Originally posted by TOS
Originally posted by rotmo
Og hvem i helvete skal ha interesse av dette i norge ???
Osama Bin Laden... ja kanskje under tvil... han satser vel på andre markeder enn flyplassen på leknes om han skal først finne på faenskap..... eller ???????!????
Hvorfor tror du de som krasjet flyene inn i WTC og Pentagon sjekket inn for sine flygninger på små lokale flyplasser i USA....?
Originally posted by F35Landing
Å kalle Boston Logan for en liten lokal flyplass blir vel i beste fall korrekt kun i USA. Var det ikke her Atta og co. sjekket inn? Eller var det de som sjekket inn i Portland Maine eller noe sånt?
Originally posted by Cedlind
rotmo: som poengtert tidligere, WTC-pilotene sjekket inn på småflyplasser - OG, ikke glem, som nevnt, "øksemannen"
til moderatorene: lurer på om vi ikke har et lite troll her... *hint*
Å kalle Boston Logan for en liten lokal flyplass blir vel i beste fall korrekt kun i USA. Var det ikke her Atta og co. sjekket inn? Eller var det de som sjekket inn i Portland Maine eller noe sånt?
Originally posted by TOS
jeg synes å huske at alle disse terroristene sjekket inn på mindre flyplasser, men at de fløy ut via bl.a. BOS. Det er mulig jeg husker helt feil her. Slik jeg husker det så sjekket Atta & co inn på Portland Maine. Det er mulig at flyplassen ikke akkurat er liten med ca 1,5 millioner passasjerer, men det ble iallefall fremstilt som en liten lokalflyplass.....
jeg synes å huske at alle disse terroristene sjekket inn på mindre flyplasser, men at de fløy ut via bl.a. BOS. Det er mulig jeg husker helt feil her. Slik jeg husker det så sjekket Atta & co inn på Portland Maine.
men dette begynner mer og mer å ligne få fanatisme.....
Jeg er advokat av yrke, og har måtte forsvare det meste ordinære mennesker her til lands..
Mr. Celind, hvis du av mening mener bokstavlig at dette forumet bør sensureres... så ber jeg deg leses norges lover att enn gang....
jeg synes å huske at alle disse terroristene sjekket inn på mindre flyplasser, men at de fløy ut via bl.a. BOS. Det er mulig jeg husker helt feil her. Slik jeg husker det så sjekket Atta & co inn på Portland Maine.
Ja da husker vi vel liktHvis de da unngikk ytterligere sikkerhetskontroll i Boston så hadde nok dette noe for seg ja.
Jeg er med på tanken at hovedårsaken til at crew også skal sjekkes er for å slå fast at det faktisk er vedkommende på ID-kortet som går igjennom slusa.
Men all den tid dette som regel drukner i neglefiler, væske og stålplater i sko så tror jeg vi er like langt. Vi har klart å lure oss selv til å tro at alt er blitt sikrere, men ikke noe mer. Jeg er gladelig med på tiltak som fremmer sikkerheten, men dette blir litt for mye spill og litt for lite virkningsfullt.
Mr. Celind, hvis du av mening mener bokstavlig at dette forumet bør sensureres... så ber jeg deg leses norges lover att enn gang....
Originally posted by LN-MOW
Lag et hull - og de vil finne det. Og finner de et hull - saa kan det godt hende de bruker det. Det er avdekket terrorceller i Skandinavia - tror du ikke at det finnes fler? Og det er mange andre terrorgrupper enn Al Quaida der ute ...
Originally posted by ph-ndr
Men det som er litt av problemet med denne mentaliteten er jo akkurat det som kjennetegner amerikanske tilstander. Skal vi stoppe med streng sikkerhet på Fagernes, Svolvær og Røst, eller skal vi også sørge for at vi får Norske kopier av følgende tiltak:
- jevnlig bruk av væpnede vakter ombord, a la Federal Air Marshalls?
- selge forhånds-godkjenninger av reisende og bryte ned personvernet (Clear Flight, IRIS og andre)?
- følge opp TSA sin ide om å trene lavlønte vakter i å se etter skjulte hint i folks oppførsel? (behavioral detection)
Nei det har jeg ikke snakket noe om ... og det er heller ikke det denne traaden handler om. Men saa lenge man feeder inntil stoerre trafikksystemer, maa man ogsaa ha godkjent sikkerhetssystem i plass paa smaaflyplassene. Eller mener du at det er OK aa reise med pistol hvis man starter reisen paa en kortbaneflyplass??
For a komme tilbake til temaet - det er pilotuniformer og ID'er paa aavveie - ingen av delene er heller noen heksekunst aa lage .. det er ingen ID-verifikasjonssystemer som kan verifisere om vi har aa gjoere med en ekte eller falsk pilot .. ergo maa -- og dette er i traad med internasjonale bestemmelser -- man foreta kontroll av disse. Nettopp fordi man er en del av et sterilt system som lar deg reise hele veien til Sydney, Johannesburg eller Los Angeles uten flere kontroller naar du foerst er sjekket ...
Det har ingenting aa gjoere med aa vaere paranoid. Det er snakk om aa holde et sterilt system tett.
For a komme tilbake til temaet - det er pilotuniformer og ID'er paa aavveie - ingen av delene er heller noen heksekunst aa lage .. det er ingen ID-verifikasjonssystemer som kan verifisere om vi har aa gjoere med en ekte eller falsk pilot .. ergo maa -- og dette er i traad med internasjonale bestemmelser -- man foreta kontroll av disse. Nettopp fordi man er en del av et sterilt system som lar deg reise hele veien til Sydney, Johannesburg eller Los Angeles uten flere kontroller naar du foerst er sjekket ...
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.