Departure Record. utreise fra USA.

hellbilly

ScanFlyer Blue
"The form I-94 is the Arrival / Departure Record, issued by a CBP Officer to foreign visitors entering the United States. The admitting CBP Officer attaches the I-94 to the visitor's passport and stamps the departure date and the visitor must exit the U.S. on or before that date.

The I-94 must be turned in to a CBP Officer or airline representative when the visitor exits the U.S. If it is not turned in to a CBP Officer or airline representative, the visitor will be considered an "overstay" and they may be denied entry when they attempt to reenter the United States in the future."

Kan ikke huske å ha overlevert et slik skjema\ bekreftelse på utreise fra USA da vi reiste hjem i fjor. Er dette noe vi som reiser på ESTA også må gjøre?

Andre

Så vidt jeg vet er det det grønne kortet som stiftes inn i passet ditt. Når du drar fra landet river de det ut (Blir hengende igjen en tynn grønn stripe der stiften satt). Dette skjer vel normalt på gate når du boarde flyet.

Kan være greit å være obs på at det faktisk blir revet av boardingpasset ved gate, kjenner til flere som ikke har fått det revet av...

Det er det grønne/hvite(hvis visum) skjemaet som blir stiftet inn i passet ved innreise. Flyselskapene har vel fått delegert oppgaven med å samle dem inn.

I LAX stiftet de det til boardingpasset sist mandag som de rev av ved gaten..

Det var vel ved innsjekk at de stiftet det til boardingpasset? Kanskje en rutine for å forsikre seg mot å glemme å rive den ut av passet ved gate. Er jo fort litt mer stress der.

Vet ikke hva som skjer om de glemmer den, etter det jeg har hørt skal man i alle fall ta kontakt med nærmeste ambasade ASAP.

Hva skjer om det ikke blir revet av? Kan jeg bli nektet innreise?

Noen bekjente av meg var i USA ifjor sommer, på hjemreisen glemte gate agenten å ta tilbake det grønne skjemaet.

Samme par dro til USA sist uke og forklarte seg til CBP agenten på immigrasjonen ang problemet og duden i skranka fortalte at de ble registrert som utreist da de hadde boardet flighten ut av landet.

Jeg vil ihvertfall si at det ikke blir noe problem hvis man glemmer å levere det ifra seg.

Jeg glemte å levere mitt tilbake da jeg var i USA i april 07, og har ikke blitt nektet innreise siden...

Jeg vil ihvertfall si at det ikke blir noe problem hvis man glemmer å levere det ifra seg.

Jeg glemte å levere mitt tilbake da jeg var i USA i april 07, og har ikke blitt nektet innreise siden...
Det er jo en dobbel-greie for utreiseregistrering, men du skal i utgangspunktet, dersom dette ikke er tatt ut, sende det til en fellesadresse, innbiller meg i UK, sammen med dokumentasjon på at du har reist ut av USA (boarding pass og dokumentasjon på at du er i et annet land, f.eks) for processing. Står sikkert beskrevet på ambassadens hjemmeside eller hos CBP/DHS.

I dag er dette mest som 'dobbelsjekk' ettersom de får informasjonen via AQQ/APIS ved både inn- og utreise og matcher dette. Derfor har det liten praktisk betydning ..

Så man må ha APIS selv på utreise fra USA, så at et "AQQ-søk" kan gjøres og status oppdateres? Interessant, men det er jo sånn det bør være.

dersom dette ikke er tatt ut, sende det til en fellesadresse, innbiller meg i UK, sammen med dokumentasjon på at du har reist ut av USA (boarding pass og dokumentasjon på at du er i et annet land, f.eks) for processing.

Noen år siden nå, men når jeg snakket med ambassaden her i Norge fikk jeg beskjed om å sende det til en adresse i USA og jeg la bare med en kopi av reiseplanen. Slapp i hvert fall inn neste gang :-)

ACS, Inc.
1084 South Laurel Road
London, Kentucky 40744
USA

Back