Ditt reiseår 2010 -- Hva ble totalen?

Re: Ditt reiseår 2010 -- Hva ble totalen?

Flyåret 2010

Norwegian 7
SAS 4
Thomas Cook Scandinavia 2

Årets Beste Flight:

SVG-TRD NAX

Fikk sitte klapp tur retur TRD fra SVG.

Andreas

Jeje, mye innenland i år også.
Totalt:

SAS: 44
NAX: 3
WIF: 4
LH: 4
(GA: 13)

Beste: En gang i 2010 da jeg ble invitert frem på fligthdeck av en pilot som jeg kjenner i SAS. Var ikke klar over dette selv, men han fant det tydeligvis ut på en måte. Full servering(utenlandsflight) og greier. Artig! :)

Værste: Ikke noe stort egentlig.
(Måtte retunere til OSL med Bird Strike(satt forøvrig på klapp), men kom meg hjem likevel, et par timer sen)

*Den femte turen med DY blir 27/12.

-... og jammen ble det LN-DYF med Boeing SkyInterior som tok meg mellom TRD og OSL på årets siste flytur. Litt av en avslutning på året - her åpner jeg med KKP og avslutter med DYF, må si det var litt av en overgang.

Likevel brukte ikke Norwegian belysningen så aktivt som jeg hadde forventet. Det var "blå himmel" under hele kveldsflyvningen og forsåvidt et behagelig lys under hele turen. Men jeg hade forventet litt mer effekter.

Uansett et flott fly det var en fryd å reise med!

Ser jeg er rimelig smågutt i forhold til mange her. Men det føles likevel som om jeg har flydd mye. Tør ikke tenke på hvordan "racerne" her har hatt det. For meg ble det:

Totalt: 88 flights, på tilsammen 147.000 kilometer.
SAS: 41
BA: 11
Swiss: 7
LH: 4
United: 4
Deretter mange forskjellige rare selskaper.

Beste flight 2010: LHR-DEN med BA i Club. God mat, god drikke og sov som et barn til det plinget i "fest setebeltet".

Beste flymat 2010: Kategorien måtte bare med. OSL-EWR. Continental sin mat i BusinessFirst var bare overlegen. Særlig apertizerne og iskremen. Nydelig.

Kjipeste flight 2010: MEM-JFK med Delta, som resulterte i 4,5 timer taxi var ikke bra, men det var jo ikke Delta sin feil. Ikke helt i det minste. Derimot tror jeg nok CO fra EWR til OSL i økonomi står som en absolutt vinner. Hatet fratake off til landing.

Største WOW 2010: MUC-TRS med Air Dolomiti propelldings over Dolimitene var fantastisk. Det samme med DEN-JAC (United). Innflygningen til JAC er enorm.

Ganske så normalt år, både på jobb og fritid. 63 flighter, 139 timer og 88.342 km.

SAS 20
Norwegian 5
Widerøe 4
KLM 4
Swiss 4
Air France 4
DAT 4
Etihad 4
Thai 2
Sun-Air 2
Lufthansa 2
Turkish 2
Cimber Sterling 2
Orient Thai 1
LOT 1
Cathay Pacific 1
SEAir 1

Best tur var nok LHR - DEL på biz med Etihad. Splitter ny A330 med flatbed og suveren service. DEL - BKK med CX en god nummer 2. Verste tur var med DAT fra Åbo til Stockholm. Kuldegrader på golvet i flyet hele veien...

Statusen her ble 47.427 kilometer på 62t20m fordelt på 18 flighter som igjen er fordelt på 3 ferieturer.

SAS 5
Lufthansa 4
Emirates 2
Norwegian 2
KLM 1
SWISS 1
Widerøe 1
British Airways 1 (operated by Comair in a Kulula jet)
South African Airways 1

Følgende flyplasser ble besøkt (i synkende rekkefølge)

FRA
CPH
OSL
JNB
ALC
AMS
DXB
ZRH
NBO
ARN
MQP

Så gjenstår det å se hva neste år bringer, blir i det minste en ny utenlands (JRO) og sikkert noe innenlands i forbindelse med atjeg skal i militæret til neste år.

SAS - 8
WF - 2
DY - 1
AirBerlin - 2
Icelandair - 6
General Aviation - 5
US Airways - 2
United - 1

Flyplasser
KRS
OSL
TRF
TRD
TXL
KEF
SFB
MCO
CLT
DEN
KTIX
KORL

Totalt ble det 34 023 km

Last edited:

Lite på meg i år:

DY: 5
Wizz: 2

2 fram og tilbake OSL-WAW med DY, 1 fram og tilbake TRF-GDN. OSL-DXB i morgen (retur i januar) Ikke all verdens av reiser i år.

