Den store tråden om SAS-modeller

Re: Den store tråden om SAS modeller.

Denne Airbus A321 er også av plast. 1:200 Fratelli, den italienske produsenten som SAS valgte til sin levrandør av modeller. Finnes også¨i 1:100 scala

IMG_0055 by stein380, on Flickr

To av mine beste fra PacMin

Attachments

• Feb-Mars 2010 065.jpg
    Feb-Mars 2010 065.jpg
    39.2 KB · Views: 984
  • Feb-Mars 2010 077.jpg
    Feb-Mars 2010 077.jpg
    39.3 KB · Views: 983

Virker som denne er utrolig populær blant samlere
Men desverre.....er nok ikke for salg.

Noen aldeles lekkre modeller kom i posten forleden. Inflight 200 har tatt fram disse godsakene

IMG_0041 by stein380, on Flickr

IMG_0032 by stein380, on Flickr

Disse modellene finnes i både 1:500 og 1:400, og nå altså i 1:200. Jeg bestilte fra Aviationmegastore

Last edited:

Noen som vet om fratelli har en hjemme side? synes de er ganske bortgjemt i forhold til andre produsenter. + noen som vet om de er hånlagde siden de er så dyre? de er jo ikke så kjempe detalierte heller dA? Har en del av SAS sine på Hylla.

Grisene til SAS er ikke det spotterne setter mest pris på, vertfall ikke på Osl der jeg er blant dem. Men det finnes untak, nemlig i modellskapet. Der setter jeg pris på Boeing B737 av ymse slag. Her er noen av mine, alle 1:200

IMG_0050 by stein380, on Flickr

"Orginalmodell" italienske Fratelli i Janne farger.

IMG_0051 by stein380, on Flickr

Fratelli NC

IMG_0052 by stein380, on Flickr

Tro meg, men dette er den vinkelen som gjør denne modellen pen, den er ikke spesielt vakker men jeg måtte jo bare ha den..

IMG_0063 by stein380, on Flickr

SAS Braathens modellen er jo et "møst":D

Noen som vet om fratelli har en hjemme side? synes de er ganske bortgjemt i forhold til andre produsenter. + noen som vet om de er hånlagde siden de er så dyre? de er jo ikke så kjempe detalierte heller dA? Har en del av SAS sine på Hylla.

Fratelli har hvistnok ikke noe hjemmeside, jeg har hørt at de bare lager modeller på bestilling.

På tide med noen Airbus A340-300 modeller av forskjelige produsenter.

IMG_0061.jpg

Denne modellen er det Herpa som er produsent av. Scala 1:200 og er SE-REA

IMG_0059.jpg

Denne er laget av Skymark og er scala 1:200. LN-RKF

IMG_0058.jpg

Siste ut i dag er denne Fratelli modellen, scala 1:200 SE-REB. Jeg har også en i scala 1:100 SE-REA... og JA, den står i stua:colgate:

Back