Dette er for dårlig Widerøe!

Re: Dette er for dårlig Widerøe!

Sorry, de får null sympati fra meg. Folk er HELT klar over at Norwegian og Widerøe ikke samarbeider på samme måte som SAS og Widerøe ved evt. forsinkelser. At disse to damene velger å ta sjansen som de har tatt får de ta på egen kappe i stedet for å vende fingeren mot Widerøe å si at det er dårlig gjort å ikke vente på eller forsinke flyet slik at de skulle fått være med.

– Når man kommer så seint som ti minutter før avgang til gasten, er vekt og balanse i flyet allerede regnet ut. Hvis det da kommer noen i ettertid, må alt arbeidet gjøres om igjen, og flyet blir forsinket. Det kan vi ikke risikere, sier han til Finnmarken.

Dersom man har en gjennomgående billett fra for eksempel Oslo til Vadsø med SAS, og flyet fra Oslo er forsinket, holdes Widerøe igjen sitt fly for å få med passasjerene.

– Når det gjelder et annet flyselskap, holder vi ikke igjen. Dette er en merverdi vi tilbyr våre passasjerer, og er ett av våte konkurransefortrinn, sier Kongsteien.

Synes det er helt greit de andre på Widerøe flyet slipper å bli forsinket siden noen gambler som dette

Det er vel den vanlige historien, og er jo greit forklart. Hvorfor skal WF forsinke alle andre pax fordi folk velger å komme forsent til gaten? Det er jo minium 15/20 minutter med WF på kortbane/regionalnettet, uavhengig av om man kommer med bil, sykkel eller et annet fly uten gjennomgående billett.

Kombinerer man andre flyselskaper med en billett med Widerøe, må man ha minst tre timer fra konkurrentens landing til Widerøes avgang, opplyser selskapet. Overholder man ikke dette, vil ikke Widerøe engang vurdere eventuelle erstatningsansvar om passasjeren mister sin videre forbindelse.

– Å beregne kun 20 minutters klaring er enorm risiko, som ofte vil gå galt, sier kommunikasjonsdirektøren.

Last edited:

Det hadde også vært det samme motsatt vei, DY vil ikke vente på WF pax.

Nei, det er for dårlig av passasjerene. Det er ikke Widerøe sin jobb å korrenspondere med Norwegian sine avgangen nå det ikke vil ha interline med dem. Det som er for dårlig er å satse på 20 minutter mellom to flygninger på separate billetter.
Enten får de som skal reise beregne god nok tid eller så får de kjøpe sammenhengende billetter. Når man tar sjansen på separate billetter blir det rimelig patetisk å løpe til avisen å sutre når det går galt

De tok en kalkulert risiko, gamblet og tapte. Tenk som de sikkert irriterte seg over ikke å ha booket 14:37 avgangen likevel, selvom den sikkert var en hundrings dyrere.
Sometimes you win, sometimes you loose. When you loose, you go to the papers, when you win, you shut up:rolleyes:

Her må man vel kunne si at passasjerene har en usedvanlig dårlig sak...

Enig med resten. De tok en sjanse og kjøpte biletter med et selskap som WF ikke har avtale med, og rakk ikke innsjekk. Deres feil og problem og ikke WF sitt.

Synes det er helt greit de andre på Widerøe flyet slipper å bli forsinket siden noen gambler som dette

Enig i det, men hadde det vært greit å bli forsinket om disse damene hadde flydd SAS?

Er det siste avgang til den destinasjonen, så kan man vel forsinke de 20 andre pax, men synes det fremstår litt som en prinsippsak for Widerøe her også. De var ved gate 10 min før avgang, og at det tar 30 min å beregne inn to nye pax ( som egentlig er forventet) høres voldsomt ut.

Enig i det, men hadde det vært greit å bli forsinket om disse damene hadde flydd SAS?

Det i grunn uvesentlig, da man ikke får kjøpt connections på 20 min det heller og således de ikke vil ha ansvar for dem. Så kanskje den ansatte i gaten burde ordlagt seg annerledes, men det endrer ikke det primære i denne sake

Minimum connection tid SAS-WF er 25 minutter, så det hadde vært ulovlig uansett.

