Det står dårlig til med Pakistan International Airlines

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Det står dårlig til med Pakistan International Airlines

Alle fly kansellert ... reservasjonssystemet avslått ... streiker og opptøyer ...

'We don't know where they are': Strike chaos at Pakistan's national airline has led to the carrier losing track of stranded passengers all over the world

With no end in sight, the industrial action forced Pakistan International Airlines (PIA) to suspend all of its flights to domestic and foreign destinations, including London and New York – grounding thousands of travellers and crippling the country’s major airports.

http://www.dailymail.co.uk/travel/t...es-track-stranded-passengers-amid-strike.html

When the airline does know where it’s stranded passengers are, they don’t do particularly well either such as sending all of their passengers by bus to another airport over 160 miles away, only to have them turned away and sent back. Passengers have shown up in Lahore only to be told their flight was ‘really leaving’ from Islamad. And when they got to Islamabad they learned, “just kidding.” It seems that when PIA employees are forced to overnight passengers at a hotel at the airline’s expense, the employees earn kickbacks from those hotels.

http://viewfromthewing.boardingarea.com/2016/02/06/44844/

Og slik går no dagan .....

Re: Det står dårlig til med PIA ...

Spørsmålet er om myndighetene tør la PIA gå? Ser det skrives de planlegger og lage et nytt selskap, men usikker på om det skal operere ved siden av PIA eller ikke

PIA har vel ikke gjort veldig mye riktig opp gjennom historien.

Re: Det står dårlig til med PIA ...

Tja - noe har de vel gjort riktig. De er jo ikke akkurat en nykommer...

Re: Det står dårlig til med Pakistan International Airlines

Blir lite å gjøre i UDI i tiden fremover..

Det står selskap klare til å gå inn på ruter operert av PIA, dersom selskapet forsvinner.
Mitt inntrykk er at flere selskap har forberedt seg godt gjennom besøk og rellasjonsbygging med flere flyplasser for å kunne angripe dersom det blir en luke.

Jeg vet at Shaheen Air ønsker å gå inn på OSL dersom PIA forsvinner. De har også flørtet med å gå inn vinge mot vinge med PIA, men de fleste ser jo at det ville være døfødt. Om det er i kombinasjon med CPH eller ikke vet jeg desverre ikke, men PIA hadde for noen år siden veldig konkrete planer om å betjene OSL gjennom Nord Amerika ruter. Både Toronto og Houston ble presentert, med lunken mottakelse fra eventuelt potensielle kunder. Også Leeds ble vurdert da de delte samme onsdag & lørdag rotasjon som OSL/CPH. Meg kjent så var dette på tapeten etter at QR og EK gikk inn med fult trykk fra CPH. Jeg vil tro at også utgangspunktet nå er noe redusert fra OSL med tilsvarende etablert konkurranse.

Last edited:

Er det noe nytt her? Ser de fortsatt er ute og flyr....

Espen

PIA vil nok fortsatt humpe fremover så lenge de ikke blir svartelistet av EU.

Og pakistanske myndigheter har tydeligvis bestemt seg for å legge ned PIA og starte et nytt Pakistan Airways .. Et selskap fra Midt-Østen skal være involvert .. nok et Ethad-prosjekt?

http://www.dailytimes.com.pk/national/01-Mar-2016/pia-out-pakistan-airways-spreads-wings-next-week

The federal government has finally decided to wind up Pakistan International Airlines (PIA) and a newly formed airline Pakistan Airways (PA) is propelling its wings to take off. This decision is likely to be announced officially next Monday or so, the Daily Times has learnt reliably.

According to sources, Prime Minister (PM) Nawaz Sharif has convened a high level meeting in Islamabad, which was attended by his close aides.

The sources revealed that it was decided in the meeting that the PIA would seize to be the national flag carrier and replaced with Pakistan Airways

Vet ikke hvordan det går, men de er eplekjekke nok til å starte dette (Skyliner):

PIA Premier, the luxury air service of Pakistan International Airlines, gives the national flag carrier a major facelift.

4RALN.jpg

Ser at PIA la inn ordre på 8 Boeing 787-9 dreamlinere for et par dager siden.

