Det er krise i BA (også)

  • Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date
Re: Det er krise i BA (også)

5 i kabin er standard på BA A319. 2 stykk i Club og 3 i økonomi. Så der kan de helt klart sparer veldig store beløp. Om de tør.....

Der tar du feil. Fire CC er standard på en A319. Dersom configen i CE er over 20 seter, er det fagforeningsregler som sier at de skal være fem CC, altså to foran og tre bak.
 
Re: Det er krise i BA (også)

British Airways sliter tungt

Flyselskapet British Airways gikk på en kjempesmell i regnskapsmessig første kvartal.

British Airways fikk et nettoresultat på -106 millioner pund, sammenlignet med 27 millioner pund samme periode året før.

Det opplyses i kvartalsrapporten fra selskapet fredag.

I en sammenstilling foretatt av Bloomberg News var det ventet et nettoresultat på -95 millioner pund.

Omsetningen ble 1,98 milliarder pund i perioden (2,26), mens driftsresultatet utgjorde -94 millioner pund (35). EBITDAR var 118 millioner pund (253)

http://www.dn.no/forsiden/utenriks/article1714400.ece
 
Re: Det er krise i BA (også)

Flere dårlige nyheter fra BA...

  • Customers travelling in World Traveller on flights to and from the Americas* (except Brazil) will have a free allowance of one bag weighing no more than 23kgs. This means that the World Traveller allowance will be the same for the majority of British Airways routes
  • World Traveller customers travelling to and from Brazil, Kenya, Ghana, Nigeria and on through-checked journeys between India and the USA, Canada and Bermuda will retain a two-bag free allowance of up to 23kgs per bag
  • Gold and Silver Executive Club cardholders will be entitled to two pieces of luggage on all routes when they travel in World Traveller, Euro Traveller and Domestic
  • There will be a reduction in charges for the first bag in excess of the free allowance on longhaul

Blir også endringer på innsjekket sportsutstyr:

  • Sporting equipment will be included as part of your free checked baggage allowance.
  • If the number of bags exceed your free allowance you will be charged the excess baggage rate for each extra bag.
  • The heavy bag charge £30 ($50) will apply to all bags more than 23kg (51lbs) and up to 32kg (70lbs).

http://www.britishairways.com/travel/new-baggage-policy/public/en_gb

Visstnok skal de spare 4,5 mill. GPB på reduserte fuel-kostnader på disse tiltakene, men om de da har regnet med at folk kanskje da velger noen andre å reise med vites ikke :8:
 
Re: Det er krise i BA (også)

Jeg trodde kvoten på 2x23 kilo til og fra USA var en slags internasjonal regel? eller tar jeg feil nå?
 
Re: Det er krise i BA (også)

USA + en del andre land. Derfor forblir regelen den sammen, men slutt paa gratis sportsutstyr i tillegg.

Ser ut som Lufthansa er det selskapet som klarte seg best igjennom denne stormen. Det som er gode nyheter er at bookingene er opp i hoest, vinter i forhold til i vaar, de daarlige nyhetene er at premium travel er i kjellern
 
Re: Det er krise i BA (også)

USA + en del andre land. Derfor forblir regelen den sammen, men slutt paa gratis sportsutstyr i tillegg.

Les en gang til:

Customers travelling in World Traveller on flights to and from the Americas* (except Brazil) will have a free allowance of one bag weighing no more than 23kgs. This means that the World Traveller allowance will be the same for the majority of British Airways routes
Hvilket betyr, at om man flyr BA fra Europa til USA i økonomi, kan man sjekke inn ett kolli, på 23 kilo. Der trodde jeg at alle "måtte" tilby to, pga. denne regelen.

En fordel her dog, er at sølv- og gullkunder nå kan sjekke inn to kolli når de flyr økonomi, også på kortruter. Såvidt jeg vet, har det vært maks ett kolli her før.
 
Re: Det er krise i BA (også)

Tror heller du skal lese en gang til. Americas = Nord og soeramerika

World Traveller customers travelling to and from Brazil, Kenya, Ghana, Nigeria and on through-checked journeys between India and the USA, Canada and Bermuda will retain a two-bag free allowance of up to 23kgs per bag
 
Re: Det er krise i BA (også)

Tror heller du skal lese en gang til. Americas = Nord og soeramerika

and on through-checked journeys between India and the USA, Canada and Bermuda will retain a two-bag free allowance of up to 23kgs per bag
Den tolker jeg til at det kun gjelder for kunder mellom India og USA (samt Canada og Bermuda).
 
Re: Det er krise i BA (også)

Tror Martin har rett, ellers er det min manglende liten-skrift-UK-English-tolkning det står på?
På weben står det:
Allowances for UK Domestic, European and all international routes (excluding Brazil, Ghana, Kenya, Nigeria and direct connections between India and USA, Bermuda and Canada)
Tolker det dithen at hvis man har gjennomgående India til USA, Bermuda eller Canada så er man excluded?

Videre står det:
Allowances for Brazil, Ghana, Kenya, Nigeria and direct connections between India and USA, Bermuda and Canada
 
Re: Det er krise i BA (også)

Legg forøvrig merke til at det gjelder flighter som er både fløyet og booket etter 7/10. Så om man f.eks. booker sommerferien 2010 til USA med BA i WT (og ikke har status) før den 7/10, så får man allikevel med seg to kolli om man reiser i Juli neste år. Booker man den samme reisen dagen etter, får man kun ett kolli.

Jeg mener forøvrig det står ganske tydelig, at det kun gjelder fra India til USA..
 
Re: Det er krise i BA (også)

Hvorfor i all verden lar BA passasjerer som reiser fra/mellom akkurat disse destinasjonene ha med seg to kolli?
 
Last edited:
Re: Det er krise i BA (også)

Hvorfor i all verden lar BA passasjerer som reiser fra/mellom akkurat disse landene ha med seg to kolli?

Visstnok pga. stor konkurranse på akkurat dette markedet, med andre selskaper som har veldig rause kvoter.

Det de tydeligvis ikke har skjønt, er at de fortsatt konkurrerer med andre selskaper på f.eks. UK-USA som gir dobbelt så rause kvoter :rolleyes:

Er forøvrig en lang tråd om emnet på Flyertalk: http://www.flyertalk.com/forum/brit...ggage-policy-change-now-1-piece-americas.html
 
Back
Top