Diskusjon av SAS Go og SAS Go+Wrap and tilhørede småting

Diskusjon av SAS Go og SAS Go+Wrap and tilhørede småting

Ingen betaling i Plus for musserende på PRG-ekspressen idag iallefall.

Re: "Få raskt et gullkort"

Har det virkelig blitt en realitet at SAS har begynt å ta betaling for alkohol når det gjelder utenlandsflyvninger i plus i disse dager?

For å spørre som han over meg; hvor opplevde du dette? Jeg fløy HEL-OSL på 16.10.13, og der var det mer eller mindre fri flyt av øl hele veien for oss forran forhen. .. nei, vent, de har jo ikke forheng nei.. På OSL-BGO har de ikke lov å gi ut alkohol derimot, men det tror jeg er en kongeriket Norge greie, ikke en SAS greie..

Re: "Få raskt et gullkort"

For å spørre som han over meg; hvor opplevde du dette? Jeg fløy HEL-OSL på 16.10.13, og der var det mer eller mindre fri flyt av øl hele veien for oss forran forhen. .. nei, vent, de har jo ikke forheng nei.. På OSL-BGO har de ikke lov å gi ut alkohol derimot, men det tror jeg er en kongeriket Norge greie, ikke en SAS greie..

http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=119632&page=3

Se fra innlegg 59 (s.3) og utover for en diskusjon om at noen som reiste OSL-NCE som ble avkrevd betaling.

Re: Diskusjon av SAS Go og SAS Go+Wrap and tilhørede småting

Sitter nå på flyet til NCE og får servert siste "enhancement" av SAS: Man må betale for mousserende vin i PLUS! (...)

Har forhørt meg med en kontakt i produktavdelingen til SAS og svaret er krystallklart: all alkohol i Plus på Europa er free of charge inkl. musserende vin.

Hvordan er egentlig konseptet på wrap-klasse hos WF? Jeg har tidligere fått et klart inntrykk av at de følger ca samme konsept som SK ved servering på plus/go, men da jeg fløy hjem fra Bergen i forrige uke ble de rundt meg som satt helt foran avkrevd kronasjer for en kvikk-lunsj. Noen som vet?

Har ikke flydd Widerøe andre steder enn i NordNorge på flere ruter. En får ingenting ombord med fullfleks. Så her er det kun fleksibiliteten og en ekstra baggasje en får som businessreisende. Selvsagt veldig synd for oss som ikke betaler selv :lol: Regner med det er annerledes der Widerøe ikke har monopol.

Har ikke flydd Widerøe andre steder enn i NordNorge på flere ruter. En får ingenting ombord med fullfleks. Så her er det kun fleksibiliteten og en ekstra baggasje en får som businessreisende. Selvsagt veldig synd for oss som ikke betaler selv :lol: Regner med det er annerledes der Widerøe ikke har monopol.

Ruta jeg snakker om her er kommersiell, TRF-BGO-TRF. Denne går som kjent også med bonuspoeng, i motsetning til FOT-rutene i nord.

Ruta jeg snakker om her er kommersiell, TRF-BGO-TRF. Denne går som kjent også med bonuspoeng, i motsetning til FOT-rutene i nord.

KRS-BGO er også med WF, må betale for det meste. Kabinbesetningen sa det var pga forskjellige selskap. Uansett, litt rart å reise på fullflex til mange tusen kroner og i tillegg måtte betale for en juice. Ikke imponert.

BGO-BOO og BGO-TOS er også full BOB. Ingenting ekstra for å sitte fremme.

KRS-BGO er også med WF, må betale for det meste. Kabinbesetningen sa det var pga forskjellige selskap. Uansett, litt rart å reise på fullflex til mange tusen kroner og i tillegg måtte betale for en juice. Ikke imponert.

Det var eksakt min tanke, det føles litt smålig rett og slett. Trodde faktisk at WF og SK var mer samkjørte der.

Har forhørt meg med en kontakt i produktavdelingen til SAS og svaret er krystallklart: all alkohol i Plus på Europa er free of charge inkl. musserende vin.

Fint å høre, men uansett synd at man ikke kan garantere at alle kabinpersonal vet om dette.
Man kan i så måte ende opp med samme svar på en flight i fremtiden også...
Har fortsatt ikke hørt noe fra SAS på henvendelsen jeg sendte de angående dette, noen som har erfaring med forventet svartid hos customer relations?

6-8 uker tror jeg ..

På SK510 er det ihvertfall gratis børst og laks. Sitter og nyter en dobbel GT as we speak ... ;)

6-8 uker tror jeg ..

På SK510 er det ihvertfall gratis børst og laks. Sitter og nyter en dobbel GT as we speak ... ;)

Er du i lufta? Finner deg ikke på radar'n.¨

Edit: Jo se der. SK810 var det...

6-8 uker tror jeg ..

Børst og laks, du din skroting. He he.

Naboen på SK330 - pent kledd og i SAS Plus - måtte opp med lommeboka for å få seg en Carlsberg. SAS skulle betalt meg før jeg tok en pils på første mårrafly på en mandag morgen. Grøss & gru !!

Naboen på SK330 - pent kledd og i SAS Plus - måtte opp med lommeboka for å få seg en Carlsberg. SAS skulle betalt meg før jeg tok en pils på første mårrafly på en mandag morgen. Grøss & gru !!

Men det er jo fordi det er en innenriks reise, og staten er kjip....

Back