Dialog med sentrale personer hos SAS - samlet tilbakemelding
I forbindelse med fellesbrevet som ble sendt til SAS forrige uke om at "soft block" forsvant for statuskunder (egen tråd her: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=116135) har vi fått en god dialog med sentrale personer hos SAS.
Foreslår derfor at vi, etter å ha fått et endelig svar om blokkert midtsete, benytter anledningen til å komme med en samlet tilbakemelding over det SAS oftest blir kritisert for her på forumet - og gjerne positive tilbakemeldinger også. Kanskje vi da reelt kan påvirke produktene, i stedet for å sende det til gullmailen/customer relations og få standardiserte svar tilbake. Tenker at vi selvfølgelig må være konstruktiv og poengtert - fokusere på gjentakende og "større" problemer, ikke pirke på detaljer (plast over maten i business
). Får se det an hvordan vi gjør det rent praktisk for å velge hva som blir sendt over o.l.
Begynner med noen punkter som ofte går igjen. Skriver litt i stikkordsform, det blir selvfølgelig renskrevet senere:
Fyr løs!
I forbindelse med fellesbrevet som ble sendt til SAS forrige uke om at "soft block" forsvant for statuskunder (egen tråd her: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=116135) har vi fått en god dialog med sentrale personer hos SAS.
Foreslår derfor at vi, etter å ha fått et endelig svar om blokkert midtsete, benytter anledningen til å komme med en samlet tilbakemelding over det SAS oftest blir kritisert for her på forumet - og gjerne positive tilbakemeldinger også. Kanskje vi da reelt kan påvirke produktene, i stedet for å sende det til gullmailen/customer relations og få standardiserte svar tilbake. Tenker at vi selvfølgelig må være konstruktiv og poengtert - fokusere på gjentakende og "større" problemer, ikke pirke på detaljer (plast over maten i business

Begynner med noen punkter som ofte går igjen. Skriver litt i stikkordsform, det blir selvfølgelig renskrevet senere:
- Inkonsekvent ombordprodukt, særlig i Plus. Manglende samsvar mellom hva om kommuniseres på nettsider, i meny og til crew (bekreftet av flere kilder) som gjør at man ikke vet hva man ender opp med å få. Eksempler: noen ganger blir man avkrevd betaling for øl nummer to, andre ganger er alt gratis. Alkoholholdig drikke og snacks er gratis i Plus i Europa, mens på longhaul må snacks kjøpes og drikke er bare gratis til maten. Vann blir noen ganger delt ut gratis i Go, mens andre ganger kreves det at man må betale for en flaske.
- Forbedring av Plus-produktet generelt, ettersom dette nå er den høyeste kabinklassen i Europa. Høyere kvalitet på maten, mindre "plast og papp"-følelse, gjerne skikkelig bestikk (en del har det i økonomi, f.eks. TK), skikkelige glass (nå virker det tilfeldig fra crew til crew om man får drikke servert i plastglass eller "glassglass") osv. Ruter fra Nord-Norge til Sør-Norge bør få et produkt som samsvarer med flytiden - dette har blitt forbedret til LYR, men ikke de øvrige innenriksrutene med flytid på ca 2 timer. Med relativt små grep kan en få en mye bedre premiumfølelse av produktet.
- Førstelinjesupport har svært varierende kunnskapsnivå. Man får f.eks. veldig ofte feil svar ved spørmål via chat på sas.no, og blir ofte henvist videre. Bestilling av bonusbilletter via telefon kan være tidkrevende og frustrerende, gyldige ruter blir avvist uten begrunnelse. Man kan f.eks. få beskjed om at man ikke kan ta ut bonusbilletter i første klasse fordi SAS ikke har det selv, på tross av at prisen for dette er angitt i uttakstabellen.
- Prioritert bagasje og boarding blir veldig ulikt håndtert fra stasjon til stasjon, og person til person. Bagasje har blitt en del bedre de siste månedene, men er fortsatt et stykke fra mål.
- Oppgraderingen av longhaulkabinen ser veldig bra ut, og vi er mange som ser frem til å prøve det nye produktet. Forfriskende med 1-2-1-konfigurasjon.
Fyr løs!
Last edited: