Derfor er DY forsinket?

Klarer de ikke etterhvert å fikse opp i det hele, er det vel snart på tide og gi oppgaven videre til noen andre?

Når stormen rundt DY punktligheten stilner, vil ting gå tilbake til det "normale"..

Serviceair, Northport, Røros flyservice. same shit different wrapping. betaler du for drit får du drit. ikke noe vondt om de som jobber der. men blir litt håpløst når en til tider ser at 1 man skal tømme et fly, riktignok en stund siden jeg har sett det, men.

Serviceair, Northport, Røros flyservice. same shit different wrapping. betaler du for drit får du drit. ikke noe vondt om de som jobber der. men blir litt håpløst når en til tider ser at 1 man skal tømme et fly, riktignok en stund siden jeg har sett det, men.

..her skinner det igjennom at olems er redd for jobben sin. :drunk:

Oems, betaler du for drit så få du drit? Skal ikke snakke for andre stasjoner, men vi på min stasjon snur iallefall fulle maskiner inn og ut på 20 minutter, er det mindre pax bruker vi rundt 15 min. Tar det lenger tid så er det som regel flight deck det står på, stasjonsdelayer forekommer ytterst sjeldent. Ser ikke helt hvordan SGS kunne gjort det bedre, og da er vell Northport, RFLY osv et gunstig selskap å velge, iom at vi leverer like bra som SGS, men for lavere pris.

Men nå snakker jeg som sagt for meg og min stasjon, jeg vet at OSL har vanskligere vilkår å arbeide under. Så synes jeg at det er på sin plass med creds til gutta der, synes det står respekt av deres on-time resultater den siste tiden, jeg vet at de ikke har en lett jobb.

Når stormen rundt DY punktligheten stilner, vil ting gå tilbake til det "normale"..

Detta var nog det värsta jag läst på scanair än så länge. Kan säga så att jag har jobbat i Servisair, Röros och SGS. Och alla gör då samma jobben, de handler fly på samme sätt och de vill ha ut flyen på rute, alla sällskapen vill tjäna pengar.

Att säga att Servisair/Northport/Röros är same shit är ett totalt felaktigt utalande.

Jag antar att du tycker att SGS är guld och gröna skogar och så mycket bättre än de andra, men så är då inte fallet enligt mig.

Att jobba i SGS var enkelt. Det fanns gott om utstyr, var det något som blev ödelagt så blev det fixat, ville du ha något gjort så var det bara att ringa någon så fixades det.
Vad jag märkte så berodde det på att folket där inte accepterade sämre än så. hade man ingenting att köra med, då stod man gott och väntade på att det kom något så man kunde köra ut till gaten, även om det var 10min till flyget skulle gå så stod du likaväl där och väntade på en bil, för gå, det kunde man inte göra om det var mer än 3 gater bort.
Och på grund av det så har SGS blivit tvingade att ha mycket utstyr annars blev det strejker/protester m.m. SGS har det bästa läget på allt på OSL. Nära till garage, nära till verkstad, folk känner folk överallt, ja allt går väldigt lätt helt enkelt. Listan kan göras lång.

Att jobba i Röros Flyservice då. Det är inte alls lika lätt. Mindre med utstyr(det är mera på gång, ett sällskap lär sig mera ju längre dom finns och Röros har långt ifrån så många år som SGS har, men dom kommer sig allt mera) Långt att köra till verkstad och på så vis svårt att få saker fixat snabbt, folk ger mer för företaget, kan gärna tänka sig att stå ensam och kasta in några bag, man vill inte känna att man står och gör ingenting.

Servisair droppar jag då det inte finns i Norge längre.

Skillnaden mellan SGS och Röros Flyservice är ganska stor ja. Men att säga att de 3 du säger är same shit different wrapping är ett otroligt värdelöst uttalande.

Alla sällskap har någon gång vart nya, SGS lika så.

För att dra en liknelse, om du jobbat som tex stuer i 20år och så kommer det in 3 nya på jobb, inte kallar du dom för skit och anser att alla är lika dåliga. Nej du förstår att dom är nya på jobb och lär sig mer och mer. Men någon skit är dom inte.

Och allt detta är mina synpunkter på hur jag har sett på hur 2 olika företag fungerar.
De ser lite olika ut men är egentligen exakt det samma. De tömmer och lastar flyg. Nu för tiden med ungefär lika punktlighet. Trots att det ena tydligen är en skitfirma enligt dig.

olems........ sry, men du er "heldig"...... no brain, no headace... lær deg folkeskikk

Jeg skal ikke engang nevne hva slags utstyr Swissport og Worldwide i SEA jobbet med ... selv om Worldwide hadde den største og styggeste pushbacken jeg noengang har sett .. DER snakker vi beist ...

Men en effektiv groundhandler må jobbe annerledes nå enn de måtte før - let's move on ....

