Klokken har bikket midnatt her i Queenstown NZ, dermed har det blitt tirsdag, selv om de fleste på forumet bare så vidt har kommet halvveis i mandagen. Etter søndagens tur på kuperte veier, med ekspressbusser hit til Queenstown, ble mandagen tilbrakt som turist. Vi tok først en tur med Earnslow. Tyske Loyds skipsregisters eneste fartøy oppført med kullfyring som drivstoff. Også det eldste kullfyrte skip på den sørlige halvkule, bygget i 1912 som det er. Deretter en tur i Kiwi Park, der det er en rekke endemiske fugler + ett par innvandret fra Australia, vi fikk sett to Kiwi fugler på meget kort avstand (20cm) En kea pappegøye satte seg på skulderen min og ble sittende der i 3-4min og vi så Tuatara, en slags øgle/firfisle på ca 30cm som ikke er beslektet med noe nålevende vesen på kloden. Den er mer i slekt med dinosaurer. Deretter tok vi gondolbanen opp til toppen og så på utsikten en times tid før vi returnerte til sentrum. Middag ble nytt på KFC før vi tok rutebussen tilbake til Air BnB leiligheten vi bor i. Om noen timer skal vi ta rutebussen ca 15min til flyplassen for å fly Qantas QF178 til MEL. En av verdens sydligste internasjonale flyruter. ZQN, som ligger rett sør for den 45te breddegrad er den sydligste flyplassen der mer enn 3 flyselskap flyr internasjonale ruter og som har internasjonale ruter til mer en 3 flyplasser. Bare flighten fra SCL ankommer MEL fra lenger sør. Det var oppholdsvær i hele dag, etter 5 dager med regn. Etter hvert tittet også solen frem men bare ca 15 grader. Det skal være 18 grader når vi tar av og det skal være 44 når vi lander i MEL melder yr, så vi gru-gleder oss til "varmen"
Ha en fortsatt fin dag uansett temperatur.
Ha en fortsatt fin dag uansett temperatur.