Derfor er DY forsinket?

Ok, så det er derfor SK har 50 minutters flytid på alle sine reiser til BGO, mens DY har 55 min f.eks?

Dette er ikke flytid, det er blokktid. Tiden fra flyet releaser bremsene på gaten til det er tilbake på gate med bremsene på.
 
Dette er ikke flytid, det er blokktid. Tiden fra flyet releaser bremsene på gaten til det er tilbake på gate med bremsene på.

Er da fullstendig klar over at det ikke tar 55 min effektiv flytid fra TRD til OSL da, poenget her var at tiden fra punkt A til punkt B ikke er lik her!
 
Når DY har mer tid og dermed større slingringsmonn på noen av sine ruter enn SAS, så er det desto mindre imponerende at ikke punktligheten er bedre?
 
Når DY har mer tid og dermed større slingringsmonn på noen av sine ruter enn SAS, så er det desto mindre imponerende at ikke punktligheten er bedre?

Skedulert har SAS 25 min ground tid, DY 20 min, dvs t/r tiden er så og si den samme, men frekvensen på flyene er desto høyere hos DY enn hos SK. Husk dette gjelder stort sett korte innlandsruter som nevnt tidligere, og flyene som går f.eks OSL-BGO for DY, går gjerne 5-6 ganger T/R rett etter hverandre og ikke bakkestopp en stund som enkelte av SK sine ruter har.

Men beklager, skal ikke dra dette inn i en diskusjon om SK vs DY punktlighet OSL igjen, det har vi vært igjennom før. Det her handlet om EVE.

Ha en riktig fin helg alle forumister, da er det hyttetur som står på tapeten :drink
 
Skedulert har SAS 25 min ground tid, DY 20 min, dvs t/r tiden er så og si den samme, men frekvensen på flyene er desto høyere hos DY enn hos SK. Husk dette gjelder stort sett korte innlandsruter som nevnt tidligere, og flyene som går f.eks OSL-BGO for DY, går gjerne 5-6 ganger T/R rett etter hverandre og ikke bakkestopp en stund som enkelte av SK sine ruter har.

Men beklager, skal ikke dra dette inn i en diskusjon om SK vs DY punktlighet OSL igjen, det har vi vært igjennom før. Det her handlet om EVE.

Ha en riktig fin helg alle forumister, da er det hyttetur som står på tapeten :drink

Klinkende likegyldig. Punktlighet måles ikke på selskapenes turnaround. Det at SAS har 5 minutter kortere blokktid, gjør som andre sier DYs ontime prestasjon enda verre...
 
At DY har oppført lenger flytid skyldtes vel i hvert fall før i tiden også rett og slett at en 737-300 flyr saktere enn en 737 NG...?
 
At DY har oppført lenger flytid skyldtes vel i hvert fall før i tiden også rett og slett at en 737-300 flyr saktere enn en 737 NG...?

Det tenkte jeg også, men SK har vel også noen classic i drift. Jeg vet ikke om det er nevneverdig forskjell hastighet på -300 og -400/-500.
 
Back
Top