Det i grunn uvesentlig, da man ikke får kjøpt connections på 20 min det heller og således de ikke vil ha ansvar for dem. Så kanskje den ansatte i gaten burde ordlagt seg annerledes, men det endrer ikke det primære i denne sake

Hvis ikke jeg misforstår helt så hadde disse to allerede sjekket inn hos Widerøe på sms, og dermed må de være ventet på flyet. De kunne vært på toalettet for hva ansatte i gaten vet, hadde de blitt nektet boarding da også?

Hvis de blir spurt om hvilket selskap de kom med, så fremstår det egentlig mer som uvesentlig, da de var sjekket inn, på gata 10min før avgang og temaet var hvem som flydd dem dit..

Er ikke uenig i at sen pax blir nektet avgang, men hva er grunnlaget her hvis dem er sjekket inn allerede..

Hvis ikke jeg misforstår helt så hadde disse to allerede sjekket inn hos Widerøe på sms, og dermed må de være ventet på flyet. De kunne vært på toalettet for hva ansatte i gaten vet, hadde de blitt nektet boarding da også?

..

Är du inte i gate på tid så spelar det ingen roll var du är, du blir cancellerad i systemet. Har du bags påbörjas en search annars är du av med två knapptryck och 10 minuter är under cut-off tid. Loadsheet skall printas etc etc. Därav att deadlines finns.

Last edited:

En annen ting er at når man reiser på sammenhengende billetter så har man oversikt over at passasjeren er på et innkommende fly og man kan da vite at passasjeren kommer med dette. Dermed kan man forberede seg på dette. Ellers så er man "lokal påstigende" og man må anta at vedkommende ikke har tenkt å møte opp selv om man er sjekket inn.

Skulle tro at folk som frekventerte grisgrente strøk i Finnmark hadde lært seg å beregne litt bedre tid... Pussig.

Vil innsjekk på SMS/internett kutte fremmøtetiden i gate?

Vidar

I verste fall ja. Vi sjekker ikke toaletter for å se om noen er der enda

Hvis de blir spurt om hvilket selskap de kom med, så fremstår det egentlig mer som uvesentlig, da de var sjekket inn, på gata 10min før avgang og temaet var hvem som flydd dem dit..

Kanskje de ble spurt om hvor de hadde vært siden de kom så seint.

Er ikke uenig i at sen pax blir nektet avgang, men hva er grunnlaget her hvis dem er sjekket inn allerede..

Grunnlaget er vel enkelt den at i WF sin info står der fremmøte i gate senest 15 minutter før, noe de selv kan/bør være klar over i.o.m at de har "lest" og godtatt WF's salgsbetingelser, som også har denne info:

Vi gjør oppmerksom på at ved bestilling av flybilletter gjelder også helt spesielle vilkår. Følg lenken dersom du ønsker ytterligere informasjon om dine rettigheter og plikter ved kjøp av flybilletter.

Skjer daglig at folk som er innsjekket ikke møter, og da er det deadline = off

I verste fall ja. Vi sjekker ikke toaletter for å se om noen er der enda

Kanskje de ble spurt om hvor de hadde vært siden de kom så seint.

Grunnlaget er vel enkelt den at i WF sin info står der fremmøte i gate senest 15 minutter før, noe de selv kan/bør være klar over i.o.m at de har "lest" og godtatt WF's salgsbetingelser, som også har denne info:

Vi gjør oppmerksom på at ved bestilling av flybilletter gjelder også helt spesielle vilkår. Følg lenken dersom du ønsker ytterligere informasjon om dine rettigheter og plikter ved kjøp av flybilletter.

Skjer daglig at folk som er innsjekket ikke møter, og da er det deadline = off

Er nok ikke så uenige om det. Mulig jeg formulerer meg litt uklart.

Poenget mitt er at er Gaten stengt, så er den stengt, uansett om man er på toalettet, kommer med DY eller SAS. Utfra artikkelen fikk jeg et inntrykk av at den var stengt fordi de kom med DY og ikke med SAS. Håper og tror det var feil!

Skulle tro at folk som frekventerte grisgrente strøk i Finnmark hadde lært seg å beregne litt bedre tid... Pussig.

Som noen sier her i Nord: "Viss dæm hadde det så travelt, korførr starta dæm ikkje i går..." ;)

Back