WARNING: Ingen champis, snitter eller vinkart i denne tråden. Her går det i sjøllagd moro med LCC, leting etter stømkilder, Wifi, og jeg må betale min egen moro (les ØL)
En liten rapport fra KUL-SIN-SYD, første gang jeg skal jeg fly såkalt LCC-longhaul. Har flydd med Thomas Cook A330 fra Vancouver – London Gatwick, så er ikke langt ifra.
Bestilte denne billetten i februar, så det var før Scoot Airlines var inne i bilde. Prisen Scoot skulle ha for SIN-SYD, fra drøye 900 kr da jeg sjekker for noen uker siden. Jeg betalte ca 1400 KR (300 SGD)
Første leg er SIN-KUL, med avgang kl 1910. De benytter terminal 1,og jeg ankom flyplassen fra byen, og tok t-banen til flyplassen. Ankom T2 med Lufthansa dagen i forveien, så hadde god oversikt på ruta mi. T-banen ankommer på Terminal 2, og etter ha levert tilbake t-banekortet (1SGD), kan jeg nok engang konstantere at flytoget slår det meste av kollektivtransport til flyplasser. Ferdig snakka for min del!
Tok Skytrain mellom T1 og T2, og gikk til innsjekk for Air Asia. De spurte først etter visumet mitt til Australia. Jeg ante jo ikke at man trengte noe sånt, hadde googlet det litt, men fant ingenting konkret da. Sto heller ingenting på billetten heller. Men heldigvis var jeg ute i god tid, så ble bare sendt tilbake til T2, og til Singapore Airlines, som kunne søke for meg på nett for prisen av $50 SGD. Dette er vel en registerting jeg kunne ha gjort selv. Sjekket det opp på nettet istad, så da fant jeg sidene og informasjen. Jaja, det meste ordner seg med god tid, tålmoldighet og norsk sjarm. Måtte selvsagt betales i cash, så da var det bare å løpe til minibanken.
Oppsummeringen av Singapore er varmt, fuktig og ikke sted å bo. Kan være der på ferie, men utover det er nok ikke et sted for meg.
SIN-KUL
Etter innsjekk, går du rett i immigration, hvor høflige betjenter sjekker deg ut av landet, og deretter kommer man ut i terminalen. Du må innom et info-senter for å få gratis wifikode, deretter så satt jeg meg i et avslappingsområde.
Flyselskaper som benytter denne terminalen er One World, samt Jet Airways. Andre lavprisselskaper er JetStar(er sikker flere) Sikkerhetssjekken gjøres på gate, og jeg var tidlig igjennom, og gate området var ganske stort, så var ingen med sitteplasser om bord. Flyet kom 20 min før avreise, og etter ca 10 minutter boardet vi. Sikret meg selvsagt (nødutgang)14A, og fikk raden alene. Taxet ut, og tok av etter Jet Airways til Sydney, som jeg sikkert ser igjen imorra tidlig.
Flyet som fraktet meg fra KUL:
9M-AFZ -Airbus A320-216 - Y180 - 09-08-2007
Flyet var ca 90% fullt, og landet litt før tiden. LCC-terminalen på KUL, er åpnet landsskap til flyene, med gater ut til flyene som da er vegg og tak. Dette er illustert dårlig her, men du føler at dette er lavpris i alle fall. Går vel her hvor det varmt hele året, og det var også god innsikt inn til baggasjeanlegget. Var en person som passet på at folk gikk på internasjonal, og ikke innenlands, hadde vel neppe vært godkjent i Norge denne praksisen.
Selve terminalen er ikke så verst innvendig, sett verre.
Skal se om jeg får tatt bilder før avgang Sydney som er 2340. Middag er bestilt på forhånd, så får vi se om det blir fest på flyet. Ankommer SYD kl 09:45, så må vel ha noen dager før neste leg kommer.
Det blir forresten Jetstar longhaul til SIN, når jeg skal fly hjemover.