Edit: Glemte en tur til Madrid i januar også, så da ble det 2 flighter med Ryanair også...

Last edited:

Hei

Det ble et travelt reiseår for min del...totalt 69 flights, ca 147424 km og 209 timer i luften i henhold til Flightmemory.com. Mest minneverdig er kanskje den nesten 14 timers lange flyturen fra Dubai til Sydney med Emirates A380 og at jeg med nød og neppe kom med hjem igjen på grunn av askeproblemene i vår :)
. Men jeg har også vært innom Shanghai, Dubai, Bangkok, Tromsø, Bologna, Berlin, Paris, Billund etc. SAS topper listen min med 43 flighter.

Heisann.

Ble et par turer på meg og i år:

Selskaper:
KL: 8
SK: 4
DY: 4
1T: 2

Flyplasser:
KRS
OSL
JNB
PLZ
AMS
DXB
TOS

Ikke like mange som tidligere år, men jeg er ok fornøyd. Blir flere neste år da jeg flytter til PLZ!

Men jeg har også vært innom Shanghai, Dubai, Bangkok, Tromsø, Bologna, Berlin, Paris, Billund etc.

Det var en fresh og spennende samling byer, helt enig i at de er verdt å nevne... :colgate::colgate:

Er ikke akkurat noen stor flykunde, men det som slo meg med dette året er at jeg
ikke i noen av mine ca. 15 turer (hederlig unntak av charter til Kypros) satt andre steder enn på klappsete (= Id-kort på tur er kjekt!

Årets tur: 720-skvadronens Bell 212 på lowlevel i østfoldmarka
Årets høydepunkt: når pilot på nevnte helikoptertur hopper ut midt i ei myr for å "lette på trykket".

47 flighter på meg i år og satser på langt færre neste år.

Norwegian 27
Arik Air 7
KLM 4
SAS 4
British Airways 4
Binter Canarias 2
Lufthansa 1
Ryanair 1

Værste flight:

LOS - LHR med Ariks b737-800. Lisens for AVOD var ikke betalt. Eller mer presist; lisens for Hollywood filmer var ikke betalt, så kun Nollywood å velge i. Crew var forståelig nok sure (14 dager etter at lønnen skulle vært betalt... ), men det skal da ikke gå ut over pax! Damen ved siden av brukte langt over sin tilmålte andel sete og hadde neppe sett rennende vann de siste mange dager. Flyet var sent som vanlig og jeg hadde alt for kort tid til transfer mellom T4 og T5.

Beste fligt:

:) = V1 @ LOS RWY 18R! Trangt, svett, kjedelig, surt og stressende var det. Men datoen sa 16. mai, jeg skulle hjem og ALDRI tilbake ;)

Det var en fresh og spennende samling byer, helt enig i at de er verdt å nevne... :colgate::colgate:

Ja, det har vært litt av en blanding iår det er sikkert ;-) I oppsummeringen glemte jeg å liste opp Sydney og Kuala Lumpur - det var jobbturer dit.

Totalt: 29951 km fordelt på 17 flighter.

British Airways: 10
SAS: 4
Air Berlin: 2
Continental: 1

Beste fligt:

:) = V1 @ LOS RWY 18R! Trangt, svett, kjedelig, surt og stressende var det. Men datoen sa 16. mai, jeg skulle hjem og ALDRI tilbake ;)

Det hadde jeg ikke fått med meg, men jeg håper det fortsatt er noen gode historier fra Arik som kan posjoneres ut over de neste månede/årene.

Jeg støtter gustavf, og leser gjerne flere historier fra din tid sørpå.:) Hva nå? Ny jobb her nord?

Jeg hiver meg på her jeg. Kjekt med et forum på norsk!

KLM: 8
SAS: 6-9
Norwegian: 10-12

Ikke store greiene... Alt i economy.

Beste: Oppgradert til business fra Amsterdam til Toronto.

Verste: Toronto til Amsterdam. Selve flyturen var grei nok, men vi landet ikke i Amsterdam, men i Paris. Stod 4-5 timer i transit, sammen med 3 andre fly, og endte med å ta buss (airbus? :-D) fra Paris til Amsterdam. Kaos på Schiphol og endte opp med å overnatte på hotell der. Morgenflyet kansellert, men kom akkurat med neste flyet til Bergen. TAKK GUD FOR GULLKORTET! Hvis ikke måtte vi ventet enda en dag!

Xxx.

Back