Det ble visst vinter...

Turtle

ScanFlyer Silver
Her er noen bilder fra den siste tidens aktiviteter...Før jul stod en tur til Wien på programmet og der finnes en del av disse.
1DSC01790.jpg


Vi ankom ganske så tidlig så det ble en del venting mens andre kunne komme seg hjemover.
1DSC01793.jpg


Når vi så kom avgårde var det nok en gang travelt i tysk luftrom. Her tar vi innpå en easyJet A319 2000 ft høyere. De pusler jo avgårde i M.76.
1DSC01800.jpg


Så kom en BA A320 tror jeg det var i mellomrommet mellom oss og EZY i motsatt retning og dermed 1000 ft høyere enn oss.
1DSC01802.jpg


En av de siste turene før jul ble til Warsawa i mørket.
1DSC01816.jpg


Så skulle en hjem til jul og siden BA cabin crew ikke streiket skulle en tro at det ikke skulle bli problemer, men snøen kom nå i stedet både på Gatwick og i Amsterdam. 3 timers forsinkelse fra Gatwick med denne gamle traveren og dermed en natt i terminalen i Amsterdam.
1DSC01825.jpg


Tilbake andre veien 2. juledag var det hvitt i Norge men der er en nå heldigvis noe mer vant til slikt så kun 30min forsinkelse.
1DSC01855.jpg


Rakk akkurat planlagt fly fra Amsterdam til Gatwick og det ble parkering på satellitt-terminalen. Derfra går det over broen til North Terminal hvor de som måtte føle for det kan få fugleperspektiv over parkeringsplassen.
1DSC01858.jpg


Nyttårsaften ble en tur til Bucharest med nesten fullmåne som kommer opp foran oss mens solen går ned bak oss.
1DSC01869.jpg


Et par timer før midnatt var det en heller våt opplevelse for de som skulle feire.
1DSC01876.jpg


Fra vått til en heller frossen shamrock i Vilnius som ser ut til å være en populær destinasjon for eldre B737.
1DSC01897.jpg


Tidlig morgen på Gatwick hvor en lurer på om der blir noen flyging. Dette er den natten 15 fly tilbragte natten på taxebanene da de ikke klarte å rydde parkeringplassene. Vi kom nå avgårde som et av en håndfull fly men strandet i Malaga siden Gatwick stengte igjen til utpå kvelden og aksepterte kun 6 ankomster i timen. Vi kom tilbake kun 14 timer forsinket.:rolleyes:
1DSC01905.jpg


Etter snø kom mildvær, dis og low visibility procedures. Vi er nr. 6 ved J3 etter 2 easyJet, en kollega, 1 Flybe og BA.
1DSC01917.jpg


Ikke bare i mindre fly en kan fly mellom skylagene. Her er vi på vei inn til Zürich med fin utsikt mot Alpene.
1DSC01941.jpg


Det blir mye mørke på denne tiden og her sitter vi på A13 i München og venter på tur bak Lufthansa.
1DSC01946.jpg


Så en tur tilbake til en enda kaldere Vilnius men for denne krabaten er ikke kaldt vær helt ukjent.
1DSC01954.jpg


Heller ikke Malaga var det spesielt varmt siste gang jeg var der.
1DSC01956.jpg


Så noe helt annet...Endelig har Norwegian fått byttet ut reklamene på Gatwick med et mer passende fly!! På den forrige versjonen var det forsåvidt et flott sidebilde av en 738 men den godt synlige registreringen gjorde det hele ganske morsomt...NOB. Kanskje noe internt engelsk, men for de som ikke vet, er knob ikke kun dørhåndtak etc...:p
1DSC01950.jpg


Det var nå det jeg fant denne gang...håper det faller i smak!!

T
 
Nok en gang, veldig artig rapport, med fine kommentarer og opplysninger. Hva sier kollegene dine om denne stadige fotograferingen?
 
Hva sier kollegene dine om denne stadige fotograferingen?

Hehe, noen av dem tar også bilder av og til. En har til og med filmet innflyging til Malaga for sine barn...Så lenge at en vet når det er passende og at det ikke forstyrrer arbeidet er det ingen som bryr seg. Det skal nå sies at jeg kun er oppsatt med mobilkamera så der er ikke noe styr med linser og slikt dog en skulle ønske en hadde det av og til da:p

Hyggelig de falt i smak!!
 
Bildene dine faller alltid i smak. De er tatt fra et uvandt perspektiv, for oss som ikke jobber på flightdeck. Keep'em coming;)
 
stor wow-opplevelse hver gang, denne intet unntak! - wow! Tusen takk for at du deler din "himmelske" jobb! *ordspilltrommefanfare*
 
Fantastisk. Dette er en ekte motivator for oss som fortsatt venter på et jobbintervju :)

Hva slags kamera bruker du? Skulle gjerne hatt et cockpitvennlig kamera som ikke er så stort at man må ta det med på vekt- og balanseoppgaven!
 
Hva slags kamera bruker du? Skulle gjerne hatt et cockpitvennlig kamera som ikke er så stort at man må ta det med på vekt- og balanseoppgaven!

Min SE K850, m.a.o. mobiltlf-en, er det eneste kamera jeg har. Skulle en hatt noe annet vil kanskje disse nye kompakt zoom kameraene fungere, ihvertfall for møtende fly underveis. De slipper du nok å ta med i M&B beregningene siden de har en beskjeden størrelse og security vil sikkert ikke rynke altfor mye på nesen!!

T
 
Snow_removal.jpg


Dette med snø og engelskmenn er noe helt spesielt - for det første er utstyret så som så ;)
 
Back
Top