Her er det vel bedre å la tallene tale for seg. Jeg venter spent på februartallene... ;)

tallene 4/2-10 kl 18:48

SAS 103 8 92% --------------------opp fra 91 kl 15:41
Norwegian 65 9 86% -------------- opp fra 81 kl 15:41
Widerøe 14 1 93% -----------------------<:headbang ikke 100%

Can't be same shit Wf har jo ikke 100%:8:

Andre selskap 57 13 77%
Totalt OSL 239 31 87%

Kunne ikke vært mer enig Ostis. Uten å ha jobbet på ramp selv, har man som regel lite man skulle sagt i forhold til hvordan de ulike handlingselskapene oppererer, og hvordan ting fungerer. Men som ex-stuer, så vet også jeg hvordan ting fungerer i SGS vs f.eks RFLY. Stuerne i Røros skal ha mye ros for hva de har klart å utrette den siste måneden på OSL. De har helt andre forutsetninger for å få til et bra resultat sammenlignet med SGS. Da med tanke på både mannskap (kompetanse og erfaring) og utstyr. Jeg tar meg friheten til å påstå at om SAS hadde satt ned turn-around tiden sin til 20 minutter, og latt mannskapene sine fått tilgang til det samme utstyret som RFLY har til rådighet, så hadde det gått til hundene med hele selskapet. Tar av meg hatten for Røros:)

Nå har vel SAS turnaround på 25 min på linjestasjonene og flyene går på rute derfra fordi om utstyret kanskje bør gjemmes før riksantikvaren kommer på runde.

Nå har vel DY strengt tatt litt lenger turnaround tid på utestasjonene enn det som er ifølge rutetabellen.
Alle fly mellom TOS og OSL har en flytid på 2:00, mot SK som har 1:45-1:50, altså kan man ha opptil 40min man kan "leke med" om de på den oppringelige stasjonen har gjort jobben sin.

Så turnaround tid er jo et litt bevegelig mål for DY.

Nå har vel DY strengt tatt litt lenger turnaround tid på utestasjonene enn det som er ifølge rutetabellen.
Alle fly mellom TOS og OSL har en flytid på 2:00, mot SK som har 1:45-1:50, altså kan man ha opptil 40min man kan "leke med" om de på den oppringelige stasjonen har gjort jobben sin.

Så turnaround tid er jo et litt bevegelig mål for DY.

SAS sine T/R tider er uten taxi, DY sin er inkludert taxi, så t/R tiden er den samme...

Forresten Ostis: Bra innlegg!

tallene 4/2-10 kl 18:48

SAS 103 8 92% --------------------opp fra 91 kl 15:41
Norwegian 65 9 86% -------------- opp fra 81 kl 15:41
Widerøe 14 1 93% -----------------------<:headbang ikke 100%

Can't be same shit Wf har jo ikke 100%:8:

Andre selskap 57 13 77%
Totalt OSL 239 31 87%

Dagens tall så langt, og igjen er det 100% selskapet som trekker ned:headbang
SAS 29 0 100%
Norwegian 25 0 100%
Widerøe 3 1 67%

Tull og toeys ... alle tider som vises er er blokk-tider og turnaroundtidene regnes ut fra det..

Ok, så det er derfor SK har 50 minutters flytid på alle sine reiser til BGO, mens DY har 55 min f.eks?
Trondheim: SK 55min, DY 60min
Stavanger: SK 50min, DY 55min
Molde: SK 50min, DY 55min

Disse tider differ noe i forhold til om det er morgen/dag/kveld, men majoriteten ser slik ut. Så å si at en 738 fra SK bruker 5 min kortere tid enn en 738 fra DY er vel ikke helt riktig på samme avstand...... og da er vi tilbake til T/R tider igjen..

Ok, så det er derfor SK har 50 minutters flytid på alle sine reiser til BGO, mens DY har 55 min f.eks?

Disse tider differ noe i forhold til om det er morgen/dag/kveld, men majoriteten ser slik ut. Så å si at en 738 fra SK bruker 5 min kortere tid enn en 738 fra DY er vel ikke helt riktig på samme avstand...... og da er vi tilbake til T/R tider igjen..

Og sannheten er vel gjerne at det ikke tar særlig mye mer enn 40-45 min i lufta mellom f.eks. TRD-OSL. Ved å bruke 5-10 minutter ekstra, som markedet fint tåler, så kan man bl.a. fly liiiitt saktere og spare drivstoff.

Krølle - blir kanskje litt feil å blande inn OSL-tallene i en tråd som i det stor og hele handler om EVE/punktlighet generelt.

En av ruteplanleggerne i DY forklarte det med slot-management hvorfor det benyttes litt avvikende flytid OSL-CPH ihvertfall.

En av ruteplanleggerne i DY forklarte det med slot-management hvorfor det benyttes litt avvikende flytid OSL-CPH ihvertfall.

Ja selvfølgelig, sier ikke dette gjelder hele linjen, f.eks er det ikke tilfellet til EVE, men innenriks korte destinasjoner med høy frekvens er dette tilfellet.

Back