Når stormen rundt DY punktligheten stilner, vil ting gå tilbake til det "normale"..
Serviceair, Northport, Røros flyservice. same shit different wrapping. betaler du for drit får du drit. ikke noe vondt om de som jobber der. men blir litt håpløst når en til tider ser at 1 man skal tømme et fly, riktignok en stund siden jeg har sett det, men.
Detta var nog det värsta jag läst på scanair än så länge. Kan säga så att jag har jobbat i Servisair, Röros och SGS. Och alla gör då samma jobben, de handler fly på samme sätt och de vill ha ut flyen på rute, alla sällskapen vill tjäna pengar.
Att säga att Servisair/Northport/Röros är same shit är ett totalt felaktigt utalande.
Jag antar att du tycker att SGS är guld och gröna skogar och så mycket bättre än de andra, men så är då inte fallet enligt mig.
Att jobba i SGS var enkelt. Det fanns gott om utstyr, var det något som blev ödelagt så blev det fixat, ville du ha något gjort så var det bara att ringa någon så fixades det.
Vad jag märkte så berodde det på att folket där inte accepterade sämre än så. hade man ingenting att köra med, då stod man gott och väntade på att det kom något så man kunde köra ut till gaten, även om det var 10min till flyget skulle gå så stod du likaväl där och väntade på en bil, för gå, det kunde man inte göra om det var mer än 3 gater bort.
Och på grund av det så har SGS blivit tvingade att ha mycket utstyr annars blev det strejker/protester m.m. SGS har det bästa läget på allt på OSL. Nära till garage, nära till verkstad, folk känner folk överallt, ja allt går väldigt lätt helt enkelt. Listan kan göras lång.
Att jobba i Röros Flyservice då. Det är inte alls lika lätt. Mindre med utstyr(det är mera på gång, ett sällskap lär sig mera ju längre dom finns och Röros har långt ifrån så många år som SGS har, men dom kommer sig allt mera) Långt att köra till verkstad och på så vis svårt att få saker fixat snabbt, folk ger mer för företaget, kan gärna tänka sig att stå ensam och kasta in några bag, man vill inte känna att man står och gör ingenting.
Servisair droppar jag då det inte finns i Norge längre.
Skillnaden mellan SGS och Röros Flyservice är ganska stor ja. Men att säga att de 3 du säger är same shit different wrapping är ett otroligt värdelöst uttalande.
Alla sällskap har någon gång vart nya, SGS lika så.
För att dra en liknelse, om du jobbat som tex stuer i 20år och så kommer det in 3 nya på jobb, inte kallar du dom för skit och anser att alla är lika dåliga. Nej du förstår att dom är nya på jobb och lär sig mer och mer. Men någon skit är dom inte.
Och allt detta är mina synpunkter på hur jag har sett på hur 2 olika företag fungerar.
De ser lite olika ut men är egentligen exakt det samma. De tömmer och lastar flyg. Nu för tiden med ungefär lika punktlighet. Trots att det ena tydligen är en skitfirma enligt dig.