Diamantstatus hos Eurobonus 2.0

Jøsses så bra ! dette må prøves…

Jg ga også bort et gullkort til en kompis som flyr mye, men under forutsetning av at han ga et søvkort videre til min datter, som ike flyr fullt så mye som student. Han ble raskt oppdatert til EBG i profilen sin, men får melding om at han må være gullmeldem for å kunne gi bort et sølvkort. Er dette en forsinkelse i systemet, eller er det sånn at han ikke får gi bort et sølvkort når han selv ble oppgradert på denne måten? Virker jo som noen får dette til iht postingen her.

Jg ga også bort et gullkort til en kompis som flyr mye, men under forutsetning av at han ga et søvkort videre til min datter, som ike flyr fullt så mye som student. Han ble raskt oppdatert til EBG i profilen sin, men får melding om at han må være gullmeldem for å kunne gi bort et sølvkort. Er dette en forsinkelse i systemet, eller er det sånn at han ikke får gi bort et sølvkort når han selv ble oppgradert på denne måten? Virker jo som noen får dette til iht postingen her.

Systemet trenger litt tid. Er sikkert i orden i løpet av dagen. Det gjorde det hos meg.

Kombinere flere kort?

Noen som vet om det er mulig å ha både AmEx og Diners (fx) tilknyttet Eurobonus?

Har hatt AmEx SAS EBG Platinum en stund, og er stort sett fornøyd med det. Men opplever, som mange andre her (har jeg lest), at slettes ikke alle tar AmEx rundtomkring. Da kan det jo være greit å også ha et annet kort tilknyttet Eurobonus-kontoen, for eksempel Diners, som jo i likhet med AmEx dropper årsavgiften for EBD-medlemmer, som jeg nylig ble oppgradert til. Ikke noe must, egentlig, men spørsmålet mitt er om man kan ha flere kort tilknyttet Eurobonus samtidig?

Kombinere flere kort?

Noen som vet om det er mulig å ha både AmEx og Diners (fx) tilknyttet Eurobonus?

Har hatt AmEx SAS EBG Platinum en stund, og er stort sett fornøyd med det. Men opplever, som mange andre her (har jeg lest), at slettes ikke alle tar AmEx rundtomkring. Da kan det jo være greit å også ha et annet kort tilknyttet Eurobonus-kontoen, for eksempel Diners, som jo i likhet med AmEx dropper årsavgiften for EBD-medlemmer, som jeg nylig ble oppgradert til. Ikke noe must, egentlig, men spørsmålet mitt er om man kan ha flere kort tilknyttet Eurobonus samtidig?

Ikke noe problem, jeg har alle tre selv.
Men, som et kort nr 2 for å samle EB poeng ville jeg absolutt heller valgt trumf visa.
13,89 % bonus (eller deromkring), ingen avgift uavhengig om du er EBG eller ingenting. SAS MC gir bare 10 % bonus, DC 15 %, men med få brukersteder. Trumf Visa kan du bruke absolutt overalt..... (får ikke bonus hos konkurerende matvarebutikker i Norge) men der kan du bruke trumf Shell MC med 13,89 %(også helt gebyrfritt)

Hei alle sammen,

En god venn av meg er 15.000 poeng unna Diamant-status og jeg er på utkikk etter å hjelpe ham med å finne ut av hvordan disse lettest kan opparbeides.

Er det noen som har noen tips til hvordan disse poengene raskt og greit kan opparbeides?

På forhånd tusen takk for svar!

Hilsen
Magnus

Hei alle sammen,

En god venn av meg er 15.000 poeng unna Diamant-status og jeg er på utkikk etter å hjelpe ham med å finne ut av hvordan disse lettest kan opparbeides.

Er det noen som har noen tips til hvordan disse poengene raskt og greit kan opparbeides?

På forhånd tusen takk for svar!

Hilsen
Magnus

kjøp en flybillett ?

Absolutt en idè, TGjr. Men - tanken var å slippe å kjøpe alt for mange flyreiser & ta mange turer i sommer..

Raskeste er vel to MR.
Det er flere destinasjoner som gir 10 000 poeng på en dag i Plus, og da 5000 poeng i øko.
Jeg ville satset på å bruke to turer med øko på tur ut og plus på retur hjem, da får man vel "middag" osv.

Spørs selvfølgelig hvor vedkommende bor, det går an å ta en helgetur med opp/ned via f.eks. CPH/ARN/OSL alt etter hva som er billigst.

Er det noen kloke hoder her på forumet som kan forklare hvorfor vi ikke blir EBD ? Hvorfor står det ikke SK* D på boarding kort ?

Dette vill jeg tro hadde blitt lagt merke til hos andre Star Alliance selskaper. Har hørt at dette kommer, men i mitt hode ville det vært en fordel fra starten.

Er det noen kloke hoder her på forumet som kan forklare hvorfor vi ikke blir EBD ? Hvorfor står det ikke SK* D på boarding kort ?

Dette vill jeg tro hadde blitt lagt merke til hos andre Star Alliance selskaper. Har hørt at dette kommer, men i mitt hode ville det vært en fordel fra starten.

Fordi SAS it ikke har fått det implementert i sine systemer og muligens fordi det også må implementeres hos andre selskakaper. Kommer nok engang.

honCircle_keyfeature_business_lightbox_vs.jpg
1011_01_0012_72_schwarz_LH.jpg

Så det er med andre ord lite som taler for at Diamond vil få noen anerkjennelse utenfor SAS systemet.

Back