Det er søndag og på tide med et lite quz

Re: Det er søndag og på tide med et lite quz

Det var gutten sin Someone - rwy 27 Buitenveldertbaan AMS er riktig.

Og så var det siste bilde, både du Someone og ph-ndr bør kunne den ;)

Da er det nok EDI på den siste.......og hvor er det skottske flagget?

Var ph-ndr i Edinburgh? Næææi

Nei, han menget seg med rampen fra Vestkysten hvis jeg ikke husker feil:p

hmmm da gjenstår kun PIK og GLA av relevante kandidater (med mindre du er sleip og har vært i Inverness).....PIK har jeg vært på med ble sveiseblind at det knallgule interiøret så husker derfor ikke hvordan det så ut der bortsett fra terminal var et lagerskur, men utifra bildet og hva jeg tror rettningen er på banen så skyter jeg fra hofta og sier GLA

Jeg er enig med Someone, bilde nr 10 er Glasgow, det stemmer med elven, med stripene et stykke innpaa banen.....og for ordens skyld LN-MOW og jeg har ogsaa reist mye inn og ut fra Glasgow...Software var noekkel ordet for vaar interesse i Glasgow.....

Du kan være GLA for det Someone :colgate:

Har spesielt gode minner fra en tur/retur til GLA - med DC-9-Sport (-21) foran gardinen med porselen, krystall, sølvebestikk og linservietter før og etter påske i 1990 (turen bort var forøvrig på samme dag som Scandinavian Star la ut på sin dødstur). Fra GLA til St. Andrew's bus station i Edinburgh ble det med buss og forunderlig nok for en nordmann var det på den tiden tillatt å røyke på bussen. Resten av påsken gikk med til pub-to-pub-crawl rundt Grassmarket, destillery-besøk i Speyside, besøke de indre øyene i vest, lete etter Nessie, se etter spøkelser, slå søsteren på 18-hulls putting green, være innom alle museumene fra the Castle og ned hele Royal Mile ....og mye mye mer.

Og denne Buldretve.. hvadetnåvar skal være kjent av de fleste nordmenn??? :wow:

Stort sett der man lander når man tar av fra jordet i nærheten av der du bor ;)

Dette var visst litt i vanskeligste laget. Selv LN-KGL måtte ha en telefonkonferanse med hint før han klarte det. :colgate: Alle bildene eller tilsvarende er forøvrig publisert i Airways i forbindelse med artikler - unntaket er Alta. Her følger noen kommentarer

07002.jpg

Short final i Alta fra LN-WFD. Flyet kom fra Vadsø og Båtsfjord. Dette var siste Twin Otteren Widerøe opererte og bildet er fra mars 2000.

07096.jpg

Avgang fra Torp i en KLM CityHopper Fokker 70

07124.jpg

Og her lander samme KLC F70 etter å ha startet innflygingen over
Eelde for en Eelde Alpha approach fra FL260. Det morsomme med denne innflygingen er at man ser både Aviodrome og huset til svigers ;)

07291.jpg

Avgang på Palma de Mallorcas bane 24R som DK858 med call sign Viking en DC-10-10 på veg til Gardermoen. Tro meg: Været var dårligere nord for alpene.

07397.jpg

BA1695 ERJ145 venter på klarering mens en KLM 737 letter.

07434.jpg

Samme flight på innflyging til bane 24R på Manchester. 24L er enda ikke tatt i bruk, men nomenklaturet er oppdatert.

07466.jpg

Her er det JE502 som er i ferd med å ta av i retning vest for en Wallasey 2T SID fra Liverpool. Maskinen er en ATP.

07553.jpg

The Airport - Isle of Man som de kaller seg. Dette er gamle HMS Urley (Manx for ørn) som Ronaldsway ble kalt av Royal Navy i sin tid. Tårnet var faktisk et originalt RN tårn.

07685.jpg

Marker på Barra. Det er like før Twin Otteren lander fra Benbecula.

07768.jpg

Samme Twin Otter på innflyging til Glasgow. Denne trodde jeg skulle være vanskeligst...

07798.jpg

Her har vi Aberdeen sett fra LN-WFE på veg til Sola.

Etterhvert som jeg finner andre pussige ting vil jeg komme tilbake med mer av samme.

Jeg haaper paa flere slike, dette er graadig morro

Stort sett der man lander når man tar av fra jordet i nærheten av der du bor ;)

Jeg har tatt av fra jordet noen ganger, men flyet har alltid landet på andre plasser! Men artig er'e lell med flyrelaterte kvisser! :D

Back