Discovery skytes opp

Re: Discovery skytes opp 03.11.2010

Og etter det jeg har hørt av nyheter i dag så går ikke alt etter planen. Værvarselet torsdag ser heller ikke bra ut :s

Liftoff er nå scheduled til 1529 4.november.

Mer forsinkelse - fra Twitter:

Space shuttle managers meet at 11a ET to discuss when next launch try would be. Preliminary schedule is Monday at the earliest. Stay tuned.
less than 5 seconds ago via web

NASA shuttle managers have scrubbed today's launch attempt of Discovery's STS-133 mission due to a hydrogen gas leak. Next attempt TBD.
35 minutes ago via web

Om det ikke blir launch mandag, er neste launch vindu 30.november-1.desember.

Last edited:

Drøyer med oppskytingen. Får håpe de kommer seg av gårde i slutten av måneden.

Jeg gikk lenge med planer om å dra over dammen for å få med meg oppskytningen av STS-133, med et opphold på litt over to uker i tilfelle utsettelser. Heldig for min del av jeg likevel valgte å ikke gå for denne oppskytningen.

Det er nå utsatt til tidligst 3. februar, og den siste planlagte oppskytingen, STS-134, er nå forskjøvet til 1.april.

Jepp, and I'll be there! Gleder meg, aldri sett en romfergeoppskyting med egne øyne før, satser på godt vær og høy solfaktor på Cocoa Beach i morgen!

Jeg kommer også til å være der!
HIMSS-konferansen jeg er på avsluttes ca. klokka 13, så da har jeg mer enn god nok tid til å komme meg til Titusville/Cocoa B. Noen som vet om en bra spot for å se på en shuttle-launch?

Sånn halveis off tråd, men er det noen som vet hvor eller på hvilke museer disse 3 fergene skal på? jeg antar en blir værende på Cape Canaveral, men hvor skal de andre?

Sånn halveis off tråd, men er det noen som vet hvor eller på hvilke museer disse 3 fergene skal på? jeg antar en blir værende på Cape Canaveral, men hvor skal de andre?

Det er det vill kamp om, leste et sted at det i nå er 21 kandidater. Lite er avgjort, men Discovery kommer antagelig til å gå til Smithsonian (DC). De må da gi fra seg Enterprise. Museene som får dem må antagelig betale 28 mill. $.

Disse stiller vel sterkt, foruten Smithsonian:

Kennedy Space Center Visitor Center, Florida
Johnson Space Center, Houston, Texas
National Museum of the U.S. Air Force at Wright-Patterson Air Force Base in Dayton, Ohio
Museum of flight, Seattle, Washington
Intrepid Sea, Air & Space Museum, New York City

Last edited:
Back