Diverse fra Tromsø fredag 29/4, kjente og ukjente på besøk!

LN-MEH

ScanFlyer Gold
Diverse fra Tromsø fredag 29/4, kjente og ukjente på besøk!

Starter med denne fra Sky Airlines, TC-SKT deres nyeste A320. Den er litt over 11 år gammel og har vært her noen ganger før.

003.jpg

009.jpg

040-1.jpg

Fikk tips om at denne hjulvisperen var på tur inn og den har ikke jeg sett her før, men jeg har sett en R44 fra samme selskap i vinter.

113-1.jpg

125.jpg

Så noen kveldsbilder tatt i og mellom regnbygene slik at det ikke var lett å få topp kvalitet på bildene desverre...

206.jpg

197.jpg

214.jpg

192.jpg

188.jpg

Så kom det noen DASH'er og det var den siste som gjorde at jeg tok turen:

252-1.jpg

Så landet YL-BAQ og det er første gang Air Baltic kommer med noe annet enn 737-300/500. Det dreier seg om c/n 4313 levert splitter ny 19/12-2010 med tidligere reg C-GDDU.

244.jpg

246-1.jpg

Re: Diverse fra Tromsø fredag 29/4, kjente og ukjente på besøk!

Våren er kommet ser jeg, knallbilder fra Tromsø. Dorniern til kystvakta er stilig:D

Må vel være en av de lengste rutene som DHC8 flyr, så på hjemmesida at reisetiden tos-rix var 3t 45min, vilt.

Må vel være en av de lengste rutene som DHC8 flyr, så på hjemmesida at reisetiden tos-rix var 3t 45min, vilt.

AirBaltic flyr Oulu-Tromsø med Q400. Skal man videre til RIX er det transfer i Oulo som gjelder. Forøvrig fine bilder fra TOS.

Slenger bare inn mine to av airBaltic-maskinen i tråden her i stedet for å lage ny :) Elsker Q400'ern!

Attachments

• 002.jpg
    002.jpg
    58.8 KB · Views: 463
  • 003.jpg
    003.jpg
    61.2 KB · Views: 455

Alltid gøy med sjeldent besøk på sin hjemlige flyplass.Tåler litt
kulde og grisevær og da,når en venter på sånne godbiter.

Vidar

Trodde først nordlendingene var bygd på sukkerspinn og glasur siden det tok så lang tid før vi fikk bilder "norraførr". Tøffingbilder :cool:

Flotte bilder som vanlig fra deg MEH.

Vi må vel bygge oss en spotter-plattform nå når snøen snart er borte, men det beste hadde vel vært å fått en gammel "fly-trappe-bil" og og hatt den til mobil plattform ;)

Likte de av LN-OWB (om noen var i tvil :D ). Gøy med besøk :) (er det LN-MOT som står bak? Lure på skjebnen til den ? )
Det som er foran på helikopteret, er det fotokamera eller til å sjekke kraftlinjene? Noen som vet ?

Det som er foran på helikopteret, er det fotokamera eller til å sjekke kraftlinjene? Noen som vet ?

Det ser da vitterlig ut som et kamera!

Det ser da vitterlig ut som et kamera!

Synes også det. Men siden jeg ikke har sett hvordan de, er det IR, varmesøkende ser ut, ble jeg litt i tvil. Men jeg stemmer for kamera (det eneste er hva i all verden de skal filme her i vårløsningen ;) )

Fine bilder fra nord :cool: Hva gjør alle disse Sky Airlines flyene i Norge egentlig?

Hva gjør alle disse Sky Airlines flyene i Norge egentlig?

Takker og bukker for tilbakemeldingene. Hva Tromsø angår så er Sky Airlines her for å fly solhungrige Tromsøværinger og andre nordfra til Antalya. Det er Tyrkiareiser som står som reiseselskap på denne fredagscharteren. Jeg synes også at det som er montert på LN-OWB ser ut som et kamera. Flotte bilder LN-FAB, endelig kom de!:fly

Kameraet er et gyrostabilisert kamera fra selskapet Fuglefjellet. Kameraet er bla brukt i bla 71* Nord, Ski VM, Norge-Danmark kampen, samt i diverse filmer og tv serier.

Fuglefjellet og Nord helikopter samarbeider ifbm med bruk av kameraene, se mer på Fuglefjellet sine hjemmesider.

Y

Last edited:
Back