Skrevet litt fort, og har ikke sovet veldig mye de siste døgnene. Så beklager skrivefeilene, og den dårlige grammatikken :drink
En liten rapport fra KUL-SIN-SYD, første gang jeg skal jeg fly såkalt LCC-longhaul. Har flydd med Thomas Cook A330 fra Vancouver – London Gatwick, så er ikke langt ifra.
Bestilte denne billetten i februar, så det var før Scoot Airlines var inne i bilde. Prisen Scoot skulle ha for SIN-SYD, fra drøye 900 kr da jeg sjekker for noen uker siden. Jeg betalte ca 1400 KR (300 SGD)
Første leg er SIN-KUL, med avgang kl 1910. De benytter terminal 1,og jeg ankom flyplassen fra byen, og tok t-banen til flyplassen. Ankom T2 med Lufthansa dagen i forveien, så hadde god oversikt på ruta mi. T-banen ankommer på Terminal 2, og etter ha levert tilbake t-banekortet (1SGD), kan jeg nok engang konstantere at flytoget slår det meste av kollektivtransport til flyplasser. Ferdig snakka for min del!
Tok Skytrain mellom T1 og T2, og gikk til innsjekk for Air Asia. De spurte først etter visumet mitt til Australia. Jeg ante jo ikke at man trengte noe sånt, hadde googlet det litt, men fant ingenting konkret da. Sto heller ingenting på billetten heller. Men heldigvis var jeg ute i god tid, så ble bare sendt tilbake til T2, og til Singapore Airlines, som kunne søke for meg på nett for prisen av $50 SGD. Dette er vel en registerting jeg kunne ha gjort selv. Sjekket det opp på nettet istad, så da fant jeg sidene og informasjen. Jaja, det meste ordner seg med god tid, tålmoldighet og norsk sjarm. Måtte selvsagt betales i cash, så da var det bare å løpe til minibanken.
Oppsummeringen av Singapore er varmt, fuktig og ikke sted å bo. Kan være der på ferie, men utover det er nok ikke et sted for meg.
SIN-KUL
Etter innsjekk, går du rett i immigration, hvor høflige betjenter sjekker deg ut av landet, og deretter kommer man ut i terminalen. Du må innom et info-senter for å få gratis wifikode, deretter så satt jeg meg i et avslappingsområde.
Flyselskaper som benytter denne terminalen er One World, samt Jet Airways. Andre lavprisselskaper er JetStar(er sikker flere) Sikkerhetssjekken gjøres på gate, og jeg var tidlig igjennom, og gate området var ganske stort, så var ingen med sitteplasser om bord. Flyet kom 20 min før avreise, og etter ca 10 minutter boardet vi. Sikret meg selvsagt (nødutgang)14A, og fikk raden alene. Taxet ut, og tok av etter Jet Airways til Sydney, som jeg sikkert ser igjen imorra tidlig.
Flyet som fraktet meg fra KUL:
9M-AFZ -Airbus A320-216 - Y180 - 09-08-2007
Flyet var ca 90% fullt, og landet litt før tiden. LCC-terminalen på KUL, er åpnet landsskap til flyene, med gater ut til flyene som da er vegg og tak. Dette er illustert dårlig her, men du føler at dette er lavpris i alle fall. Går vel her hvor det varmt hele året, og det var også god innsikt inn til baggasjeanlegget. Var en person som passet på at folk gikk på internasjonal, og ikke innenlands, hadde vel neppe vært godkjent i Norge denne praksisen.
Selve terminalen er ikke så verst innvendig, sett verre.
Skal se om jeg får tatt bilder før avgang Sydney som er 2340. Middag er bestilt på forhånd, så får vi se om det blir fest på flyet. Ankommer SYD kl 09:45, så må vel ha noen dager før neste leg kommer.
Det blir forresten Jetstar longhaul til SIN, når jeg skal fly hjemover.
Skrevet litt fort, og har ikke sovet veldig mye de siste døgnene. Så beklager skrivefeilene, og den dårlige grammatikken :drink