Det å stå på venteliste

blazius

ScanFlyer Silver
Medlem
Det å stå på venteliste

Har fast plass på en WF-avgang med fullflexbillett, og får ved web-innsjekk mulighet til å sette meg på venteliste til en tidligere avgang - noe som passer meg bra, og som jeg nesten sikkert rekker.

Er dette risikofritt? Beholder jeg plassen på den sene avgangen om jeg setter meg på venteliste? Avgangen jeg har fast plass på er utsolgt, så jeg vil nødig miste denne.

Om jeg setter meg opp på venteliste til den tidligere avgangen, får opprykk til fast plass men ikke møter i gate, vil jeg da miste plassen på det senere flyet?

Re: Det å stå på venteliste

Mitt råd - set deg opp på venteliste på den tidlegaste avgangen, og møt opp på den. Om du då ikkje kjem med har du framleis plassen din på det opprinnelege flyet.

Kvar har du bestilt biletten din?

Hos arbeidsgivers reisebyrå. Mener du at jeg bare bør sette meg på ventelisten om jeg er 100% sikker på at jeg kan møte på flyplassen til den avgangen? (Dette er de to siste avgangene på strekningen denne dagen, begge er utsolgt.)

Om reisebyrået er litt oppegåande seier dei frå til deg med det same du får plass på den tidlegaste avgangen.
Mi erfaring med reisebyrå er at dette skjer sjelden eller aldri. Mitt råd er at du ikkje set deg opp på venteliste med mindre du er 100% sikker på at du når den tidlegaste avgangen. evt ta kontakt med reisebyrået, og be dei sette deg på venteliste, og gi deg beskjed MED DET SAME dei evt får beskjed om at ventelista har blitt bekrefta.

kortversjonen: Stå på den seinaste avgangen, møt opp til den tidlegaste om du når det.

Her snakker jeg om å sette seg på venteliste ved innsjekk, ikke via reisebyrået.

OK - så jeg kan sette meg på venteliste til 18-flyet, og vil beholde plassen til 21-flyet selv om jeg ikke møter i gate kl 1740?

Det vil eg anta ja. Kva flyplass skal du reise frå?

Set deg opp på venteliste du, og om du ser at du ikkje når det - så ta kontakt med wf for å gi beskjed!

Back