Den store tråden om SAS-modeller

Re: Den store tråden om SAS modeller.

Pene SAS modeller like godt Putzmeister sin 747 av SAS en gammel og pen fly som SAS skulle hatt den dag i dag. :D

Hei , er det noen i denne sas tråden som har ein sas A340-300 1:100 skala som vil legge ut noen bilder og eventuelt hvor lang den er ?

Sorry for seint svar , var 3 veker på Mauritius så var litt vanskelig med nett der nede. Men det er nok logisk det du sier , takker vertfall for at noen gidder og svare :)

SE-DFF i 1:200
103465_0.jpg

Foto: Aviation Megastore

En slik en skulle man vel hatt under juletreet ja :P

Som et av mine favorittfly måtte jeg ha denne. Kr. 900.- fra EZTOY + det som tollerne vel skal ha. Forhåpentligvis stiger den i verdi, men gleden av å eie og betrakte er jo overordnet.

Vær opps på at DC10 modelen kan ha de beryktede lakk problemene som enkelte IF 200 modeller kan ha. Var spesielt de første DC10 og L1011 modellene. Så nå er det på det igjen. Er 3 uker siden jeg fikk min DC10. Nå er lakken sprukket mellom vinge og vinduer på begge sider. (ca.3-5cm.). Forbanna ergelig!!! Finnes ikke noen rekamasjon på paint issues. Er for mye hastverk og dårlig kvalitets kontroll fra fabrikkene i Kina som produserer Inflight 200 og Aviation 200.

Vær opps på at DC10 modelen kan ha de beryktede lakk problemene som enkelte IF 200 modeller kan ha. Var spesielt de første DC10 og L1011 modellene. Så nå er det på det igjen. Er 3 uker siden jeg fikk min DC10. Nå er lakken sprukket mellom vinge og vinduer på begge sider. (ca.3-5cm.). Forbanna ergelig!!! Finnes ikke noen rekamasjon på paint issues. Er for mye hastverk og dårlig kvalitets kontroll fra fabrikkene i Kina som produserer Inflight 200 og Aviation 200.

Om du handler på Aviation megastore så er de meget reale når slike ting hender, Kjøpte en modell med knekt nesehjul. Sendte bilde av "havaristen" og fikk ny modell innen et par uker, og jeg fikk beholde den "havarerte" modellen. Fikk også en med noe skjev haledekal, men da fikk jeg pengene tilbake etter som de ikke hadde flere igjen av den modellen, men fikk også beholde denne.

Problemene med sprekker i lakken er at de gjerne dukker opp etter noen uker-måneder og da er det for sent og reklamere. Har to AV 200 DC10 (Finnair og SAS) begge med de samme lakk problemene. Blir sagt at modellene blir pakket og shippet nesten før lakken er gjennomtørr.

Problemene med sprekker i lakken er at de gjerne dukker opp etter noen uker-måneder og da er det for sent og reklamere. Har to AV 200 DC10 (Finnair og SAS) begge med de samme lakk problemene. Blir sagt at modellene blir pakket og shippet nesten før lakken er gjennomtørr.

Har du opplevd dette med andre Inflight 200-modeller, eller gjelder det to DC-10-modeller og L1011 som du nevnte ovenfor?

Vet du om andre årsaker til at dette skjer med lakken eller er det kun pga slurv (grunnet tidspress(?)) hos produsenten med akkurat disse modellene?

Har ikke oppdaget det på andre Inflight modeller men vet at de tidlige British Airways med Landor livery hadde STORE problemer med sprekker i lakken under.Ser ut til at det kun er de ensfargede hvite Dc10 erne som har problemer med sprekker i lakk. Grunnen til problemene blir vel mye spekulasjoner men kan være at de ikke blir grunnet før lakkering.Har lest at det tryggeste er og kjøpe modeller som er et par gamle,er de feilfrie da klarer de seg som regel. Problemene skal vistnok komme før det. Aner ikke om det har noe og si men så blir sagt.

Back