Diamantstatus hos Eurobonus 2.0

TGjr

ScanFlyer Blue
Den andre tråden begynner å bli lang, og meget spesifisert rundt praktiske ting om programmet og når en oppnår status. Tenkte dette kunne være en tråd om opplevelser som Diamant kunde.

Mulig det kun er jeg som er litt opprørt og lykkelig over det nye status nivået Eurobonus har. Jeg innbiller meg at det er lettere å få soft blokkert sete ved din side, samt at jeg fikk ut Eurobonus billetter i julen…

Hadde trodd at gjenkjennelse på flyet ville vært endel av opplegget, men det er nok ikke noe SAS bryr seg om. Vanlig i US og ganske hyggelig.

Fikk forøvrig ha med meg 3 gjester inn i Loungen i London sist uke selg om at alle hadde go billett.

Re: Diamant status hos Eurobonus 2.0

Dette med recognition vil være umulig så lenge EBD vises som EBG i systemet.. Med mindre man begynner recognition av EBG også :p

Men eget EBD-nummer på BP, i EB-profil, etc, skal være på plass om først ett år.

Burde ikke være verre enn at SAS-personell gjenkjenner kortet når man presenterer det ved innsjekk, billettkontor eller lounge. Min erfaring er at det er varierende om SAS-personell i det hele tatt får med seg at det faktisk er et Eurobonus Diamond-kort de plukker data fra. Sist på OSL var det fifty/fifty...

Et problem er at SAS ikke har noen prosedyre på hvordan Diamant skal behandles, så det blir opp til den enkelte ansatte. Det er klart når systemene ikke kan vise det, så er det ikke så mye man kan gjøre med det heller. Når det er implementert så håper jeg det kommer en plan.

Når det gjelder systemene så synes jeg man henger seg for mye opp i prefikset. Internt i Altea så kodes prioriteringen fra 1-4 hvor EBP er 1. Det er dette som styrer ventelister, og andre automatiske prosesser. Men det er klart disse hører sammen. Før dette er endret så er Gull og Diamant på samme nivå dvs. 2.

Ellers så synes jeg de nye kortdesignet med matt farge føles billig. Spesielt EBP som ser ut som koks.

Gjenkjenning som SK*D eller nummerert status over gull håper jeg kommer raskt. Ellers må jeg si at innføringen så langt har funket bra for meg. Syns også jeg får bedre service når jeg ringer.

Tror SAS er inne på en riktig linje da det er så viktig å ta vare på de som virkelig reiser endel.

Farge på kort og design er for meg mindre viktig. Det ligger jo bare i ro i lommeboka uansett….

Nei - fremskynd gjenkjenning, og hiv på noen flere "perks" slik at forskjellen mellom gull og Diamant betyr noe tror jeg er lurt. Da får en med seg alle - Det er jo i 2.0 blitt mye bedre for sølv - men føler at det er litt å gå på for å forbedre Diamant statusen. Dette må ikke gå på bekostning av dagens gullgutter

Kan ikke akkurat si jeg har merket noe særlig. Ikke har jeg fått kortet/ velkomstpakke en gang og jeg var kvalifisert for EBD før det ble innført.. Når jeg ikke har kortet så har jeg ikke noe å vifte med foran SAS ansatte heller ;) Da skal det vanskelig gjøres å vite at jeg er EBD.

Er fornøyd med "beste tilgjengelighet" bonusbillettene som er kommet, men ellers så føles det mest ut som EBD bare har opptjent gullkort til en person ekstra. Kan ikke akkurat si at det kommer meg til gode.

Håper virkelig at det løfter seg noen hakk for meg som reisende fremover :)

Last edited:
Ja bonusbilletter er greit som EBD. Fikk 4 bussniss billetter til San Fransisco i Julen og hjem på nyåret. Riktignok kostet det 435000 poeng, men hyggelig var det.

Skulle gjerne sett at tilbudene kom direkte på mail i god tid før det ble sluppet ut, men det kommer sikkert om litt.

Kan ikke akkurat si jeg har merket noe særlig. Ikke har jeg fått kortet/ velkomstpakke en gang og jeg var kvalifisert for EBD før det ble innført.. Når jeg ikke har kortet så ikke har jeg noe å vifte med foran SAS ansatte heller ;) Da skal det vanskelig gjøres å vite at jeg er EBD.

Er fornøyd med "beste tilgjengelighet" bonusbillettene som er kommet, men ellers så føles det mest ut som EDB bare har opptjent gullkort til en person ekstra. Kan ikke akkurat si at det kommer meg til gode.

Håper virkelig at det løfter seg noen hakk for meg som reisende fremover :)

Har heller ikke merket noen særlig forskjell, men jeg tror vi skal la SAS få litt tid :)
Har stor tro på at statusen etterhvert oppnår en viss eksklusivitet.
Selv håper jeg at statusen kan gi meg ledig midtsete, oftere, da er jeg fornøyd....

Lot seg gjøre å få plass på tidligere avgang fra OSL i kveld, men endring av sete 30C ble ikke gjort til lengre fram enn rad 11. Overhørte fra handling i gate at det kun skulle flyttes innen samme bookingklasse. Som jo er til kontrast med samme flight for fire uker siden...

Intet blokkert midtsete heller, men det har SAS vært liten flink på siden påske...

Last edited:
På flighten min i går, så hadde jeg et ledig midtsete på første rad i Go, mens Diamanten som reiste med konen i Plus ikke hadde ledig midtsete selvom Plus ikke var fullt...

Det løste seg ved at han som satt ved vinduet flyttet seg til en ledig tre-seter etter take-off...

Bare en liten FYI: En liten mengde hodetelefoner har blitt lagt til som alternativ til goodie bag igjen (71 stk igjen i skrivende stund) for EBD. :)

Bare en liten FYI: En liten mengde hodetelefoner har blitt lagt til som alternativ til goodie bag igjen (71 stk igjen i skrivende stund) for EBD. :)

Takk, `telefoner bestilt.
Ellers har sikkert noen allerede påpekt at det er rimelig meningsløst å gi vekk 2 sølvkort; gir en heller vekk ett´ Gull-, kan man jo avtale med mottaker om å gi videre ett Sølv- til personen du ønsker skal få det.

Last edited:
Takk, `telefoner bestilt.
Ellers har sikkert noen allerede påpekt at det er rimelig meningsløst å gi vekk 2 sølvkort; gir en heller vekk ett´ Gull-, kan man jo avtale med mottaker om å gi videre ett Sølv- til personen du ønsker skal få det.

Går det på "gave gull" - forsøkte i April, men fikk det ikke til.

Back