• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default Det er allerede Tirsdag, helgen nærmer seg...

Futura

ScanFlyer Gold
Klokken har bikket midnatt her i Queenstown NZ, dermed har det blitt tirsdag, selv om de fleste på forumet bare så vidt har kommet halvveis i mandagen. Etter søndagens tur på kuperte veier, med ekspressbusser hit til Queenstown, ble mandagen tilbrakt som turist. Vi tok først en tur med Earnslow. Tyske Loyds skipsregisters eneste fartøy oppført med kullfyring som drivstoff. Også det eldste kullfyrte skip på den sørlige halvkule, bygget i 1912 som det er. Deretter en tur i Kiwi Park, der det er en rekke endemiske fugler + ett par innvandret fra Australia, vi fikk sett to Kiwi fugler på meget kort avstand (20cm) En kea pappegøye satte seg på skulderen min og ble sittende der i 3-4min og vi så Tuatara, en slags øgle/firfisle på ca 30cm som ikke er beslektet med noe nålevende vesen på kloden. Den er mer i slekt med dinosaurer. Deretter tok vi gondolbanen opp til toppen og så på utsikten en times tid før vi returnerte til sentrum. Middag ble nytt på KFC før vi tok rutebussen tilbake til Air BnB leiligheten vi bor i. Om noen timer skal vi ta rutebussen ca 15min til flyplassen for å fly Qantas QF178 til MEL. En av verdens sydligste internasjonale flyruter. ZQN, som ligger rett sør for den 45te breddegrad er den sydligste flyplassen der mer enn 3 flyselskap flyr internasjonale ruter og som har internasjonale ruter til mer en 3 flyplasser. Bare flighten fra SCL ankommer MEL fra lenger sør. Det var oppholdsvær i hele dag, etter 5 dager med regn. Etter hvert tittet også solen frem men bare ca 15 grader. Det skal være 18 grader når vi tar av og det skal være 44 når vi lander i MEL melder yr, så vi gru-gleder oss til "varmen"
Ha en fortsatt fin dag uansett temperatur.

Ikke ofte at post nr. 2 kommer over et halvt døgn senere enn post nr. 1. Nå er det morgen på Ris og jeg er snart klar for en tur til toppen av byen. Full dag og litt til…men da er det godt bygge energi med vaffelkjeks til kaffen.

Mornings fra L1. Litt kaffe før det skal kontoreres. Så er det kjøret med barn som skal på treninger i kveld. Ha en fin dag.

Hola fra kontoret. Litt rusten etter en meget hyggelig aften med innfløyet venn. Tenk at Oslo kan være så herlig på en mandag i januar. Nå er det møter med Singapore og satser på litt norsk tid hjem i dag.

God morgen fra kulden. Trodde jeg var back on track i går ettermdidag, men fortsatt noe som henger her merker jeg så ingen morgentrim. Planen er forledremøte med påfølgende avreise til Gardermoen og trønderhovedstaden.

God morgen fra SK336 på vei til TRD. Det er bra med is på turbinbladene etter forrige landing. Det har nå tatt 20m å bli ferdig med babord motor så vi blir nok forsinket. Arbeidsmøte i Trondheim, hjem i kveld.

Morn fra Tønsberg. Litt sent i gang, da vekkerklokkene forsov seg begge to, men ingen krise. Det jobbes og drikkes espresso, ganske likt som i går egentlig.

Ellers mener jeg at man har diskutert tidspunktet på "God morgen"-trådene, og at man kanskje gjerne venter til man er passert midnatt sånn ca her i fedrelandet?
#GrettenUngGubbe

God Morgon, det är tisdag?

Solen skiner och det blev en iskall spatsertur till kontoret. Några möten skall man igenom innan dagen är över och däremellan kanske det finns tid till lite jobb också. Ha en fantastisk dag!

Trøtt morgen fra Lillestrøm. I natt fikk jeg litt snu-døgnet problemer og lå mesteparten våken før jeg skulle tidlig opp og ha Teams med Asia... hvilket ble avlyst 4 minutter på overtid.

