Dobbel Martini på en søndag/Sundae, bloody sundae..
Nei, det ble feil, en dobbel Martin skal det være. Man har alltid en mer eller mindre god unnskyldning for å besøke en flyplass, denne gangen var det overlevering av noen effekter fra Speedbird og et besøk mellom himmel og jord som var hovedhensikten med dagens utflukt.
Discus leter etter rett buss, her er en som skal til Gardermoen, resten skal andre veien ser det ut som.
Før avreise var jeg så heldig at jeg fikk besøke cockpit også. La bl.a. merke til at det kun er en pilot som må håndtere alt selv på denne type fremkomstmiddel. Kapteinen kunne fortelle at den hadde en form for autopilot og at de selv sammen med paxen måtte stå for stuing av bagasjen. Selv om det var en direktelinje var det ikke non-stop, det skulle være mange stopp på turen, men man kunne aldri vite hvor mange det ble.
Var heldig og fikk sete 1C på en Volvo 9700 på vei til OSL, knyttnevetesten er bestått og på rad 1 er det også egen kaffekoppeholder. Ulempen med første rad er som på fly, veggen som hindrer deg i å strekke beina helt ut. La også merket til at man bør unngå rad to da det er noe forhøyninger på gulvet pga. hjulet der.
Etter en behagelig tur til OSL ble jeg møtt av "men in black", nei "men in blue" - en dobbel Martin.
Vi hadde en avtale med ENGM Ramp om et besøk, men i påvente av audiens kjørte vi i holding på SAS-museet.
-- slutt på del 1 --
Nei, det ble feil, en dobbel Martin skal det være. Man har alltid en mer eller mindre god unnskyldning for å besøke en flyplass, denne gangen var det overlevering av noen effekter fra Speedbird og et besøk mellom himmel og jord som var hovedhensikten med dagens utflukt.
Discus leter etter rett buss, her er en som skal til Gardermoen, resten skal andre veien ser det ut som.

Før avreise var jeg så heldig at jeg fikk besøke cockpit også. La bl.a. merke til at det kun er en pilot som må håndtere alt selv på denne type fremkomstmiddel. Kapteinen kunne fortelle at den hadde en form for autopilot og at de selv sammen med paxen måtte stå for stuing av bagasjen. Selv om det var en direktelinje var det ikke non-stop, det skulle være mange stopp på turen, men man kunne aldri vite hvor mange det ble.

Var heldig og fikk sete 1C på en Volvo 9700 på vei til OSL, knyttnevetesten er bestått og på rad 1 er det også egen kaffekoppeholder. Ulempen med første rad er som på fly, veggen som hindrer deg i å strekke beina helt ut. La også merket til at man bør unngå rad to da det er noe forhøyninger på gulvet pga. hjulet der.

Etter en behagelig tur til OSL ble jeg møtt av "men in black", nei "men in blue" - en dobbel Martin.
Vi hadde en avtale med ENGM Ramp om et besøk, men i påvente av audiens kjørte vi i holding på SAS-museet.
-- slutt på del 1 --
Last edited by a moderator: