på 640nm.

Å den turen tar 1t og 50 minutter ca..:)

Da kan du bare starte å regne på hva en B737 bruker i fuel på den turen.:)

Svaret kan du få av meg senere om du sitter fast..;)

Lykke Til..;)
 
Information is irrelevant. Hva de fyller har da ingenting med forbruket å gjøre. De skal fremdeles ha igjen reserves, og i sjeldne tilfeller (som regel ikke i Norge, dog) fueler man også opp for å ta en retur/neste tur ut igjen.
 
Hva de fyller har da ingenting med forbruket å gjøre.

Tja. Regner du forenklet og at flyet skal fly med samme reserve på neste tur så fyller man aldri reserve annet enn på første flight fra fødestuen fordi reserven ikke brukes opp.

Bildet er jo ikke så enkelt, som du selv påpeker, da blir det "videregående fuelforbruk" og mer enn det jeg kan. Faktorer som vekt, motvind/flytid, alternates, holding, innflygingstraseer, været på ankomstplassen m.m. gjør sitt til at forbruk og reserve varierer.
 
Helt korrekt. Jeg kom til å tenke på det etter at jeg postet, men jeg orket ikke endre det. Uansett så var meningen å poengtere at LN-KRF's regnestykke var ganske på tur.
 
Back
Top