Det nye Germanwings

Ser ut som det kan bli et kinder egg på meg til sommeren da
Har følgende reiserute
13 juli OSL- DUS- AGP
27 juli AGP- MUC- OSL
Stekningen OSL- DUS blir betjent av Eurowings, noen som aner om Germanwings skal inn på den ruten også?
 
Undrer mig over, at Lufthansa ikke rebrander selskabet til noget et Lufthansa-brand (f.eks. Lufthansa Direct). De overtager Lufthansa-ruter, som også er rettet mod erhvervslivet, så kan ikke se idéen i to brands.
 
Kan ikke umiddelbart se det noget sted, men vil man kunne lave interlining med "rigtige" LH flyvninger", altså gennemgående bagage og en Germanwings strækning i en gennemgående billet?
 
Germanwings er jo et ganske bra innarbeidet navn i Tyskland og jeg vil tro at Lufthansa pilotene vil reagere om det står noe med Lufthansa på flyene.
 
Ser ut som det kan bli et kinder egg på meg til sommeren da
Har følgende reiserute
13 juli OSL- DUS- AGP
27 juli AGP- MUC- OSL
Stekningen OSL- DUS blir betjent av Eurowings, noen som aner om Germanwings skal inn på den ruten også?

Kort sagt skal alle ruter som ikke går fra MUC/FRA bli Germanwings, så ja

Kan ikke umiddelbart se det noget sted, men vil man kunne lave interlining med "rigtige" LH flyvninger", altså gennemgående bagage og en Germanwings strækning i en gennemgående billet?

Jeg har forstått det blir med interlining



Ellers så får de nye farger på flyene sine. Grunnfargene blir likt som LH, men de får annen hale og logo

http://www.youtube.com/watch?v=wfly...EK8-18BNI65_N9T8EK8-3X61CA2_NBCVY7L-163317B4&
 
Hvordan er egentlig status på dette prosjektet? Har Lufthansa overført noen fly til Germanwings ennå?

Litt snoking på Wikipedia og i bookingsystemet tyder på at Hamburg og Tegel skiftes over på Germanwings-produksjon i løpet av høsten og vinteren - da med 4U-flightnummer. Finner foreløpig ingenting om Düsseldorf.
 
Står litt om tidsplanen i denne analysen fra Capa

http://centreforaviation.com/analys...a-strong-position-to-find-new-partners-114697
He also provided a more detailed time line for the transfer, which has started in Hamburg and will progress to Berlin and Düsseldorf(see chart below) at the overall rate of two aircraft per month. Stuttgart is already served by Germanwings.

I tillegg til det som var Germanwings, er det bare Stuttgartbasen som er overført, mens Berlin begynner fra oktober og Hamburg fra desember. Dusseldorf er planlagt begynne overføringen fra Q2 2014
Rushet begynner i oktober med to fly per måned fra Lufthansa til Germanwings
 
Fikk opp en pop-up ifra Germanwings og der ser det ut som de flyr BGO-HAM lørdager og søndager ifra 26.April
 
Ser ut som flighten har fått Germanwings flightnummer i stede for Lufthansa, men står fortsatt som operated by Eurowings slik den har vært så langt.

Et ledd i Lufthansa sin "outsourcing" av ruter som ikke går via Frankfurt og München?
 
Det meste av produksjonen i Düsseldorf flyttes over til Germanwings 30. mars 2014. Enkelte ruter beholdes av Lufthansa inntil videre, f.eks. London, Paris og Málaga(?!).

Ser ut som Germanwings blir værende utfor Star Alliance, slik at poeng og status bare gjelder for medlemmer av Miles & More - på samme måte som Widerøe og Eurobonus, samt SilkAir og Krisflyer.

Eurowings skal fly CRJ900 på vegne av Germanwings, og blir dermed et slags Germanwings Regional. Det betyr at Cityline vil stå igjen med det meste av produksjonen til Lufthansa Regional. Unntak er rutene som flys av Air Dolomiti, primært MUC-Italia.
 
Det meste av produksjonen i Düsseldorf flyttes over til Germanwings 30. mars 2014. Enkelte ruter beholdes av Lufthansa inntil videre, f.eks. London, Paris og Málaga(?!).

Ser ut som Germanwings blir værende utfor Star Alliance, slik at poeng og status bare gjelder for medlemmer av Miles & More - på samme måte som Widerøe og Eurobonus, samt SilkAir og Krisflyer.

Eurowings skal fly CRJ900 på vegne av Germanwings, og blir dermed et slags Germanwings Regional. Det betyr at Cityline vil stå igjen med det meste av produksjonen til Lufthansa Regional. Unntak er rutene som flys av Air Dolomiti, primært MUC-Italia.

Det spekuleres relativ apent hvor lenge de CRJ900 far leve i den nye Germanwings. LH parkerer sin CRJ700 flate i 2013/2014 og de trenger en erstatter til disse fly. Det skal eksistere noen szenario's hvor en stor antall EW CRJ900 blir flytted til FRA...
 
Back
Top