DN disser SAS "Flyenes ukjente liv"

intransfer

ScanFlyer Blue
DN Lørdag (dvs i morgen 13. juni) kommer med en reportasje om flyenes ukjente liv.

"Flyenes ukjente liv: Da passasjerene gikk ombord i dette flyet (bildet) på Gardermoen forrige fredag, var det ingen som fortalte dem at flyet hadde vært utsatt for to alvorlige hendelser bare det siste året. Les om SAS-flyenes skjulte fortid"

Da blir det en lang frokost i morgen :rolleyes:
 
Last edited:
Jeg skjønner ikke at DN ikke gir seg snart, men det blir jo i og for seg spennende og se hva de disker opp med denne gangen...
 
Ja det håper jeg virkelig noen tar seg bryet med å gjøre,
dette skulle jeg svært gjerne ha lest!
 
.....vanskelig å ikke bli provosert av slikt.

Tenk å utnytte den skrekken mange har fått de siste 2 ukene, på den måten! Folk som i varierende grad ikke har lyst til å fly lenger trenger så absolutt ikke å få en slik reportasje rett i fleisen.

Til tross for at det er verdens største selvfølgelighet :rolleyes:
 
"Velkommen til SK1234. Vi er nå klar for ombordstigning....... osv osv
Vi gjør oppmersom på at siste år har dette flyet vært utfor to alvorlige hendelser, så de som vil trekke seg må gjøre det nå."
 
Synes det virker litt søkt ja, men interessant å lese alt som leses kan om småulykker på bakken osv. At flyene har vært skadet og reparert bekymrer meg overhodet ikke. Denne artikkelen kan være alt fra interessant til latterlig avhengig av hvor "skandalepreget" den er. Jeg skal vente med å dømme journalistene til etter at jeg har lest den.
 
Nå får vi se hva de skriver først da ... meg bekjent har ingen SAS-fly styrtet for så å bli satt i trafikk etterpå de siste par årene ....

Blir litt som å få oppgitt at 'denne bilen har punktert fire ganger' når man kjøper bruktbil ... eller 'denne bilen har kjørt på rødt lys' .. :drunk:
 
Det er sjelden det er så lett å gjennomskue sensasjonsjournalistikk som nå.

SAS og skandinaviske myndigheter vet den nøyaktige historikken til alle SAS-flyene, siden de har vært på skandinavisk register siden de ble hentet på fabrikken.

Med unntak av de aller nyeste DY-flyene, må jo gudene vite hva alle 300'ene har vært med på, i sine ørten forskjellige operatører, eiere og forskjellige luftfartsmyndigheter i ymse land. Jeg påstår ikke at det er noe galt med dem, men skulle man først trekke frem "ukjent bakgrunn" for skrekkslagne passasjerer ville det vært mye lettere å skremme konkurrenten sine, tror da jeg. Men det kunne jo SAS ha kommet godt ut at, så det lar de være med :cool:
 
La oss lese hva de skriver før vi dømmer det nord og ned da. Det har skjedd mer enn en gang at forfølgelses raidene til DN eller Hegnar har avslørt graverende forhold etter en tids jakt. Ta f.eks Finance Credit, Brasil leiligheter også videre.
 
Jeg liker at DN har kritisk journalistikk, det er viktig. Samtidig blir jeg overrasket og lite imponert over noen av tingene de publiserer, spesielt i DN Lørdag Magasinet. Jeg husker enda den skrekkelige 6-7 siders artikkelen om Tor Olav Trøim og Arne Hjeltnes i St.Tropez, hvor trumfkortet var at DN hadde avbildet dem med noen damer i bikini. Kjempe scoop!
Jeg avventer å kommentere morgendagens artikkel før jeg får lest over den.
 
Media og jornalister overdriver for voldsomt når det gjelder flysikkerhet!! Dette er slikt man blir provosert av.
Å gå i strupen på et spesifikt flyselskap er ikke god jornalistikk, men dessverre helt vanlig.
 
Herregud så tabloid DN begynner å bli.....og hvorfor er de helt opphengt i å sverte SAS? Dette er den 3. reportasjen siden februar hvor de prøver å slenge propaganda nedover og skitne til og ødelegge på pur f..... at ikke folk som sitter på dette forumet ser det absurde i dette så mener jeg at man ærlig talt får ta seg en liten tenkepause før man logger seg på Scanair og flyforum forøvrig.

for å si det sånn; når DN påstår at SAS hemmeligholder og unndrar "alvorlige hendelser" så er det ren og skjær løgn, da SAS rapporterer alt av "hendelser" til luftfartstilsynet og hendelser av mer alvorlig karakter til havarikommisjonen (her har man og muligheten til å lese selv da rapportene ligger ute til offentlig ettersyn på nett tilogmed).

Hva gjelder leasing av enkelte fly som er registrert i Babcock & Brown (forøvrig hvor også DY leaser fly fra) som igjen er registrert på Cayman Islands, er det interessant å til stadighet oppleve medias forsøk på å lage sensasjoner ut av dette, som om SAS har en stor skattefordel av dette, noe de overhodet ikke har. På grunn av stadig negativ omtale om leasing av disse maskinene, er det besluttet at disse leasingavtalene skal fornyes når de går ut. Per i dag er 2 leasingavtaler gått ut og 13 gjenstår.
 
Back
Top