På den andre siden kom jeg meg da opp. Det er jo noe. Nå bærer det inn til bortekontoret og flere møter. Før jeg skal hjem, spise middag og så ha mer Zoom med USA

Ha en best tirsdag!

God formiddag fra Groruddalen. Full rulle på kontoret i dag før man skal sette kursen mot Sola i kveld. Bambusjet og overnatting på strandhotellet. Så blir det ut i provinsen et par dager og kanskje en middag i Stavanger i morgen. Ha en finfin tirsdag🙂

Morn fra Kristiansund. Her er det veldig kalt, og nok fuktighet til at vi har fått ganske så polerte veier i løpet av natten. Vurderer å bytte ut dagens kjøretøy med en mer analog skapning som har en knapp hvor man kan velge PSM off :)

God tirsdag fra Longyearbyen. Litt irriterende at jeg klarte å herpe glidelåsen på jakka mi i går. Hele sømmen og greier. Men den har vært litt på siste verset en stund. Da var gode råd veldig dyre og en ny jakke ble spontant kjøpt inn. Altfor dyr jakke etter min smak men den er god i kulda iallefall. Nå henger jeg i lobbyen på hotellet i påvente av pickup til hundesledetur. Longyearbyen har jo flest sportsbutikker og puber pr capita i Norge vil jeg tro.

God morgen fra Sosua. Sola er kommet opp og det er snart tiden for morgenturen. Tempen er behagelige 26 grader

God eftan fra Skaun!

Pliktene i forhold til politisk utvalg er gjennomført, og nå er man plassert foran varmovn hjemme igjen. Var -19.5 i dag tidlig, nå er det lunkne -16 utenfor her... Og her bor vi da... Helt knølete selvsagt, lurer hver dag på hvorfor. :)

I morgen går turen til tigerstaden og Hobo, klar for årsmøte og generalforsamling. Ingen vits i å ta med shortsen til Oslo heller har jeg en fornemmelse av?

Varme tanker sendes.

Kim

Goo'morgen fra Lima. Klokken har passeret 7.47(lokal tid), som vi jo ved er dagens bedste tid.

Her står den pp lidt lektielæsning, efter en weekend med sygdom. God dag til alle der ude :-)🇵🇪❤️

G'morgen fra det semitropiske, hvor måler'n viser 9 kalde - som er årsbeste/verste, alt ettersom man ser det .. og for å gni det inn synger Kirsti Sparboe om Vinter og sne på radioen ...
Pelsdotten synes turen rundt golfbanen var strålende, dog.

Men kaffen er varm og et par pastries bringer blosukkeret opp på trivselsnivået. Forøvrig var det i går 16 år siden jeg klappet en Dreamliner for første gang ... 😎

1769519848702.webp

God ettermiddag

Treg start på dagen da viljen til å samarbeide med kuldegrader er fraværende. Så formiddag ble halv desperat foran PC’en og finne en rømningsvei. KRK var aktuell pga hyggelige priser inntil eg sjekket YR som meldte om -20 til helgen.

Så nå landet jeg på en kaldere kveld i Oslo og avreise med TAP til LIS i morgen. Blir nok noe frysevæske (vodka) i kveld for unngå at vannet i knærene fryser til is. Det er så upraktisk å ikke kunne bevege seg.

Hehe nei heller ikke her på 78 grader nord var det noe vits i å ta med shorts nei. Var jo deilige minus 15 i sted da vi dro med på hundesleden. Men lufta ble jo ganske rå når man gikk utover på fjorden. Uansett så kjennes jo minus 15 her mye varmere ut enn minus 15 i Oslo. Men jeg tror ikke jeg er noen fremtidig Robert Sørlie og deltaker i Iditarod haha, jeg tror man skal være litt gal i hodet for å drive på med sånt eller ja gå på ski til Sydpolen skal man vel også være litt smått syk i hodet for å gjøre. Men godt det er noen av dem, i dag er jo dette enklere enn da Roald Amundsen holdte på, både utstyr og teknologi etc har jo blitt ekstremt mye bedre. Roald Amundsen kan ikke ha hatt det enkelt tror jeg.

Back