Dornier Do728

LN-TIB

ScanFlyer Gold
Kom over dette bildet på airliner.net. Synd at Dornier gikk konkurs. Hadde sikkert sett en god del av disse i trafikk i dag vil jeg tro.

Ja, det var vel 125 fly i bestilling av dette flyet. Største kunde var LH
Synd det gikk som det gikk. Syns 728 var et stilig fly.

DO-328 kan man fortsatt se daglig i Norge, men dere må desverre reise helt til OSL folkens. Sun Air of Scandinavia som flyr franchise for BA flyr daglig x antall rundturer ned til AAR, AAL og BLL :) De bruker både 328 prop og en og annen 328 jet også.....

Stemmer det. Welcome Air bruker Do-328 til SVG og KRS. Både prop å jet. Dog oftest prop til SVG.

Do-728 såg virkelig stilig ut. Synd det flyet ikke ble noe av.

Last edited:
Noen som har flydd med disse? TP utgaven har jo 6 blader mot 4 på Dash, og dette skal vel gi et noe roligere bilde både støymessig og vibrasjoner ?

Jeg fløy DO328 prop rett før jul, mellom OSL-BLL, og jeg var SVÆRT fornøyd. Jeg synes den både var komfortabel, støysvak til prop å være, og ikke minst, jeg likte svært godt de STORE ovale vinduene, hvilket ga mye lys og glimrende utsyn....

Har aldri selv fløyet Do-328. Men har hørrt av flere folk at de er fornøyd etter en flytur med dette flyet. Syns det ser stilig ut også. Gjør seg godt i Welcome Air fargene. Er også et fly som det er fint å ha handling på. ;)

Back