• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default Der var tirsdagen åpnet…

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen fra Ris. Kaffe, forum og nyheter på BBC før NRK tar over klokken 06:00. Langdag på jobben i dag som avsluttes med en historiefortelling til en amerikansk gruppe om Lysebu sin historie som gave til Danmark som takk for hjelpen Norge fikk under krigen. En historie jeg har fortalt mange ganger…men som i disse dager blir litt sterkere.

God morgen/ tidlig ettermiddag fra Krabi, 34 grader, varmt og godt. 🌴
Flyr etter planen hjemover med Sas på fredag, masse ledig på setekartet ennå, men ikke mulig å booke BKK-CPH før 13.mars nå, så mulig flyene er fylt opp av folk som skulle hjemover med Emirates, Qatar osv.

Last edited:
God mirgdn fra Radisson Blu Værnes der frokost inntas. Sas kansellerte gårsdagens flyvning opp hit som resulterte i fire flasker Hervik eplejus og ankomst en time tidligere enn planlagt. Nå skal det jobbes litt etter en togtur. Forresten nesten lyst 06.45 nå så båren er definitivt på vei.

Så er det jo genialt med amerikanske myndigheter som ber folk reise fra Midtøsten etter at luftrommet stenges. Får håpe luftrommet åpnes delvis og at folk kommer seg ut.

Mornings fra Hvalstad. Får etterhvert svippet minstemann til SFO og meg selv til L1 til kontoret. Men nå har vi så god tid at jeg tror jeg rekker en kaffe først. Tror vi landet på konseptet for hoveddelen av sommerferien. Så må man bare finne et egnet hus og lokasjon som all klikker på. Ha en fin dag.

Prøver å jobbe, men i hodet surrer bare bil, bil, bil :D Får prøve å holde fokuset med litt kaffe og mørk sjokolade.

Morn fra hjemmekontoret avd Tønsberg. Ikke helt tyske tilstander på disse breddegrader, men skal bli 9 grader og sol. Får passe på å få spylt av sykkelstativet og sykkelen som fikk lide seg nedover et saltbadet E18 fra Oslo, samt få vasket hele bilen, da den ikke ser ut i det hele tatt.
Ellers godt å være hjemme til skikkelig kaffe igjen, da litt for mange tyske bakerier og kaféer kun har automat-kaffe, og det gidder jeg ikke betale for. Baristaen ombord på Color Line var heller ikke mye til barista...

Morn fra hjemmekontoret avd Tønsberg. Ikke helt tyske tilstander på disse breddegrader, men skal bli 9 grader og sol. Får passe på å få spylt av sykkelstativet og sykkelen som fikk lide seg nedover et saltbadet E18 fra Oslo, samt få vasket hele bilen, da den ikke ser ut i det hele tatt.
Ellers godt å være hjemme til skikkelig kaffe igjen, da litt for mange tyske bakerier og kaféer kun har automat-kaffe, og det gidder jeg ikke betale for. Baristaen ombord på Color Line var heller ikke mye til barista...

Synes Tyskland er full av kaffe-barer, men dere var kanskje ikke innom akkurat de? Kjedebakerier teller ikke, der handler jeg ikke engang brød... Selv her i bondeland har vi 2 kafferøsterier hvor de måler opp den kverna kaffen i gram og lager det du måtte ønske.

God morgen fra kontoret. Ganske god Scandic-frokost i dag. Nå møte-marathon og i kveld er det fiskedag fra Jacobs - håper de har fått inn smørflyndre.

Synes Tyskland er full av kaffe-barer, men dere var kanskje ikke innom akkurat de? Kjedebakerier teller ikke, der handler jeg ikke engang brød... Selv her i bondeland har vi 2 kafferøsterier hvor de måler opp den kverna kaffen i gram og lager det du måtte ønske.
Selv de kjipe kjedebakeriene i Norge hoster opp ordentlig traktekaffe og skikkelig espressomaskin. Man skal vel faktisk slite med å finne noen som serverer kaffe fra automat utenom typ Narvesen, bensinstasjoner og den tysk-inspirerte kjeden Backstube :D

Selv de kjipe kjedebakeriene i Norge hoster opp ordentlig traktekaffe og skikkelig espressomaskin. Man skal vel faktisk slite med å finne noen som serverer kaffe fra automat utenom typ Narvesen, bensinstasjoner og den tysk-inspirerte kjeden Backstube :D

Det er kanskje der litt av problemet ligger, at Tromsø knapt har kjedebakerier mer....men de jeg kommer på føler jeg ikke tilbyr ordentlig kaffe? Tromsø Bakeri serverer i beste fall gammel kannekaffe fra automat (på jekta), jordbærpikene (er mer kjedekafe da) serverer også bare stram kannekaffe...?! Til og med kaffebønna i Tromsø brygger kaffe som står på kanne og goffer seg, men jeg tror den i det minste brygges ordentlig og ikke fra automat. Nå er jeg sånn "svart kaffe uten noe" type kaffedrikker, så hva gjelder espressomaskiner kan jeg ikke uttale meg.

God formiddag fra Klepp. Dagen er full av avtaler i området, så det gir ikke mening å ta turen til Forus bare for å snu i kontordøra.

Kaffe, ja. Jeg må få skaffet en kvern og litt kaffe fra Austrått Kaffebrenneri. Som ikke lengere er på Austrått. De stilte opp på messe med en kaffe som var veldig god, selv for en som på tidspunktet ikke var kommet ordentlig i gang med kaffe. Så nå som jeg faktisk drikker kaffe må jeg få tak i litt skikkelig god kaffe.

God morgen fra Santiago. Kaffe og nyheter på sengen før soloppgang. Først fysisk fostring og så litt konsulentvirksomhet. Mezzemiddag i kveld. Ha en fin dag.

Jau... god dag fra Lillestrøm og hjemmekontoret. Trodde ikke jeg hadde noe særlig på agendaen i dag, så jeg satt bustete og fæl i joggebuksa foran Mac'en i dag tidlig da telefonen ringte og noen spurte hvorfor i helsike jeg ikke var på Google Meets. Jeg så vel ikke verdens mest profesjonelle ut i det møtet. :)

Men nå er det omsider fred og ro.

Ha en best tirsdag!

Hepp hepp ... Sitter her med en dose Peet's i Buc-ees koppen min sammen med en himkokt banan-og-egg muffin. Snadder!

Morgentur er unnagjort og temperaturmåler'n ser ut til å ha funnet vårformen.

Back