Jeg ble utsatt for denied boarding sist fredag. Jeg ville sjekke inn i god tid og fikk da beskjed om at flyet var overbooket og at jeg ikke kunne få utdelt setenummer der, men at jeg måtte spørre ved utgangen. Jeg sa at jeg absolutt ikke ville bookes om, da det passet svært dårlig. Jeg bad derfor om at det måtte gis beskjed til gaten om at jeg ikke ville bookes om. Dette fikk de ikke beskjed om og da jeg kom til gaten fikk jeg bare beskjed om at jeg skulle fly via et annet sted og at jeg måtte skyndte meg dit som om det var den største selvfølgelighet i verden. Jeg sa at jeg aldri hadde blitt spurt om det var iorden og at de fikk lete etter frivillige først. Det sa de at de ikke ville gjøre og at dette måtte jeg bare akseptere. Må man bare akseptere dette? Kompensasjon ble ikke nevnt med et ord før jeg selv sa fra. Jeg har sjelden vært utsatt for noe så uprofesjonell og uhøflig kundebehandling.
Må man bare akseptere en denied boarding, eller kan man "kjempe imot"?
Må man bare akseptere en denied boarding, eller kan man "kjempe imot"?