Ser at PIA la inn ordre på 8 Boeing 787-9 dreamlinere for et par dager siden.

Den er vel så vel så godt som klar, selv om den ikke endelig er bekreftet av Boeing. Det er også konvertering av den eksisterende ordren på 5 777-300ER

Dagbladet skriver idag "Pakistan International Airlines flyr direkte hele året fra Oslo til Islamabad og Lahore. "

Jeg har prøvd finne disse rutene og finner dem ikke noe sted. Er dette utdatert info?

PK772 kommer til OSL via CPH og flyr til ISB. Senest i går

Sent from my iPhone using Tapatalk

Dagbladet skriver idag "Pakistan International Airlines flyr direkte hele året fra Oslo til Islamabad og Lahore. "

Jeg har prøvd finne disse rutene og finner dem ikke noe sted. Er dette utdatert info?

Du finner ikke disse på online reisebyrå. Må ta kontakt med PIA direkte pr tlf eller kontoret dems i Sweigaardsgate i Oslo. Er mulig ticket eller andre fysiske reisebyrå kan ordne det også

Du finner ikke disse på online reisebyrå. Må ta kontakt med PIA direkte pr tlf eller kontoret dems i Sweigaardsgate i Oslo. Er mulig ticket eller andre fysiske reisebyrå kan ordne det også
Man finner dette heller ikke på websidene til PIA hvor OSL ikke er med som destinasjon i det hele tatt.

Og så har man http://www.pakistanairlines.no/
Med "Den 6. April 2011 skrev vi på vår nettside, at vårt mål er å få folk tilbake til PIA som har blitt dyttet vekk fordi de syntes PIA var altfor komplisert, grunnet mangelful informasjon o.l."

Og "Online booking kommer snart!"

Får ikke så veldig lyst til å booke hos dem.

Man finner dette heller ikke på websidene til PIA hvor OSL ikke er med som destinasjon i det hele tatt.

Du kan fly Turkish OSL-IST-ISB/LHE for under 5000 NOK i Economy.

Du kan fly Turkish OSL-IST-ISB/LHE for under 5000 NOK i Economy.

Joda, får Turkish for godt under det, men tenkte at ankomst 04:40 og avgang hjem 06:10 betød en slitt slitsom helgetur. Ja,har blitt mer bedagelig.

Lurte på tidene og prisene for PIA.

Joda, får Turkish for godt under det, men tenkte at ankomst 04:40 og avgang hjem 06:10 betød en slitt slitsom helgetur. Ja,har blitt mer bedagelig.

Lurte på tidene og prisene for PIA.

PIA flyr på onsdager og lørdager, så det er vel enda mindre praktisk mtp. helgetur. I tillegg flyr de til Islamabad den ene dagen, og Lahore den andre.

http://www.piac.com.pk/schedule/display_abc.asp?date=7:33:24 PM

(Velg evt. "weekly schedule" og "Oslo" i menyen til venstre)

Og så har man http://www.pakistanairlines.no/
Med "Den 6. April 2011 skrev vi på vår nettside, at vårt mål er å få folk tilbake til PIA som har blitt dyttet vekk fordi de syntes PIA var altfor komplisert, grunnet mangelful informasjon o.l."

Og "Online booking kommer snart!"

Må jeg have lov at spørge hvad æren skyldes du ska besøge Pakistan, ikke så tit europæerer tager der ned :D, men jeg er enig. PK er noget lort for at sige det ligeud mig og min familie har boykottet den i snart 15 år ikke fløjet med dem.

Jeg flyver TK eller QR. Problemer er bare som du selv påpeger dårlige tidspunkter ME3 samt TK går tidligt om morgenen og ankommer der i ISB.

Fra CPH har vi QR night bank med aften flyveren hvor du lander om morgenen kl 8 og kan afgå kl 9 ca fra ISlamabad, men det tror jeg ikkeer muligt fra OSL da i kun har en daglig QR ?..

ellers er der sikkert EY/AB via DUS/TXL men samme dårlige tider i Islo midt om natten/tidlig morgen...

Back